Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-28, 18:40
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Vi sågas av allt mer. Web-hotellet strular och jag har suttit minst två timmar i telefon med USA idag. Kostnaden går an eftersom jag alltid använder Skype. Men när jag skulle fylla på Skype i morse händer ingenting. Jag får inget email och ingen top-up som brukar komma direkt. Jag anser att myndigheterna försöker isolera oss. Det gäller att försöka vara kontaktbar.

Vad skall jag använda om Skype fortsätter strula. Försökte installera Google Voice, men den fungerar inte i Sverige. Vad skall man välja till Android om man ibland vill ringa billigt internationellt? (PC, iPhone och Mac får gärna skriva i tråden också)

Vad finns det, Yolla, Ringcentral ...?

Enkelt att betala och ringa fasta telefoner och mobiler billigt bara. Som Skype men nu verkar backup behövas. I första hand tänker jag på enstaka internationella samtal, inte att installera som förstahandstalefon hemma. Och någon mer kommunikationsapp behöver jag verkligen inte, men jag måste ringa "landlines" och mobiler ibland. Driftsäker och gärna med ett eget nummer som jag har på Skype.

Skype support verkar man bara kunna glömma. Jag var 102 i kön för chat och blev 101 efter 5 minuter.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-28 kl. 19:01.
Citera
2022-11-28, 18:59
  #2
Medlem
Öh...?? Whatsapp?
Citera
2022-11-28, 19:11
  #3
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Öh...?? Whatsapp?
Kan man ringa "landlines" med den? Dvs folk som inte har installerat WhatsApp, registrerat sig och är uppkopplade mot Internet?

Jag har använt den mycket men jag har utgått från att jag inte kan ringa vem som helst, är det fel? Jag har bara använt den mot andra registrerade, uppkopplade användare.

Vad kostar den per minut till USA?

Jag måste kunna använda appen som en vanlig telefon, klicka mig genom företagsväxlar etc. Som Skype.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-28 kl. 19:20.
Citera
2022-11-28, 20:38
  #4
Avstängd
wwrs avatar
Lite prövande ger
Yolla, hyfsat pris men kvaliten osäker. Verkar ha SMS vilket fungerar dåligt på Skype. Låter verkligen "murrigt". Sämre än Skype.
Rebtel, måste man tydligen köpa credits till varje land
Talk360 verkar dyrare.

Jag hoppas det kommer in folk i tråden som är vana vid att använda alternativ till Skype. Hoppas också att Skype får ordning på sina betalningar.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-28 kl. 20:47.
Citera
2022-11-28, 22:16
  #5
Medlem
Jag använder Skype regelbundet, till alla utom mobiler, och autopåfyllningen fungerade utmärkt så sent som förra veckan. Har du provat några gånger? Du väl fylla på manuellt också.
Citera
2022-11-29, 06:04
  #6
Avstängd
wwrs avatar
Några andra alternativ att betala än att fylla på via web eller app har inte jag hittat. Den automatiska påfyllningen förefaller fungera på samma sätt och jag vill helst inte ha det. (Det kan börja rinna pengar om något går fel. I Addis Ababa bad jag en gång telebolaget utreda varför mitt abonnemang tog slut så fort. De hittade inga fel men gav mig en lista på mina kontakter och samtal. Då upptäckte jag att min telefon (Samsung/Android) skickade SMS till ett annat nummer och rapporterade att SIM-kortet hade bytts ut (ett nummer till en kompis som jag bara fyllt i när jag köpt telefonen). Av säkerhetsskäl var SMS osynliga i telefonen. Som tur var så var etiopierna förstående. ) (Vanliga Telia har ett tak på 4000 kronor innan man får påminnelse tror jag, det går att sänka till 500 om man vill.)

Nu har de tre betalningarna till slut kommit in på kontot, men inga epostmeddelanden ännu, så nu kan jag Skypa vidare. De tre alternativ jag hann prova lite under tiden verkar fungera, men Skype förefaller vara det bästa alternativet m.a.p. pris/kvalitet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-11-29 kl. 07:03.
Citera
2022-11-29, 06:25
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Telefoni, surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback