2022-12-02, 11:15
  #268033
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är inte Ukrainas det är Nato i Ukraina. https://censor.net/en/news/3365249/nato_will_cover_50_of_needs_of_armed_forces_in_win ter_uniforms_der_spiegel
Är du inte läskunnig?

Det finns inga Natosoldater i Ukraina!

Att de skänker massa vinteruniformer är en annan femma!
Citera
2022-12-02, 11:15
  #268034
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är inte Ukrainas det är Nato i Ukraina. https://censor.net/en/news/3365249/nato_will_cover_50_of_needs_of_armed_forces_in_win ter_uniforms_der_spiegel

Haha, står det verkligen så i artikeln??

Inte undra på du feltolkar allt och sedan bara slänger ut dig!

Url:n säger mer om vad du påstår!
Citera
2022-12-02, 11:15
  #268035
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den dag NATO blandar sig i direkt utplånas alla ryska trupper i Ukraina på en vecka. Tomahawk kryssningsrobotar, ubåtar och västerländska stridsflygplan som ännu inte varit inblandade kommer slå ut allt Ryssland har. Sedan kan ukrainarna rensa upp spillrorna utan soldater från NATO. Ryska flottan i Svarta Havet tar Turkiet hand om helt själva på några timmar.

Ja absolut... skulle inte finnas något kvar av Ryssland alls.
Citera
2022-12-02, 11:16
  #268036
Medlem
Vi är ju tvungna att vara glada när Bögfederationen har stora förluster. Nu finns hopp om förkortning av kriget och att någonting ändå kan hända i Kreml. Jag såg nyligen att Lavrov ser otroligt trött ut, men dom verkar ha sminkat upp Putain själv. Har han kanske personliga assistenter eller gode män?

Personalförluster sista dygnet på hela 650 eliminerade fascister gör att dygnsnittet skickas upp i över 320 eliminerade per dygn.

90.090 : 281 dgr = 320,6 fascister.

I övrigt ganska små förluster, 1 st sketen stridsvagn, 6 bepansrade stridsfordon, 1 artillerisystem, 1 helikopter och ändå bra siffror för lastbilar och tankvagnar, 23 st. Fler artillerisystem borde dock slås ut,

Det klickar till i räkneverket och den 27 december gäller inte längre för brytpunkt 100.000 eliminerade förbrytare. Jag korrigerar till den 26 december.
Citera
2022-12-02, 11:16
  #268037
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är du inte läskunnig?

Det finns inga Natosoldater i Ukraina!

Att de skänker massa vinteruniformer är en annan femma!

Det Natos kläder inte Ukrainas militär..
Citera
2022-12-02, 11:19
  #268038
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det är dags för Ukraina att börja köra över ryssarna nu! Ingenting har hänt på frontlinjen förutom i Bakhmut där ryssarna har tryckit fram sig lite. Även med alla västerlänska moderna vapen Ukraina har fått så kan dom inte trycka tillbaks ryssarna i södra, sydöstra eller östra Ukraina.
Ryssarna har ju fortsatt att retirera söderut och fortifierar på Krim.

De vet om att de är rökta! Striderna vid Bakhmut är bara en köttkvarn där ryssarna gör sig av med de kriminella fångarna som värvats. Då alla dessa är gödsel kommer ryssen att backa ut därifrån om det går...
Citera
2022-12-02, 11:20
  #268039
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja absolut... skulle inte finnas något kvar av Ryssland alls.

Ryssland kommer ingen invadera. Ingen vill ha skiten. Det är bara deras folkmordsmilitär NATO skulle slå ut. Om Ryska Federationen faller så är det på eget inrikespolitiskt grepp som alltid annars. Tsarrysslands fall, Sovjets fall och nu snart kanske Ryska Federationens fall.
Citera
2022-12-02, 11:20
  #268040
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det Natos kläder inte Ukrainas militär..
Hur jävla dum är du?

Tror du inte Natos kläder passar en Ukrainsk soldat?
Citera
2022-12-02, 11:21
  #268041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det behöver inte vara speciellt kallt för att bli nedkyld, vätan är värre. Testa att lägga dig i en grop tre dagar och se hur bra du mår.

I våras var Ryssland på offensiven, hade tränade trupper, vettig utrustning och fordon, och intog städer/samhällen. Nu har kriget utvecklats till ett skyttegravskrig där nymobiliserade placeras ut i skyttegravar.

Det gillar vi - men vad tycker befälen - eller bor de på hotell?

När vänder de sig mot de egna o åker hem?

När skickar ukraina flygblad med bilder på hotellrum med bastu o badkar som löfte
om när de ger upp

PS - är det därför de bögar för att hålla värmen uppe så gott det går
Citera
2022-12-02, 11:22
  #268042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det hände säkert då men den ryska armen var väl i mycket bättre skick då.

Nu har kriget pågått i 10 månader snart och de har dels börjat skicka mobiliserade soldater till fronten och det saknas utrustning.
De som skickades in i februari var ju utrustade för vinterkrigföring, de hade dessutom just haft storskaliga övningar på den ryska sidan av gränsen under januari och början på februari.

Men det gäller att hålla ryssarna blöta, frusna, trötta och hungriga, det tär hårt på moralen.
Citera
2022-12-02, 11:24
  #268043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det hände säkert då men den ryska armen var väl i mycket bättre skick då.

Nu har kriget pågått i 10 månader snart och de har dels börjat skicka mobiliserade soldater till fronten och det saknas utrustning.

Då var det också kallt men gick åt varmare tider.

Nu är det kallt o går mot kallare tider.

Men hur juste är vintern på varmaste ställena på Krim o är det/kommer det att vara krig där?

En del av en fredsuppgörelse är att ryssarna även skall betala för gamla masssvälten i Ukraina.

En annan bra del är att Ryssland köper hela Kalifornien eller Florida av USA så kan de få ta ukraina o så flyttar ukrainarna dit
Citera
2022-12-02, 11:27
  #268044
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ryssarna har ju fortsatt att retirera söderut och fortifierar på Krim.

De vet om att de är rökta! Striderna vid Bakhmut är bara en köttkvarn där ryssarna gör sig av med de kriminella fångarna som värvats. Då alla dessa är gödsel kommer ryssen att backa ut därifrån om det går...
Bara för att ryssarna retirerar måste inte det betyda att ukraina trycker sig framåt, har du en källa på att ryssarna fortifierar på krim? Det är inte osannolikt men jag vill läsa det isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in