2022-11-26, 19:51
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kan ha menat det. Jag kommer inte ihåg. Jag var så ledsen när jag skrev det där för folk (2 st) Var så arga på mig när jag ställde en helt vanlig seriös fråga.

Ja, det verkar vara en otrevlig och aggressiv attityd hos många i denna tråd. Inget jag drabbas av i och för sig eftersom jag inte är intresserad av själva ämnet för tråden.
2022-11-26, 19:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ja, det verkar vara en otrevlig och aggressiv attityd hos många i denna tråd. Inget jag drabbas av i och för sig eftersom jag inte är intresserad av själva ämnet för tråden.

Dom kanske blir så när det är lite kö? Du har inte själv funderat på att börja chatta? Du verkar ju kunna tjäna grovt med pengar (om man lyssnar på vissa)
2022-11-26, 19:57
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Dom kanske blir så när det är lite kö? Du har inte själv funderat på att börja chatta? Du verkar ju kunna tjäna grovt med pengar (om man lyssnar på vissa)

Fy fan vilket förnedrande ”jobb”. Nej tack, jag klarar mig bra på min lön som kontorsvaktmästare.
2022-11-26, 19:58
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fy fan vilket förnedrande ”jobb”. Nej tack, jag klarar mig bra på min lön som kontorsvaktmästare.

Jag förstår dig, jag skulle inte heller kunna hålla på med det. Verkar tära mycket på psyket och humöret.
2022-11-26, 21:25
Medlem
Jag har tänkt på en sak gällande hur många tecken man måste skriva. I mitt "avtal" som jag fick, när jag började står det 130/150 tecken i genomsnitt och 150 tecken i Announcements på CC.

Sen när jag väl skriver står det är det minimum 75 tecken / max 800 över rutan. Står det så för er också men coacherna vill att man skriver mer?
2022-11-26, 22:21
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Jag har tänkt på en sak gällande hur många tecken man måste skriva. I mitt "avtal" som jag fick, när jag började står det 130/150 tecken i genomsnitt och 150 tecken i Announcements på CC.

Sen när jag väl skriver står det är det minimum 75 tecken / max 800 över rutan. Står det så för er också men coacherna vill att man skriver mer?
Ja, det gör det.

JH är de som vill att ditt mess ska ha minst 150 tecken.

De jag jobbar för vill att man ska ligga på mellan 130-150 med ett snitt på 130 tecken, men att man ska skriva efter situationen. De jag skriver för sköter inte notiserna på CC. Det är JH som sköter den biten.
2022-11-26, 22:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Ja, det gör det.

JH är de som vill att ditt mess ska ha minst 150 tecken.

De jag jobbar för vill att man ska ligga på mellan 130-150 med ett snitt på 130 tecken, men att man ska skriva efter situationen. De jag skriver för sköter inte notiserna på CC. Det är JH som sköter den biten.

Aha okej. Så du jobbar inte åt JH? Vilka jobbar du åt? Har du mycket kö?
2022-11-27, 13:18
Medlem
dagus1s avatar
Citat:
Aha okej. Så du jobbar inte åt JH? Vilka jobbar du åt? Har du mycket kö?

Jag tror att det här med kö har lite att göra med hur mycket kosing kunderna har, när lönen och pension kommer så brukar oftast kön vara lite längre. I tex Januari när man är fattig som en kyrkråtta tenderar kön att vara något kortare.
2022-11-27, 17:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linus87
Jag mår jättebra. Det är du som mår dåligt över att tråden bumpas pga att du får mindre kö.

Vad bra du mår bra. Hur menar du? Du ser nu frågar jag den meningen du inte förstod förut. Det betyder alltså att jag förstår inte vad du menar när du skriver att jag ska må dåligt över att tråden bumpas, för att jag får mindre kö? Men jag har ju inte detta chattande jobb? Det är ju mina 4 vänner och dom hjälper redan till att beta av köerna och tjänar grovt med pengar.

Så hur menar du?
2022-11-28, 15:23
Medlem
Citat:
Vad bra du mår bra. Hur menar du? Du ser nu frågar jag den meningen du inte förstod förut. Det betyder alltså att jag förstår inte vad du menar när du skriver att jag ska må dåligt över att tråden bumpas, för att jag får mindre kö? Men jag har ju inte detta chattande jobb? Det är ju mina 4 vänner och dom hjälper redan till att beta av köerna och tjänar grovt med pengar.

Så hur menar du?

Jo du har detta jobb på heltid, du vet att jag vet. Du försöker se till att folk slutar snacka om detta så inte fler börjar. Tyvärr (för dig) värkar det inte vara någon som bryr sig lika mycket som dig om trafiken och om några fler OP börjar. Jag ska se till att mina 4 vänner också börjar så dina 4 vänner inte behöver slita så mycket med den höga trafiken, blir det bra?
2022-11-28, 15:35
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linus87
Jo du har detta jobb på heltid, du vet att jag vet. Du försöker se till att folk slutar snacka om detta så inte fler börjar. Tyvärr (för dig) värkar det inte vara någon som bryr sig lika mycket som dig om trafiken och om några fler OP börjar. Jag ska se till att mina 4 vänner också börjar så dina 4 vänner inte behöver slita så mycket med den höga trafiken, blir det bra?

Nääe jag vet inte? Jag försöker inte alls, utan jag är ju glad för alla som chattar och tjänar grova lättförtjänta pengar. Det unnar jag er.

Jättekul och bra, kom gärna med en uppdatering hur det gått för dina 4 vänner
2022-11-30, 17:24
Medlem
dagus1s avatar
Citat:
Nääe jag vet inte? Jag försöker inte alls, utan jag är ju glad för alla som chattar och tjänar grova lättförtjänta pengar. Det unnar jag er.

Jättekul och bra, kom gärna med en uppdatering hur det gått för dina 4 vänner

Jag vet inte riktigt hur tungt ditt jobb är du gör men pengarna man får för chattandet är inte särskilt lättförtjänta jämfört med andra jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in