Citat:
Ursprungligen postat av
Raytheon
Jag hade Qliro för några år sedan då de var bäst en kort tid. När jag hade flyttat ut pengarna hade jag innestående ränta kvar. Jag avslutade kontot men fick inte den innestående räntan, den gick upp i rök. Kontaktade såklart kundtjänsten men de visste inget, såg inget, förstod inget... Orkade inte driva ärendet vidare då det inte var stora pengar de stal men otroligt frustrerande. Förmodligen berodde det på en felaktig hantering vid kontoavslutet och inte en medveten stöld. Men man kan tycka att de borde löst det i efterhand då men det gick alltså inte heller. Jag bad dem dra åt pipsvängen. Bäst ränta blev ingen ränta.
Jag går på att om en aktör inte en uppenbart välfungerande kundservice och välsmort it-system så är det alltid stor risk att det kommer kosta mer än det smakar att ha pengarna hos dem. Ens tid och eventuella frustation eller oro är också värt nåt, även om man har gott om tid att pyssla med detta.
Enligt mig är det absolut inte värt att byta från nån där allt fungerar bra bara för 0,25%.
SBAB fungerar bäst hittills på den fronten, i min erfarenhet.