2022-12-02, 13:29
  #268093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Du får väll läsa på lite vad experterna på RUSI skriver https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/return-industrial-warfare

Ryssarna har redan krigsproduktion och kan kriga i årtionden med samma intensitet, väst har slut på vapen och ingen krigsproduktion.

Alex Vershinin = inget h-index = ingen möjlighet att bedöma grad av expertis=enda definerabara värde, han har ett rövhål och sin åsikt.
Citera
2022-12-02, 13:32
  #268094
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
IR bilder från ryssar som flyr men blir bekämpade, troligen med direkt eld från en stridsvagn. Dom får in några sköna träffar mot grupper av ryssar som samlas. Skulle gissa 10-20 ryssar dödas.

https://twitter.com/anno1540/status/1598455331289456640?s=20&t=92zcw3IoYCWqsuioUl71UQ
Det här är inledningen som förklarar förra veckans film på då man tar de sista av daga med små drönarnomber på dagen. De är helt apatiska och gett upp hoppet om livet. Ingen som var där överlevde detta efter sista drönarbekämpningen. En hel pluton. No one left to tell the story.
Citera
2022-12-02, 13:32
  #268095
Medlem
KillPus avatar
90 000 Z - orcher till "jordförsämring" tills idag! Blir det 100 000 innan årets slut eller redan på julafton som present till oss alla som håller på UAF-hjältarna? Slava Ukraini! Död åt ryZZorcher!
Citera
2022-12-02, 13:32
  #268096
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Hur gick det för den ryzka tattarcirkusen?

Intog man Kiev?

Intog man Kharkiv?

Har man intagit Kherson än?
De har sedan maj tagit 10 meter lera runt Bakhmut genom att låta köttmassorna traska rakt in i Ukrainas köttkvarn. Men här på Flashback tror de att det är ett segertåg.
Zaporishia blir nästa stad Ukraina befriar.
Citera
2022-12-02, 13:32
  #268097
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tack för Varningen... vågade inte klicka på länken.
Även om jag inte har sympati för Ukrainska Nationalister så har jag fortfarande empati för människor och familjer.

Tre döda av okänd nationalitet och en enorm massa tomglas. Är det vodka flaskor? Trodde BitChute var bättre faktiskt.
Citera
2022-12-02, 13:34
  #268098
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
IR bilder från ryssar som flyr men blir bekämpade, troligen med direkt eld från en stridsvagn. Dom får in några sköna träffar mot grupper av ryssar som samlas. Skulle gissa 10-20 ryssar dödas.

https://twitter.com/anno1540/status/1598455331289456640?s=20&t=92zcw3IoYCWqsuioUl71UQ

Vackert, ryssarna springer runt som halshuggna höns.
Citera
2022-12-02, 13:34
  #268099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
400 000 ukrainska soldater har dött, tråd finns om det.

Det finns även trådar om att jorden är platt och att du får in 5G-nätet i skallen om du vaccinerar dig.
Det gör det inte till en sanning...
Citera
2022-12-02, 13:35
  #268100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
De ryska förlusterna är höga fortfarande runt 500 pers per dag. Hur det ser ut på Ukraina sin sida får vi inte veta, men liknande eller värre.

Det vi vet är enligt amerikanska general wesley så avancerar Ryssland.

Vi ser också att Ryssland bara förlorar 1-2 stridsvagnar per dag (enligt motståndarsidans kryddade uppgifter)

Det får oss att sammanfatta med att Ryssland fått ordning på pansarkriget. Man flyttar effektivt fram vagnar och datakrigsmaster meter för meter.

Och det är bara förluster vi läser om, det står ingenting om ifall Ryssland samtidigt flyttat fram 150 eller 300 T90m
Med tanke på den bottenlösa leran så misstänker jag att ryssarna inte flyttar runt sina stridsvagnar i någon större omfattning just nu och därför tillfälligtvis har små förluster. Det finns inga 300 T90m, möjligen att man lyckas skruva ihop några T55'or från de halvt bortrostade vraken som finns på olika uppställningsplatser.
Citera
2022-12-02, 13:36
  #268101
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Några verkliga feelgood videos på ryzzsvin som avlägsnas från denna planet.
https://twitter.com/home
Dessa videos har högt underhållningsvärde!

Du får underkänt om du vill att vi ska leta på twitter själva 😂😅
Citera
2022-12-02, 13:36
  #268102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
400 000 ukrainska soldater har dött, tråd finns om det.

Att det finns en "tråd" om det på fb säger noll.

10 000-13 000 har dött. Så nu finns det ett inlägg i en tråd som säger det också.

Åker du till Ukraina och räknar?
Citera
2022-12-02, 13:37
  #268103
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Nästan mer upphetsande än Pornhub.

Verkligen! Skit, vad vackert, när ryZZdelar flyger åt olika håll. Undrar vad är det för vapen? 777?
Citera
2022-12-02, 13:37
  #268104
Bannlyst
Ukraina gick till motattack i Bakhmut, ingen ukrainare överlevde måste vara hundratals om inte tusental döda ukrainska soldater på videon.

RUSSIAN FORCES CRUSH UKRAINIAN COUNTERATTACK IN BAKHMUT – NO SURVIVORS

https://www.bitchute.com/video/soUoEv2hc4XI/
Ukraina flyr Bakhmut nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in