Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-02, 15:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Hoppas Helene får möjlighet att stanna nu, de som inte har i finalen att göra är Sandra, Bella, Martin, de har överhuvudtaget inte presterat ett skit. Dom bör skicka Homot nu innan de individuella tävlingsrna börjar.

Om det är någon som inte har i finalen att göra är det Helen som blivit utröstad två gånger. Hon har fått sina chanser.
2022-12-02, 15:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Antipatin mot Sofia och Helene började långt tidigare än det.

Ja, men det var inte pga att de var tjejer utan för att de höll sig för sig själva.
2022-12-02, 15:20
Medlem
Citat:
Antipatin mot Sofia och Helene började långt tidigare än det.
”Antipatin” har inget med pakterna att göra, även tjejer har röstat på Sofia och Helene vid flera tillfällen innan Merdi initierade tjejpakten. Det var då pakterna baserade på kön skapades, före det fanns det andra grupperingar.
2022-12-02, 15:33
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Som jag skrev så har antipatin mot Helene och Sofia att göra med att de är starka och självständiga kvinnor som inte accepterar det sociala spelet som bygger på att kvinnor ska svansa för män. Många män klarar inte av det. Även kvinnor kan ogilla det hos andra kvinnor då de blir oroliga för att den sociala normen utmanas och de vet inte hur de ska förhålla sig till det.

Det man sett av särskilt Helene är att hon är en begåvad tänkande person som vågar vara sig själv och har som främsta mål att göra sitt bästa i tävlingarna, vilket hon också är duktig på. Jag ser inget fel i det. Jag hoppas att hon klarar sig kvar till finalveckan men jag tror tyvärr inte det.
2022-12-02, 15:37
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Som jag skrev så har antipatin mot Helene och Sofia att göra med att de är starka och självständiga kvinnor som inte accepterar det sociala spelet som bygger på att kvinnor ska svansa för män. Många män klarar inte av det. Även kvinnor kan ogilla det hos andra kvinnor då de blir oroliga för att den sociala normen utmanas och de vet inte hur de ska förhålla sig till det.

Det man sett av särskilt Helene är att hon är en begåvad tänkande person som vågar vara sig själv och har som främsta mål att göra sitt bästa i tävlingarna, vilket hon också är duktig på. Jag ser inget fel i det. Jag hoppas att hon klarar sig kvar till finalveckan men jag tror tyvärr inte det.

Om hon gör det eller inte har TV 4-tokarna/Mastiff redan avslöjat, men jag ska inte spoila för dig -
2022-12-02, 15:47
Medlem
Citat:

Sofia och Helena har problem med att agera i det sociala spelet och att skapa vänskapsband. Det beror inte på ovilja, utan oförmåga att bonda och att bygga relationer.

Det har inget med kön att göra, även killar med samma sociala handikapp har blivit utröstade. Helene har så bräckliga relationer med övriga deltagare att hon inte ens lyckas bli accepterad i en pakt som enbart bygger på kön, än mindre i en som baseras på ömsesidig respekt och vänskap.

Det du kallar styrka och självständighet är i själva verket en oförmåga att känna och ge tillit.
2022-12-02, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Fyfan. Tänk om en fd knarkare vinner robinsson. Livsfarligt att släppa en halv mille i händerna på en Fd pundare. Väldigt lätt att gå tillbaks till gamla vanor för att ”man har en liten del pengar över det räcker till lite koks” Ush livsfarligt! Hoppas verkligen en genuin människa tar hem detta där man inte behöver oroa sig om vad dom gör med pengarna. L-O eller Sofia förtjänar stor vinsten

Fyfan vad vidrig du är som dömer ut någon för ett gammalt missbruk. Tycker han eller Martin ska vinna.

Martin har jag blivit dödskär i!
Senast redigerad av piptaz 2022-12-02 kl. 15:59.
2022-12-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Om hon gör det eller inte har TV 4-tokarna/Mastiff redan avslöjat, men jag ska inte spoila för dig -

Jo de kan du väll spola, jag är ju nyfiken
2022-12-02, 16:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Fyfan. Tänk om en fd knarkare vinner robinsson. Livsfarligt att släppa en halv mille i händerna på en Fd pundare. Väldigt lätt att gå tillbaks till gamla vanor för att ”man har en liten del pengar över det räcker till lite koks” Ush livsfarligt! Hoppas verkligen en genuin människa tar hem detta där man inte behöver oroa sig om vad dom gör med pengarna. L-O eller Sofia förtjänar stor vinsten
Pang på rödbetan där. Håller med 100 procent.
2022-12-02, 16:22
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Fyfan vad vidrig du är som dömer ut någon för ett gammalt missbruk. Tycker han eller Martin ska vinna.

Martin har jag blivit dödskär i!
Uj då..
"Någon" (dvs du) hoppade in här & efter att ha fått en boost av ömmande känslor för Alex & Martin så outade du dej själv som en jävla loser som inte fattar nåt.
2022-12-02, 16:23
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför skulle LO ge sin ena immunitet till Helen när hon redan är immun?
Ifall Alexander använder immunitetsförgöraren och plockar bort den immunitet hon redan har så skulle hon ändå kunna vara kvar om hon får en immunitet av L-O.
2022-12-02, 16:24
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför skulle LO ge sin ena immunitet till Helen när hon redan är immun?
Det trodde jag framgick i mitt inlägg men jag kan förtydliga:
Ifall Alexander använder immunitetsförgöraren och plockar bort den immunitet hon redan har så skulle hon ändå kunna vara kvar om hon får en extra immunitet av L-O.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in