2022-12-02, 10:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag säger inte att den stämmer, men det är en möjlig teori. Jag tycker inte man ska vara så snabba med att döma människor eftersom det kan finnas alternativa sanningar än den som en enskild källa basunerar ut.

Det är av just denna anledningen som vi har en rättsapparat som har som syfte att sköta detta.
Du leker ju själv "rättsapparat" nu.
Det smarta är givetvis att utgå från det hon själv säger och inte efter vad du sitter och hittar på.
Den enskilda källan just nu är hon själv.
Du har ingen annan att luta dig emot så varför ska du försöka diktera villkoren för vad andra ska tänka?
Citera
2022-12-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Fattade du inte vad jag skrev?
Alla kan skaffa utgivningsbevis så länge utgivningen fyller kraven som ställs för utgivningsbevis.
Det betyder att Dumpen uppfyller kraven.
Du hävdar att Patrik och Sara har rätt att peka ut en speciell grupp människor som samhället ska frysa ut.
De har riktat in sig på en speciell typ av beteende (vuxna som söker barn) och använder sig av en metod (utg bevis och publiceringar).

Min slutsats är då: Vem som helst kan använda samma metod (om krav uppfylls) för att producera liknande material, bara baserat på annat beteende.
Om du tycker det är rimligt så betyder det att vem som helst kan bestämma vem som ska frysas ut ur samhället eller inte.
Citera
2022-12-02, 10:48
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du hävdar att Patrik och Sara har rätt att peka ut en speciell grupp människor som samhället ska frysa ut.
De har riktat in sig på en speciell typ av beteende (vuxna som söker barn) och använder sig av en metod (utg bevis och publiceringar).

Min slutsats är då: Vem som helst kan använda samma metod (om krav uppfylls) för att producera liknande material, bara baserat på annat beteende.
Om du tycker det är rimligt så betyder det att vem som helst kan bestämma vem som ska frysas ut ur samhället eller inte.
Nej det har jag inte hävdat.
Jag säger att Dumpen uppfyller villkoren för att få utgivningsbevis.
När det finns utgivningsbevis så gäller andra regler än för människor som publicerar utan utgivningsbevis.
När det gäller Dumpen är deras publicering egentligen inte mer komplicerad än när andra tidningar hänger ut namn och bild på folk som ännu inte är dömda.
Vem som helst kan få utgivningsbevis om utgivningen uppfyller villkoren för att få det.
Det är tredje gången jag säger det nu.
Har du väldigt svårt för att fatta?
Jag beslutar inte om utgivningsbevis så vad jag tycker är helt ovidkommande.
Citera
2022-12-02, 10:53
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte hävdat.
Jag säger att Dumpen uppfyller villkoren för att få utgivningsbevis.
När det finns utgivningsbevis så gäller andra regler än för människor som publicerar utan utgivningsbevis.
När det gäller Dumpen är deras publicering egentligen inte mer komplicerad än när andra tidningar hänger ut namn och bild på folk som ännu inte är dömda.
Vem som helst kan få utgivningsbevis om utgivningen uppfyller villkoren för att få det.
Det är tredje gången jag säger det nu.
Har du väldigt svårt för att fatta?
Jag beslutar inte om utgivningsbevis så vad jag tycker är helt ovidkommande.
Kopierat från ditt tidigare svar på min fråga:
Och vem bestämmer vilka som ska frysas ut? Vilka kriterier ska gälla?
Ska två individer med Sara och Patriks CV fortsätta ta det beslutet utan minsta uns av kritisk insyn.

Som lagarna ser ut så är det två stycken som Sara och Patrik som kan göra det.
Polisen får inte.
Om du vill att poliser ska sköta det så får du jobba för en lagändring.

Frågar alltså om du tycker det är OK att någon annan gör samma sak som Patrik & Sara, men gällande något annat än pedofili.
Citera
2022-12-02, 10:53
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Du leker ju själv "rättsapparat" nu.
Det smarta är givetvis att utgå från det hon själv säger och inte efter vad du sitter och hittar på.
Den enskilda källan just nu är hon själv.
Du har ingen annan att luta dig emot så varför ska du försöka diktera villkoren för vad andra ska tänka?

Det enda jag pointar ut här är att vi inte vet vad som hänt förrän vi vet vad som hänt.
Citera
2022-12-02, 11:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Kopierat från ditt tidigare svar på min fråga:
Och vem bestämmer vilka som ska frysas ut? Vilka kriterier ska gälla?
Ska två individer med Sara och Patriks CV fortsätta ta det beslutet utan minsta uns av kritisk insyn.

Som lagarna ser ut så är det två stycken som Sara och Patrik som kan göra det.
Polisen får inte.
Om du vill att poliser ska sköta det så får du jobba för en lagändring.

Frågar alltså om du tycker det är OK att någon annan gör samma sak som Patrik & Sara, men gällande något annat än pedofili.
Läs det du citerar.
Det står "som" Sara och Patrik.
Inte "enbart" Sara och Patrik
Tack för att du bekräftar min uppfattning om dig
Citera
2022-12-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Då har Dumpens hongädda ett antal personlighetssstörningar då, åtminstone en. Vilka personlightesstörningar kan du anta vara akuella för Dumpens hongädda?
Empatistörning ligger nära till hands eftersom hon fortfarande har sin Facebook öppen med bilder på sitt barn så att alla med tveksam dragning till just barn kan se detta barn och fantisera över vad mamma lärt honom att göra
Mamman verkar dessutom helt oförstående till kritiken och att alla som kopplat samman Dumpen med henne dessutom nu vet att hon producerar egen porr och detta under samma namn som det som används för att visa bilder på familjeliv
Citera
2022-12-02, 11:18
Medlem
Citat:
Läs det du citerar.
Det står "som" Sara och Patrik.
Inte "enbart" Sara och Patrik
Tack för att du bekräftar min uppfattning om dig
Personangrepp är alltid trevligt...

Tack för att du med "som" bekräftar min hypotes. Med andra ord anser du att mobbing är helt ok så länge någon med utgivningsbevis publicerat påstående på vilket utfrysningen/mobbingen baseras.
Citera
2022-12-02, 12:27
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Jag gillar människor som kämpar i motvind. Det gör hon.

Hon verkar överrygad och självsäker på att hon kommer att frikännas. Antingen är hon korkad. Eller så stämmer det och utredningen mot henne läggs ner.

Kommer Dumpen då be om ursäkt och ta ned artikeln? Hålla käft och låta publiceringen ligga kvar? Eller anfalla henne ytterligare i artiklar och poddar?

Är hon oskyldig är det ju ett enormt övertramp. Hur många här inne vill ha en motsvarande artikel om sig själv publicerad?

Edit.
Just det... Glömde! Din flickvän hälsar till dig!
Dumpen kommer inte ta ned något om hon inte döms. De kommer påpeka att om det stämmer som hon säger att allting var en set-up eller ett skämt eller vad som helst så har hon en väldigt osund inställning till livet när det finns barn som faktiskt blir våldtagna. Och det resonemanget går ju att köpa.

De kommer också ifrågasätta varför hon inte gjorde en polisanmälan direkt när hon stötte på en pedofil som ville köpa tid med hennes barn.

Enda anledningen till att Dumpen skulle backa i ärendet vore om hennes beteende kan förklaras med en stark hotbild och rädsla för sitt liv om hon inte gör som sambon säger. Även i detta fall är det dock orimligt att man inte är beredd att offra sitt liv för att ens barn ska vara tryggt från pedofiler. Omständigheterna mildras dock eftersom ingen kan förväntas agera rationellt vid stark rädsla för sitt liv.

Att döma av den information som finns tillgänglig framstår hon dock som omdömeslös och alltför obrydd för att någon slags hotbild skulle vara ett giltigt skäl till hennes beteende. Nä, jag tror inte hon tar sig ur detta. Hon saknar all form av förtroendeingivande kapital för att kunna rubba Dumpen även om Dumpen vore fel ute.

Edit: Åh, hon är så gullig som alltid ska hälsa från sina kära våldtäktsmän. Du får suga på hennes korviga små stortår från mig!
Senast redigerad av Lysturken 2022-12-02 kl. 12:29.
Citera
2022-12-02, 12:28
Medlem
EnLitenkilles avatar
Fyfan senaste äcklet.

Kan någon PMa uppgifter??
Citera
2022-12-02, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Fyfan senaste äcklet.

Kan någon PMa uppgifter??
Här har du en fin rebus annars.

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Kan du googla så löser du den på någon minut.
Senast redigerad av Inget.internet 2022-12-02 kl. 12:49.
Citera
2022-12-02, 13:10
Avslutad
Den senaste hade tydligen en kanal på xhamster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här