2022-12-02, 21:13
Medlem
Lovande rapporter/rykten

https://twitter.com/Madmechanic911/status/1598765118174658576
Citera
2022-12-02, 21:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Så är det! Precis som putte och dit han lett Ryssland. Det finns ingen möjlighet till hopp för bättring. Bara att släppa packet, så får de lösa det internt. Tror nte på någon synbar eller reell förbättring, ryssen vet inte helt enkelt inte vad det innebär. Samarbete??? Huh??? Vi bestämmer helt själv hur vi vill ha det! OK, lycka till, men vi väst stänger nu...

Ja det är säkert jävligt tungt nu för Putin!, om det är sant att han inte dricker, som kan vara en anledning till hans position. Den som håller sig nykter i ett fylleslag, är ägare av de andra fyllona.
Citera
2022-12-02, 21:18
Medlem
Ryssarna är inte så kaxiga

Citat:

Rybar in English
@rybar_en
·
2h
Today we managed to drive an off-road vehicle across a field without getting stuck. The cold is hardening the ground. If this weather holds out for another week, tracked equipment can easily move forward. This means in a week we can expect a Ukrainian attack.
Citera
2022-12-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ryssarna är inte så kaxiga

Men vadå? Är det inte nu de ska sätta in sin jätteoffensiv med 100.000-tals man och 5-6000 stridsfordon? Odessa skulle man säkra om jag minns rätt
Citera
2022-12-02, 21:20
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
NEJ, det räcker med de som inte anser sig tillhöra Ukraina...

Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du kommer alltid vara på Zelenskys kuk oavsett vad han gör.

Citat:
Kul att Du tror jag är sån, men jag är inte pro-rysk så till skillnad från dig så suger jag inte kuk...

Citat:
Så är man pro-rysk om man kritiserar Ukraina eller Zelensky?
Kritisera är helt ok i en demokrati som här i Sverige, annat är det Ryssland!
Den här tråden handlar om Rysslands invasion av Ukraina, Du verkar bara korkad om inte en IDIOT så ta dig samman och tillför något, istället för bara bevisa ditt tillstånd,,,
Citera
2022-12-02, 21:22
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Omfattande krig? Vilka ska kriga? Ukraina kommer att lägga ned sina vapen om det blir på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är lätt att stå och säga så innan man ser grannen ligga bortsprängd i 10 delar.

Vad är "omfattande" enligt dig? Ukraina skulle kunna hålla ut i max en vecka i absolut bästa fall.

Bra självsäker analys detta. Har stått sig bra.
Citera
2022-12-02, 21:22
Medlem
Ryssarna blev en stormakt under andra värdskriget enbart för att de fick stöd från USA.med vapen och mat.
Hade de inte fått den hjälpen hade Europas karta varit mera rättvis länder skulle vara uppdelad efter folkslag och språk och inte pågå något krig i Ukraina.
Citera
2022-12-02, 21:24
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Dela upp är en bra ide. Alla delrepubliker borde få sin självständighet.

I Ryssland? Det beror nog på hur kollapsen utvecklar sig.
Citera
2022-12-02, 21:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ah vilken bra anledning! Ska Zelenskys nästs drag vara att döda alla i Ukraina för att dom kan vara spioner? Eller döda alla som är rysktalande?
Är du idiot?

Varför inbillar du dig att Zelensky skulle döda alla rysktalande?

Har du inte ens förstått att just Zelensky är rysktalande?

Just språket har aldrig varit nåt problem?

Du är en märklig varelse som troligtvis behöver hjälp...
Citera
2022-12-02, 21:26
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
I Ryssland? Det beror nog på hur kollapsen utvecklar sig.
Ja den verkar inte så långt borta!

Men det är ju en het önskan som jag är villig att betala för!
Citera
2022-12-02, 21:27
Medlem
Citat:
The US is working to move some National Advanced Surface-to-Air Missile System (NASAMS) batteries from Middle Eastern countries to Ukraine, Raytheon Technologies CEO Greg Hayes has said. The Virginia-based arms manufacturer developed the weapons in collaboration with Norway’s Kongsberg Defence & Aerospace.

“There are NASAMS deployed across the Middle East, and some of our NATO allies and we [the US] are actually working with a couple of Middle Eastern countries that currently employ NASAMS and trying to direct those back up to Ukraine,” Hayes told Politico magazine on Thursday, adding that redeploying existing weapons would be faster than manufacturing new ones.
Jag sa ju att det går att lösa. Världen är full av vapen som inte behövs medan Ryssland har fullt upp

Citat:
Moscow, meanwhile, has been warning that supplying Kiev with Western arms will only exacerbate the conflict. Foreign Minister Sergey Lavrov said Russian forces have been hitting Ukraine’s energy infrastructure in order to degrade the ability to “flood Ukraine with lethal weapons that are used to kill Russians.”
Ryssarna är som vanligt helt jävla väck. Bomba civila stoppar vapen från väst....eller 10 dubblar det leveranserna?
Citera
2022-12-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Lite kul är det ju att många nyttiga idioter tror att man är omöjlig att identifiera?

Att hålla på folkmördare i den här konflikten, kommer inte att göra dig mer anställningsbar!

Ni får kämpa på och hoppas på att Putin vinner och att allt blir frid och fröjd.

Alla ukrainare och hela Europa kommer att älska ryssar och Putin speciellt.

Eller vad hände?

Jag håller inte på nån mördare.

Läs mitt inlägg först å svara sen.

Jag trodde inte ni i väst handlade nån krigsolja men ni fortsätter och först nu ska det läggas ett tak på priset.

Ni sitter i knäet på Putte klarar inte utan oljan och där i göda kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in