2022-12-03, 15:09
  #268801
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Centralasiaterna har ryckt i selen vid de senaste säkerhetsmötena. NATO bryr sig inte, om inte Turkiet känner sig hotade.

Däremot är Kina väldigt intresserade, de försöker fylla ut hålrum som Ryssland inte orkar med. Ryssland har ju inget att erbjuda industriellt och infrastrukturellt, men det har Kina.
du syftar på lilleputtnationerna Georgien (Kaukasus) och Moldavien och Bosnien (Europa)?
de är ev kandidater till NATO
Vilka andra centralasiatiska länder menar du?
Kina och hålrum? vad babblar du om
Det börjar bli OT - det räcker med Ukraina i TS
__________________
Senast redigerad av Mary99 2022-12-03 kl. 15:14.
Citera
2022-12-03, 15:14
  #268802
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Nu handlade mitt svar om illegala vapen som letat sig bort från ett krig. Ryssland startade kriget av egen vilja alltså bär de ansvar för alla dess konsekvenser t.ex. vapen som hamnar i andra länder.
Vapen på vift drabbar nog mest ryssen själv. https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1597149982192463872?s=20&t=rc67jlWFd4KmpizRJ6--LQ
Citera
2022-12-03, 15:14
  #268803
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Mars
Citat:
Ursprungligen postat av shimona

Men du hänger ju inte med alls, Ryssland har redan skjutit sönder större del av ukrainska armen och Ukraina förstår att de inte kommer joina Nato. Kriget är liksom redan över.


April
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
För att han ofta är i Kiev, nu kommer han säkert fly till en bunker i USA eller Polen garanterat.
Varför skulle Putin vara i en bunker förresten? Det är ju i Ukraina det är krig.

Vad tycker du har gått fel sedan du skrev dessa inlägg? Vem ska fiaskot skyllas på?
Skäms du aldrig för att ha fel hela tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
du syftar på lilleputtnationerna Georgien (Kaukasus) och Moldavien och Bosnien (Europa)?
de är ev kandidater till NATO
Vilka andra centralasiatiska länder menar du?
Kina och hålrum? vad babblar du om
Det börjar bli OT - det räcker med Ukraina i TS

Alla -stan länder typ, antar jag. Kyrgyzstan har påbörjat derussifiering genom att döpa om gator.
__________________
Senast redigerad av MakingteaattheBBC 2022-12-03 kl. 15:18.
Citera
2022-12-03, 15:14
  #268804
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det måste vara jobbigt när "allt" är propaganda. Aftonbladet. Expressen. SVT.

TASS:

https://tass.ru/obschestvo/16489823
Förstår inte varför detta skulle vara nazistisk propaganda.
Man tvångsrekryterar ju alkade luffare, varför ska kampsportare med konditionen på topp slippa undan att dö för Putin?
Citera
2022-12-03, 15:15
  #268805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Fanns hatet innan 2014?
Är hatet värt att döda för? Hade man dödat varandra innan 2014?

Så här såg de ut i Donetsk strax efter Euromaidan 2014.
https://twitter.com/MuKappa/status/1598143028430278657
Citera
2022-12-03, 15:17
  #268806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Amerikansk statskupp, vilket har bevisats otaliga gånger.

Nej, det har inte alls bevisats att det var någon "Amerikansk statskupp"
Citera
2022-12-03, 15:21
  #268807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Man behöver bara skriva Odessa massakern sen avslöjar ukraina trollen sin dumhet, dom är så korkade att man inte ens kan svara

Nu ska vi se framåt och utplåna nazistiska ukraina, Bakhmut ser lite trasigt ut

Färska drönarbilder från Bakhmut
https://www.bitchute.com/video/leMFhdjm82dV/

Det är mest proryska individer som visar din dumhet när de nämner "Odesamassakern" utan att nämna att det var proryssarna som startade våldet och dödade den första människan.
Citera
2022-12-03, 15:24
  #268808
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, det har inte alls bevisats att det var någon "Amerikansk statskupp"

Ja och du har en källa för det jag presenterade en källa Nyland leaked tape. Din källa är vad
Citera
2022-12-03, 15:24
  #268809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
För miljonte gången ... se vice News Russian roulette.. hatet mellan östra och västra Ukraina är enormt .. redan 2014 önskade och tjatade PRO ryska befolkningen att Ryssland skulle hjälpa dom så ja absolut Ryssland är där som ett fredsprojekt från början. Men eftersom väst/Nato också blandat sig i mer och samarbetar med Västra Ukraina har det blivit en helt annan eskalation.

Empirin, verkligheten, är en farlig fiende när man bluffar och ljuger Menea..:

https://www.wsj.com/articles/ukraines-zelensky-visits-newly-recaptured-kherson-11668428367
Citera
2022-12-03, 15:31
  #268810
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Det Du kallar inbördeskrig skapades av Ryssland 2014 och givetvis ska de kollaboratörerna som samarbetat med ryssen tas bort. Så gör ju ryssen själv, både på hemmaplan och annorstädes!
Folkmordsriket står inför kollaps och inbördeskrig, vilket kommer ske, även om de backar ut idag samt betalar för kalaset. De passar inte i en civiliserad värld.

Nej Putin starta ingenting från början.. det var folket som gjorde det. Dom fick helt enkelt nog och ville bli självständiga samt bryta sig loss från västra Ukraina. Putin kom in i bilden sen.
Alltså på riktigt lär dig historien..
Citera
2022-12-03, 15:31
  #268811
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är mest proryska individer som visar din dumhet när de nämner "Odesamassakern" utan att nämna att det var proryssarna som startade våldet och dödade den första människan.

Du har givetvis en källa på det innan svensk media blev natos slav raporterade de om den här ukrainska massaken på Ryssar. Du kan googla?
Citera
2022-12-03, 15:33
  #268812
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej Putin starta ingenting från början.. det var folket som gjorde det. Dom fick helt enkelt nog och ville bli självständiga samt bryta sig loss från västra Ukraina. Putin kom in i bilden sen.
Alltså på riktigt lär dig historien..
Du menar östra Ukraina, folket ville bryta sig loss från östra Ukraina med lite hjälp av FSB, Spetsnaz och Wagner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in