2022-11-30, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Jokkmokk
Beredd hålla med..har du upplevt några Jokkmokks marknader med sköna -25–35Celsius. Då inser du att här är det inte många nysvenskar som kommer att sjunga Jokkmokks Jockes ”gulligullan koko som en gök.”
Citera
2022-12-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Gillar man alkoholister, pundare, vänsterfolk, miljömuppar m.m är det en bra stadsdel att bo i

Ja det kryllar verkligen av sådana runt Mariaplan, där ligger alkisarna i drivor och spyr på varandra...
Citera
2022-12-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
Ja det kryllar verkligen av sådana runt Mariaplan, där ligger alkisarna i drivor och spyr på varandra...
Ja nästintill....

Jag har arbetat i majorna i 15 år, ser en hel del skräp i stadsdelen dagligen.
Citera
2022-12-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ja nästintill....

Jag har arbetat i majorna i 15 år, ser en hel del skräp i stadsdelen dagligen.

Ironin flödar
Vart bor du själv?
Citera
2022-12-04, 18:52
Medlem
Reko45s avatar
Om du har bil är Falun bra. Du har nära till natur, mycket möjligheter för dig som gillar vinter, inga storskaliga dassiga områden (dock är norslund/origo och bojsenburg inte att föredra), bra väglogistik runt staden. En lugn och sömnig stad där man kan känna sig trygg. Å inte så fasligt långt ifrån städer som Örebro, Västerås, Gävle, Uppsala och Stockholm.

Tillräckligt utbud i affärer med ica maxi, stora coop, city gross, intersport, stadium, netonnet lagershop.

20 min till Borlänge som är Faluns handelsköpcenter med ikea, elgiganten, kupolen.
Senast redigerad av Reko45 2022-12-04 kl. 19:08.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in