Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-02, 16:28
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Som jag skrev så har antipatin mot Helene och Sofia att göra med att de är starka och självständiga kvinnor som inte accepterar det sociala spelet som bygger på att kvinnor ska svansa för män. Många män klarar inte av det. Även kvinnor kan ogilla det hos andra kvinnor då de blir oroliga för att den sociala normen utmanas och de vet inte hur de ska förhålla sig till det.

Det man sett av särskilt Helene är att hon är en begåvad tänkande person som vågar vara sig själv och har som främsta mål att göra sitt bästa i tävlingarna, vilket hon också är duktig på. Jag ser inget fel i det. Jag hoppas att hon klarar sig kvar till finalveckan men jag tror tyvärr inte det.
Jag är så förbannat jävla trött på analyser vars premisser är ”fragil maskulinitet” och ”internaliserad misogyni”.. bara sluta. Ventilera och konspirera på någon kvinnoseperatistiskt instakonto istället och sluta sprid ert gift utanför dessa!
Senast redigerad av 0Z8S 2022-12-02 kl. 16:34.
2022-12-02, 16:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Jag är så förbannat jävla trött på analyser vars premisser är ”starka, självständiga kvinnor” och ”fragil maskulinitet”.. bara sluta. Ventilera på någon kvinnoseperatistiskt instakonto istället och sluta sprid ert gift utanför dessa!

Men oj?!

Helen är inte lätt att tycka om. Alex är lätt att gilla.

Sofia…. njae

Om det blir som jag tror så ryker Cucarano….( stavning ?)
2022-12-02, 16:46
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
Jo de kan du väll spola, jag är ju nyfiken

Du får ett meddelande i inboxen om du vill ha.

2022-12-02, 16:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ifall Alexander använder immunitetsförgöraren och plockar bort den immunitet hon redan har så skulle hon ändå kunna vara kvar om hon får en immunitet av L-O.

Ser ingen anledning till att L.O. skulle rädda henne. Sen tror jag att L.O. kommer att få ge bort sin ena immunitet först och sen strax innan röstningen så kommer Alex använda förgöraren.
2022-12-02, 16:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men oj?!

Sofia…. njae

Tror den största anledningen till att Helen är så populär här i tråden är att hon är ung och snygg. Hade hon varit fet och ful hade hon inte varit i närheten så älskad.
2022-12-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Du får ett meddelande i inboxen om du vill ha.

Ja tack
2022-12-02, 16:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Som jag skrev så har antipatin mot Helene och Sofia att göra med att de är starka och självständiga kvinnor som inte accepterar det sociala spelet som bygger på att kvinnor ska svansa för män. Många män klarar inte av det. Även kvinnor kan ogilla det hos andra kvinnor då de blir oroliga för att den sociala normen utmanas och de vet inte hur de ska förhålla sig till det.

Det man sett av särskilt Helene är att hon är en begåvad tänkande person som vågar vara sig själv och har som främsta mål att göra sitt bästa i tävlingarna, vilket hon också är duktig på. Jag ser inget fel i det. Jag hoppas att hon klarar sig kvar till finalveckan men jag tror tyvärr inte det.

Skitsnack. Det har inget med deras kön att göra. Det har att göra med att de suger på det sociala spelet och hållit sig för sig själva. Hade två män gjort likadant hade de också blivit impopulära.
2022-12-02, 17:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sofia och Helena har problem med att agera i det sociala spelet och att skapa vänskapsband. Det beror inte på ovilja, utan oförmåga att bonda och att bygga relationer.

Det har inget med kön att göra, även killar med samma sociala handikapp har blivit utröstade. Helene har så bräckliga relationer med övriga deltagare att hon inte ens lyckas bli accepterad i en pakt som enbart bygger på kön, än mindre i en som baseras på ömsesidig respekt och vänskap.

Det du kallar styrka och självständighet är i själva verket en oförmåga att känna och ge tillit.

Kan vara så att de har svårt att bonda för båda verkar lite egna. Helen är rätt awkward och dålig på att prata och Sofia vet aldrig vad som händer runtom henne.

Men vad är det för tjejpakt som inte accepterat Helen? Det var Sandra och Isabella som inte accepterade henne. Det fanns ju så att säga ingen tjejpakt utan det var ju Sandra och Isabella som lurade Sofia och Helen att det fanns en sådan.

Jag tror en del av grejen är att Robinson fungerar så att man måste ha någon att rösta ut och därför också frysa ut ur gemenskapen så att man ska slippa rösta på en kompis. Det är den gruppdynamiken man vill åt, där det finns självklara val att rösta ut.

Det har inte funnits någon grupp i huvudprogrammet denna säsong där någon inte är utfryst.

Kris och LO ville inte underkasta sig Valle som ledare och blev då utfrysta eftersom de andra underkastade sig honom för säkerhet. Betyder ju inte nödvändigtvis att de har svårt att bonda med människor utan att de kanske inte är lika inställsamma som andra.
De som underkastar sig ledaren får nästan automatiskt samma åsikter om de utfrysta personerna som ledaren, tänk Andreas.
När Kris och LO sedan kom till en helt ny social grupp hade de inte problem att integreras.

Helen verkar t.ex. ha kommit bättre överens med Britten och Greta på Gränslandet när inte ledarna av den andra gruppen typ Homayon och Alex visade sin avsky mot henne vilket påverkar alla andra i gruppen att följa på och tycka samma sak.
2022-12-02, 17:09
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
Ja tack

Ledsen det funkade inte. Jag har gjort för få inlägg och är för nyreggad för att kunna skicka PM.
2022-12-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Ledsen det funkade inte. Jag har gjort för få inlägg och är för nyreggad för att kunna skicka PM.

Är ju bara att skriva här, inom spoilertag såklart.
2022-12-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men oj?!

Sofia…. njae

Varför tror du Sandra ryker?
2022-12-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skitsnack. Det har inget med deras kön att göra. Det har att göra med att de suger på det sociala spelet och hållit sig för sig själva. Hade två män gjort likadant hade de också blivit impopulära.
De hade bara otur att Merdi blev vald till tävling och försvann så fort i spelet, samt att Alex kom in i deras lag.
Annars hade det varit pakterna:
Merdi
Sofia
Helen
Pelle (han röstar ju lite som han själv tycker men han ville ju ha ut de svaga först)

mot

Greta
Nathalie
Homayon
Pernilla

och det hela hade kunnat sluta annorlunda.
Senast redigerad av chaga 2022-12-02 kl. 17:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in