2022-12-01, 16:31
  #267637
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Nej inte bomba men kanske pipes som går från Norge till Polen

Ja du kan ha rätt. De kan vara desperata nog och kanske var Nordstream ett provskott för att se om vi kunde avslöja dem.
Citera
2022-12-01, 16:31
  #267638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
För vilken gång i ordningen ska ni klappmongon till ryzz-fittor påstå det?

2022-03-03


2022-03-18




2022-03-26


Ja, helt fel. Piss-ryzzarna flydde hals över huvud från Kiev, med svansen mellan benen.

2022-05-30


2022-06-23



2022-07-19


2022-07-22


2022-08-27


2022-09-11


2022-09-17



2022-11-15


2022-11-16


2022-11-19


2022-11-28


2022-11-29

Intressant att du samlat dessa inlägg som tydligt visar agendan dessa alias har över tid. Tack! Kul att läsa.
Citera
2022-12-01, 16:33
  #267639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nu snor snars Eu Putins plånbok/krigskassa som använder till sin brottsliga gärning.

Härligt dom ger sig på Putins plånbok👍🇺🇦🇺🇦

Blir väl bara att Ryssland säljer oljan till sina allierade och EU blir utan.
Citera
2022-12-01, 16:34
  #267640
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
det kom idag en rapport om ukraina kriget, enligt denna så vart ryssland mkt nära att nå sitt mål i början på kriget, samt att de ryska trupperna är inte skit som framstår i svensk media.

ett problem de ryska soldaterna har är sin beslutskedja, där de inte vågar bryta ett mönster om inte det kommer en order från högre ledning, detta stödjer det som är sagt från ukrainskt håll att ryssarna tidigare upprepade sina anfall på exakt samma sätt om och om igen.

här är rapporten: https://static.rusi.org/359-SR-Ukraine-Preliminary-Lessons-Feb-July-2022-web-final.pdf

Putin står som författare till den rapporten
Citera
2022-12-01, 16:38
  #267641
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Intressant att du samlat dessa inlägg som tydligt visar agendan dessa alias har över tid. Tack! Kul att läsa.

Fyllot fick ett liknande underbart inlägg mot sig i går. Givetvis inget svar från groggnäsan trots flera påstötningar.

Forte11 har snurrat ett tag över Svartahavet och spanat på dom ryska rostburkarna aka "krigsfartyg".
https://www.flightradar24.com/FORTE11/2e6426f0
Citera
2022-12-01, 16:38
  #267642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man bör se hela idén med att försvara sig på bortaplan med djup skepsis. Möjligen ger det mening när det gäller internationell terrorism. Det urvattnar begreppet "försvar", eller åtminstone "the moral higher ground" i att försvara sig.

Bortaplan? Ukraina försvarar väl sig på hemmaplan eller har dom invaderat Philipinerna nu?
Citera
2022-12-01, 16:39
  #267643
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
För vilken gång i ordningen ska ni klappmongon till ryzz-fittor påstå det?

2022-03-03


2022-03-18




2022-03-26


Ja, helt fel. Piss-ryzzarna flydde hals över huvud från Kiev, med svansen mellan benen.

2022-05-30


2022-06-23



2022-07-19


2022-07-22


2022-08-27


2022-09-11


2022-09-17



2022-11-15


2022-11-16


2022-11-19


2022-11-28


2022-11-29
Klockren kommentar. Rysspropagandan ändrar vartefter och blir mer och mer desperat men vissa lögner upprepas gång på gång.

Man undrar varför ryssarna sitter här och ljuger om en sån sak, stödet till Ukraina är högt och väst kommer att fortsätta stödet i flera år om det behövs. Varför tror trollen att deras desperata nätkommentarer ska påverka nått?
Citera
2022-12-01, 16:39
  #267644
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Blir väl bara att Ryssland säljer oljan till sina allierade och EU blir utan.

Du menar att Indien och Kina (Indien är en ekonomi stor som Italien), när hela världen är på väg in i en lågkonjunktur, ska kunna ersätta HELA EU:s volymer? Eller ska piss-ryzzlands bästa kompis i Sydamerika - Venezuela - kliva in och köpa? Eller hur i hela friden tänker du?

Du har aldrig funderat själv hur efterblivet du tänker?
Citera
2022-12-01, 16:40
  #267645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Liten sammanfattning om vad nästa sanktionspaket innehåller:

Det innehåller bland annat ett pristak på rysk olja, som innebär att det blir förbjudet för EU-fartyg att skeppa oljan om priset ligger över den nivå som oljan säljs för i Asien.

Andra nyheter är fler import- och exportförbud, bland annat riktat mot ryskt stål och försäljning av exempelvis ytterligare flygdelar och elektronik till Ryssland.

Ännu fler personer väntas dessutom få inreseförbud till EU och eventuella tillgångar frysta i EU. Däribland finns, enligt nyhetssajten EU Observer, bland andra filosofen Aleksandr Dugin och artisten Nikolaj Rastorgujev – tidigare dumaledamot och sångare i president Vladimir Putins favoritband Ljube.

Men ryssland måste inte sälja olja - gissningsvis kommer den hit i alla fall därför att asiaterna säljer för +$10
Citera
2022-12-01, 16:40
  #267646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, tänk vad skicklig Putin är. Han håller på att uppnå allt som han inte ville få:
- Det nedläggningshotade Nato är mer enat och levande än någonsin tidigare och länder som kategoriskt avvisat medlemskap i årtionden har nu skickat in medlemsansökningar
- EU har lagt allt internt tjafs åt sidan och är mer enat än nånsin
- Vapenindustrin som väst nästan avvecklat de senaste 30 åren har fått sitt största uppsving nedan 1939
- Omställningen bort från fossila bränslen, som gått på kvartsfart i årtionden, går nu rasande fort
- Ryssland ville inte ha direkt gräns mot Nato, men oavsett utgången av kriget utökas gränsen mot Nato med tusentals procent
- Putin ville markera Rysslands ställning som stormakt, men har istället fått se landet rankas mer i ihop med Iran, Nordkorea och Afghanistan som mer "allmänfarliga" länder snarare än stormakter
- "Stormakten" Ryssland får inte heller vara med i idrottstävlingar, idrott som de senaste 80 åren varit det ryska adelsmärket
- Putin ville utöka Rysslands yta (det kanske lyckas än), men på köpet får han i så fall en hatisk befolkning
- Putin ville stärka Rysslands ekonomi; ekonomin har gått åt pipan och ju mer han vinner militärt i kriget desto värre blir det ekonomiskt
- Putin vill stärka sin makt genom en tydlig seger, det han uppnått är risken för avsättning ökat oavsett utgången av kriget
- Putin själv ville gå till historien som en Stor Man, men har istället tagit upp konkurrensen med Hitler om titeln Värsta Despot de senaste 100 åren
- Putin ville visa världen hur stark den ryska militären var, resultatet blev fiasko och länder som beställt ryska vapen har nu börjat avbeställa dem

Nästan så man tycker lite synd om Putin. Så många stora ambitiösa mål, men så många missar.
Det är imponerande vad man kan uppnå med ohämmad korruption. Alla har ljugit om sin egen förträfflighet, ljugit om växande vapenlager och ljugit om fantastiska framgångar inom militär träning och militär utveckling. Allt för att förbättra sina egna karriärer och nå nya möjligheter till korruption. Sovjetkorruptionen sitter djupt i ryssarna
Citera
2022-12-01, 16:43
  #267647
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Var inte EU ett fredsprojekt för Europa? Nu ska ammunitionslagren fyllas på. Det blir allt tydligare att EU är lakejer till amerikansk krigsindustri i denna konflikt.

Det är ju inte direkt EU som startat detta krig. För att få slut på det måste Ryssland besegras. Ergo fredsprojekt.
Citera
2022-12-01, 16:45
  #267648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Dumfittan har inte en siffra rätt.

Börjar dra allt ur röven, inte tillstymmelse av kontakt med verkligheten.

Förmodligen har tjejen opponerat sig, sagt emot, så att han har svårt att koncentrera sig.

Oavsett så verkar han ha fått för sig att det här med El är raketforskning och att Ukraina, som har ett par av europas största el-anläggningar, skulle ha några probem what-so-ever att skaka fram elektriker och material för att laga några nerdragna elledningar, ställverk, KK-utrymmen eller omkopplingsscentraler.

Piss-ryzzarnas idiotbombningar av civila och ukrainarnas infrastruktur måste vara det mest improduktiva, kontraproduktiva insatser vi ser i det här kriget.

1. Piss-ryzzarna har inte en chans att "koppla ner" nåt elnät, mer än för ett par timmar, kanske ett par dagar - eller om de lyckas få in en turträff på ett ställverk någonstans - en vecka, max.

2. Inte fan hindrar man dieselloken att försörja den ukrainska armén med materiel och andra förnödenheter, genom att dra ner ett par elledningar. Ukrainarna är ju inte lika blåsta som piss-ryzzarna, som målade in sig i ett hörn i Khersov, som tvingades fly i panik efter att Ukrainarna sprängt sönder de enda två logstikvägar som fanns.

3. Ukrainska svårigheter vid fronten? Va? Håller piss-ryzzarna att ta tillbaka Kherson? Kharkiv? Är det en ny 6-mils kolonn på väg mot Kiev?

Nåja. Ukrainas Regering har frånsagt sig möjligheten att upprätthålla elförsörjningen över hela landet och att en stor del av folket och samhället kommer bli utan om detta fortsätter. Stora tältstäder och evakueringar pratas det om men staten Ukraina verkar vara på väg att sluta fungera.

Det är huvudsakligen transformator och omkopplingsstationer som slagits ut. Ett elnät är mycket komplicerat i sin vävliknande form men upphör kontakten mellan tillräckligt många knutpunkter att fungera blir man faktiskt tvungen att stänga ned nätet till öar. Det läget är ukraina nära nu. Det kan till och med vara så att detta sker utan vidare attacker.

När du påstår att detta "fixar vita män elektriker" hur enkelt som helst visar du bara hur lite du vet. För att reparera behövs delar från Ryssland. För att ersätta behövs mycket komplicerade och dyra stationer/transformatorstationer från västerlandet.

Du förstår verkligen mycket lite om situationen. Det enda du vill förstå är att Nato skall vinna.

Det är nämligen Nato som står för nästan hela ukrainas statsbudget och att utrusta den ukrainska krigsmakten. Det är inte ett krig mellan Ryssland och Ukraina (det landets självbestämmande har upphört) utan Nato för det är de som fattar alla beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in