2022-12-02, 05:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Säger ju ganska mycket om Ryssland och ryssar..

Hur var de nu med Gore? Tycker mig minnas ett gäng videos på Uralnegrer som kastrerar en soldat, eller ganska nyligen en video på homowagner som slår ihjäl en av sina egna med en slägga. Logga ut från Flashback nu o skriv in dig på närmsta psyk.

Du menar händelsen där en Wagner tilfångatagen fick gå omkring i kiev och då kom Ryssar drog ner han i en källare och slog ihjäl han, tror du på det då är du utvecklingsstörd

The capital off lies Kiev
Citera
2022-12-02, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
I det store hela är det småpotatis om man jämför vad covid-kalaset kostade. Får industrin in en rejäl order och beställaren i väst knyter näven så kan var säker på att det kommer spruta ut granater 4 månader senare ur fabriken.

Nej det tar 4-5år inte 4 månader
Citera
2022-12-02, 05:49
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Tycker trots allt lite synd om dig då du tillhör begåvningsreserven i Sverige och jag är inte den som klankar ner på lägre begåvade som dig, du har under kvällen hela tiden skiftat focus så att det passar ditt narrativ.
Men God Jul på ditt gruppboendet till oss alla här på Fb
Ni ryZztroll är väl ändå bra jävla korkade, väst skulle frysa ihjäl var ert manus under tidig höst (tyst om det från er alle idag) och er våta dröm nu verkar vara noll i ammunitionsgåvor till Ukraina och repeterandet om väst energikris. Tyvärr för er så är vi alla varma vilket vi kommer fortsätta att vara även vid minusgrader utomhus och energifrågan löser vi med, var så säker. Väst kommer dock aldrig att göra sig beroende av tZarens naturtillgångar igen så skeppa skiten dit ni vill, finns nog diktaturer som vill shoppa den till underpris 😄 good luck and praise your beloved midget
Citera
2022-12-02, 06:55
Medlem
guubens avatar
Putin: Zaporizhzhya kärnkraftverk är rysk "federal egendom".
Det får knappast ukrainska trupper att sluta skjuta missiler mot kärnkraftverket.
Kärnkraftverket Zaporizhzhya, som har ockuperats av ryska styrkor sedan mars, drivs fortfarande av ukrainska ingenjörer - personalen och chefen är antagligen på en lista dead or alive.

https://www.rferl.org/a/ukraine-russia-us-aid/32066068.html
Citera
2022-12-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Italien klargör sin ståndpunkt, med sin nya regering :

Italias vil sende våpen til Ukraina i ett år til

Italias regjering har vedtatt et dekret om å sende våpen til Ukraina til utgangen av 2023. Dermed vil den fortsette linjen til landets forrige regjering.
Dekretet gjelder til og med 31. desember 2023 og gjelder overføring av militære midler, materiell og utstyr til regjeringen i Ukraina, ifølge en uttalelse som ble offentliggjort torsdag.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Putin hade nog andra förhoppningar. Men långnäsa fick han även här..

Innan italienska valet ens var klart läste jag en rysk analys av vad det väntade utfallet skulle innebära för Ukraina. Det väntade utfallet för den ryske analytikern var precis detta: De skulle absolut inte sluta "stödja" Ukraina och kriget men skulle hänga på om andra makter skar ned. Ett så att säga passivt motstånd som ju faktiskt ganska många länder använder sig av nu. Ingen vill "vara sämst i klassen" men alltfler vill att "klassen skall bli sämre". Det är allt fler länder som gör ett passivt motstånd nu.

Ni Nato-runkare verkar helt förblindade. Illusioner ligger inte så mycket för ryssar nämligen, snarare mörka tankar. Vad annars med en sådan historia?
Citera
2022-12-02, 08:01
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Och många fler kommer att dö för ett väst villigt att se kriget fortsätta så länge som krävs, till den siste ukrainaren. Det handlar om "värderingar" osv. Hör gärna vad den här ukrainskan har att säga om Zelensky.

https://odysee.com/@joshuamck06:c/A_message_from_a_brave_Ukranian_women_to_sellout_Z elensky.:a

Ingen tar upp vad som väntar de som förväntas bli ryssar vid en Putin-seger.

Tvångsmobilisering till pennalistarmén, 15 års fängelse om du har en åsikt, beslagtagande av din privata egendom närhelst det passar maffian/oligarken et al. Och slutligen en slägga i huvudet när du är förbrukad.
Citera
2022-12-02, 08:11
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ingen tar upp vad som väntar de som förväntas bli ryssar vid en Putin-seger.

Tvångsmobilisering till pennalistarmén, 15 års fängelse om du har en åsikt, beslagtagande av din privata egendom närhelst det passar maffian/oligarken et al. Och slutligen en slägga i huvudet när du är förbrukad.
Här förklaras Rysslands ursprungliga plan och vad man tänkte göra med de nya medborgarna efter att man erövrat Ukraina.
https://svenska.yle.fi/a/7-10023784

Citat:
Den ryska underrättelsetjänsten hade på förhand gjort upp listor där ukrainare delades upp i fyra kategorier enligt hur samarbetsvilliga de förväntades vara:

1. Kategori ett bestod av personer som skulle likvideras.

2. Kategori två skulle skrämmas att tvingas att samarbeta.

3. Kategori tre ansågs vara neutrala som kunde övertalas att samarbeta.

4. Kategori fyra ansågs vara villiga kollaboratörer.

Med andra ord fanns det långtgående planer för utrensningar och terror i det ockuperade Ukraina.
Citera
2022-12-02, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja jag tycker han trots att han är en liten parvel lyckas åskådliggöra "Väck INTE den ryska björnen!" på ett mycket bra sätt

https://www.youtube.com/shorts/xxBEyMOZdik

Jag blir glad när jag ser filmen och blir faktiskt nöjd att du gråter. Du blev nog skrämd.

Det var ett jävla tjat om den ”ryzka björnen”. Inse nån gång att den ”ryzka björnen” är en tandlös kärring som dragit på sig en maläten skabbrävsboa.
Citera
2022-12-02, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och Eiffeltornet är min egendom. Det bestämde jag mig för precis. Eiffeltornet är mitt!

(Nej. Den där Putin verkar helknasig... )

Nej faktiskt inte, han är bara som andra tjuvar och banditer. Vill man ha något tar man det med våld.
Det är hela orsaken till att den civiliserade världen stöttar Ukraina mot Putins Ryssland, vi vill helt enkelt inte att vem som helst skall ta grannens ägodelar med våld.
Citera
2022-12-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att han syftar på Volvo cars, som har kinesisk huvudägare, Geely. Vad Geely gör i Ryssland nu förutom att de kränger bilar som Europa är för dumma för att sälja vet jag dock inte.

uhm... Geelys föräljning är likt all bilförsäljning i ryssland ner.

https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-russia-by-month

det är bara en av flera marknader i ryssland som kollapsar.

från slide 24, Russian Economy In Crisis Theme #4: Russian Domestic Consumption & Production
https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Senast redigerad av slö 2022-12-02 kl. 08:49.
Citera
2022-12-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Du, på allvar: Det finns faktiskt de som tänker så inuti USA, tror dock inte de är särskilt många. Tuff kvinna och jag tycker hon är en riktig hårding. Sådant folk växer inte på träd. Man får lite bilden av internationellt "gäng" och hon gudfader.

https://www.youtube.com/watch?v=wJj9typ7SbA&t=619s

När den ryske utrikesministern turnerade runt i Afrika nu under kriget hade han ju uppseendeväckande stora framgångar vilka ju faktiskt uppmärksammades även av era Nato-media.

Garva överlägset bäst du vill. Ni är skrämda över att större och större del av världen gör passivt motstånd mot "den vite mannens" världsdominans.

Ni era fjantar har yttrat er överklägsna rasism nog. Vad fan tror du en kines tänker? De har ju för sjutton större tankeförmåga i era IQ-skalor än ni. Det vill ni inte tänka på utan ni fäster er i Somaliernas IQ.

lol
man förvånas aldrig över att det är lågbegåvade som inte kan se skillnad på hudfärg och kompetens....

Alla vet ju att Usa president varit svart, och att världens rikaste man är sydafrikan

du är 300år snett i din analys... vilket iför är närmare än du brukar vara...
Citera
2022-12-02, 08:56
Medlem
MasterBaits avatar
[quote=Vattendealaren|82608154]Som han kinesen som köpt hela Volvo va?

Geely tror jag var hans märke. Men han bolag äger nog bara 49% av Volvo personbilar om jag kommer ihåg rätt, inte av "Hela" Volvo.

Den snubben började sin karriär med att göra billiga kopior av olika bilmärken.

[quote]Eftersom ryssland nu utsätts för sanktioner vad gäller bilar från väst och elektronik för bilar är sanktionerad så håller han på att göra en jättesatsning i Ryssland med sitt egna bilmärke.

Klart han skulle ta en fundering om ni skulle konfiskera ryska tillgångar och skicka dem från västbankerna till Ukraina.

Citat:
Det här gäller Sveriges Flaggskepp Volvo och det gäller mycket mer än du vill tro.

Det var en bra poäng. Vi kan få ännu fler ringar-på-vattnet-effekter än de många plus de direkta vi redan fått av vårt sanktionskrig mot Ryssland. Du behöver inte oroa dig, Europa kommer att sjunka långt djupare om vi fortsätter. Det bästa skulle vara om vi erkände att Ryssland vinner stort, både krig och ekonomiskt, slutade vara blodtörstiga och istället se till att inte fler ukrainare dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in