2022-11-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Så här står det på deras sida, jag kan översätta den till dig om du vill? jag ser att du skriver jättekonstig svenska.

SouthFront: Analysis & Intelligence is a public analytical umbrella organization created and maintained by a team of experts and volunteers from the four corners of the Earth. SouthFront focuses on issues of international relations, armed conflicts and crises. The organization provides military operations analysis, military posture of major world powers, and other important data influencing the growth of tensions between countries and nations.

We try to dig out the truth on issues which are barely covered by the states concerned and the mainstream media.

The SouthFront Team believes that not only well-paid “professional journalists”, but common people with inquisitive minds are able to produce balanced content in a modern information-oriented society.

Our goals:

Highlighting alternative points of view;
Providing independent analysis and intelligence of international events;
Promoting human justice and peaceful dialogue between warring nations;
Preventing the escalation of conflicts that can lead to wars with the threat of the use of nuclear weapons;
Reducing the flow of media disinformation;
Building a community of constructive and progressive authors freely sharing their views and analysis with people all over the world.

Och vem fan tror du är så jävla korkad att de bryr sig om vad southfront säger om sig själva??? Det vore ju som att dr Mengele var den bästa tandläkaren du kunde boka tid hos.....för att han själv gladeligen främhävde sina kunskaper om molarers vara eller icke vara. För helvete.....lite kontakt med jordytan kan man ha även om man drömmer om fascistisk fullbordan som dig.
ALLA, INKL Southfront SJÄLVA vet exakt vad de är. Sedan att en del utav deras lättlurade får till söndriga nazzr och annan inavel inte förstår detta är en annan sak, men ej heller räknas ju dessa till alla, såklart. Dessa felen till människor reder naturen ut på egen hand sålänge man inte låter diktatorer och annat skräp komma närmre världsordningen. Anledningen att försvara Ukraina är bland annat just detta. För att hjälpa moder jord i hennes arbete med att städa ut oönskat genetiskt skräp
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag brukar hålla mig borta från gissandet om ryska och ukrainska förluster, eftersom det dels är just gissande, dels har mycket liten betydelse för krigets utgång. Mer intressant är hur och vilka som dödats, dvs vilka förband handlar det om.

Dina fantasisiffror på 5’-10’ döda ryssar är dock så befängda att de kräver en kommentar. Vi har visuell bekräftelse på drygt 8000 .

Ryska försvarsministern uppger exakt var alla soldater blivit likviderade.
COL MACGREGOR skriver att förhållandet mellan döda Ryssar/ukraina ligger på 10 mot 1, 10 ukrainska soldater för varje Ryss. Jag tror det ligger på 20 mot 1 ungefär, Col Macgregor är amerikan och ljuger säkert avsiktligt.

Dina fantasier om 8000 förstörda stridsvagnar är ej värd att komentera.
Citera
Medlem
Citat:
Så här står det på deras sida, jag kan översätta den till dig om du vill? jag ser att du skriver jättekonstig svenska.
Hva som står på deres hjemmeside er ikke av interesse ettersom de er direkte linket til russiske FSB(tidligere KGB). De samarbeider også med "Veterans Today" og "Veterans News Now" som også bedriver samme type desinformasjon.
Citera
2022-11-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Är det nån som sett dom här soldaterna? Stridsvagnarna?

Eller är det ryzka fantasifoster - som vanligt?

Dom kan säkert få tag i doldaterna, men vad kommer de ha för utrustning?
Troligtvis kommer säkert 50% gå till fots i civila kläder och beväpnade med träklubbor.
Ca 1 mille kommer att kunna färdas på fordon ha någon form av uniform och beväpnade med moderna kulvapen.
Resterande kommer att behöva sköta maskinparken trassel och hålla ordning.
De har redan idag svårt att få fram utrustning till de 300 000 de mobiliserat idag, och det kommer inte bli lättare under en kort framtid.
Vi har sett rena museum material användas vid fronten, tror knappast det blir bättre i början av nästa år.
Citera
2022-11-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Att ryssarna skulle lyckas träffa det tåget är så minimal att den knappt finns. Det skulle väl i så fall vara för att tåget råkar passera en lekplats eller ett sjukhus som det skulle kunna ske, utefter rysk precisionsberäkning

Har hört att den Ukrainska ambulanspersonalen numera behandlar akuta åkommor som hjärtinfarkt osv på plats istället för på sjukhus. Chansen att överleva sjunker drastiskt om patienten körs till ett sjukhus.
Citera
2022-11-28, 18:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
COL MACGREGOR skriver att förhållandet mellan döda Ryssar/ukraina ligger på 10 mot 1, 10 ukrainska soldater för varje Ryss. Jag tror det ligger på 20 mot 1 ungefär, Col Macgregor är amerikan och ljuger säkert avsiktligt.

Du är ju antagligen ett troll. Men låt mig fråga dig såhär, varför mobiliserar Ryssland om det bara är 5000-10000 som dött för Ryssland räkning?
Citera
2022-11-28, 18:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

med ryzzkt tvärtomspråk så säger du att det dör 20 ryzzar på varje ukrainare. Måste svida för ryzzen med sådana förluster.... Snart kommer ryzzen även få sjukt med frostskador då de inte har adekvat utrustning.
Citera
2022-11-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad är din prognos? Hur många döda soldater har du räknat in?
Jag sysslar inte med sånt, det finns det andra som gör men om någon påstår att färre än 7500 ryska soldater förlorat livet så är det rimligt att ifrågasätta det, ett ifrågasättande som med största sannolikhet de allra allra flesta med eller utan insyn delar. Förmodligen även du.
Citera
2022-11-28, 19:07
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ja inom kort lär vi får se om ryska armén kommer i flipflops och mjukisbyxor som vi har läst i Aftonhoran och Daily Fail. Snart drar kriget igång på riktigt, då vet vi...
Duger Bulgariska nyheter åt den lille förnekaren. Bildspel :
https://bulgaria.postsen.com/world/57217/Photos-of-captured-Russian-soldiers-show-appalling-misery-in-Russian-army-gallery.html
Citera
2022-11-28, 19:12
Medlem
TonyBlundettos avatar
Jag blir ändå lite orolig när man ser de mobiliserade ryska elitstyrkorna nå fronten:
https://mobile.twitter.com/stopitPutin/status/1587775038526468097?s=20&t=0YZIWsVmxO1pUZZyzu4gjg
Citera
2022-11-28, 19:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainarna samlar ihop ryska lik som ligger utspridda här och var. Den sista ser ut att ha helt förmultnat så att bara kläderna är kvar! (Det är inte "gore" för de visar inte liken tydligt).
https://www.youtube.com/watch?v=jSo7AVDEko4
Citera
2022-11-28, 19:17
Bannlyst
Nu kom sanningen fram varför Ryssland drog sig tillbaka från Dnieper River in the Kherson region, Ukraina med hjälp av nato planerade att spränga KAKHOVSKAYA DAMMEN.

An anonymous team of hackers “Joker DPR” has recently published a new batch of secret NATO documents which they achieved after having hacked the notorious US DELTA military command and control system.

Hackade NATO dokument rykande färska
https://telegra.ph/NATO-dayot-VSU-koordinaty-celej-CHast-2-11-24
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in