Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Det hände säkert då men den ryska armen var väl i mycket bättre skick då.
Nu har kriget pågått i 10 månader snart och de har dels börjat skicka mobiliserade soldater till fronten och det saknas utrustning.
Då var det också kallt men gick åt varmare tider.
Nu är det kallt o går mot kallare tider.
Men hur juste är vintern på varmaste ställena på Krim o är det/kommer det att vara krig där?
En del av en fredsuppgörelse är att ryssarna även skall betala för gamla masssvälten i Ukraina.
En annan bra del är att Ryssland köper hela Kalifornien eller Florida av USA så kan de få ta ukraina o så flyttar ukrainarna dit