2022-11-27, 21:34
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är klart att hon är utan ansvar. Hon är inte häktad misstänkt för brott. Du menar att denna kvinna är anledningen till att JJ och MH tog T av daga?

Det är bara en teori som många andra. Men det kan stämma in i bilden av ett "fjortisbråk" som en annan av kvinnorna i gänget beskrev konflikten mellan J och T. Det kan ju finnas en svartsjuka i rädslan av att förlora sin bästa vän också.
Citera
2022-11-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, jag håller med dej, hennes beteende skulle enligt mig vara annorlunda då .De vänder sig i magen då man tänker på om hon skulle vara oskyldigt dömd. Jag får inte ihop detta, då de nekar också . Dunsarna skulle lika gärna kunna komma från hennes kompis som var full på toa

Hon är inte oskyldigt dömd. Hon är inte dömd alls.
Dunsarna kan lika gärna komma från mgm som bråkar, tt behöver inte ens varit i lägenheten.
Citera
2022-11-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag antog det förut, avund som ett motiv, med tveksam sedan jag läste att Johanna själv var duktig i skolan, hade jobb hon trivdes med, hästar, framtidsplaner. Ett bra liv. Nej jag tror inte avund drev henne att mörda och jag är tveksam till att Johanna själv utförde mordet eller dråpet men jag kan ha fel.

Finns ju en annan ung kvinna som hade ett bra liv med hus, hästar, jobb och framtidsplaner och ändå brutalt mördade sin rival nämligen Jonna Henningsson....
Citera
2022-11-27, 21:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Intressant, verkligen!!! Den artikeln där en granne säger att hen sett JJ rida måste jag ha missat. Var red JJ någonstans enligt grannen? Kan du länka?

Men nu är det en uppgift som förmodligen har ganska hög sannolikhet för att stämma.
Så är det inte alltid med dina egna inlägg, där du antingen mins fel eller har missuppfattat, och sen för det vidare. Det är som trådsanningar skapas.
Jag tror att du skulle ha en del att vinna om du istället la fokus där, åtminstone för din egen trovärdighet.
Citera
2022-11-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Finns ju en annan ung kvinna som hade ett bra liv med hus, hästar, jobb och framtidsplaner och ändå brutalt mördade sin rival nämligen Jonna Henningsson....
Precis kul att du är här och stormar (försöker inte vara dryg)
Tänkte precis på Häst Jonna Henn*ngsson.. eller varför inte på Stefan D och Hanna AxL och LenaW.
Alltid tremanna tält personer ?
tills en tjurar och mördar vilket inte är bra iofs.. någon som går utan tjej nu när det fanns så många ?
Något har de gemensamt men vad, något är konstigt.

Var är LO-Djurets partner i allt detta ?
Det så man vill bara vill ta henne till sig. (Hon får tvätta sig först)
Citera
2022-11-27, 22:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det är bara en teori som många andra. Men det kan stämma in i bilden av ett "fjortisbråk" som en annan av kvinnorna i gänget beskrev konflikten mellan J och T. Det kan ju finnas en svartsjuka i rädslan av att förlora sin bästa vän också.
Om jag uppfattat dig rätt, så tänker du att J har "snackat skit" om T för Miss X (=din fjärde kvinna) och försökt så split mellan dem. Vanligtvis brukar inte Miss X hålla till på Nöjet, så när T får syn på att hon är där på snapkartan blir hon orolig. T tänker genast att J håller på att sätta sina klor i hennes bästa vän och ta henne ifrån T.
Detta ska då vara anledningen till att T beger sig till Nöjet, i första hand för att få tag på Miss X. När hon inte hittar henne går hon på J och ifrågasätter vad hon håller på med.
Är det rätt tolkat?
Citera
2022-11-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du har ju satt din peng på M sedan tidigare, men inte förrän zilvereko kommenterade började mina hjul snurra.
Under Js förfest hade de postat videosnuttar därifrån. Kanske T såg dem och blev orolig om M inte såg ut att vara i så fräscht skick.
Enligt tredjehandsuppgifter ska barchefen sagt att han visste både vilka J och M samt tjejen T sökte var, men exakt återgivning av muntlig ordalydelse i tre led är mycket ovanligt (även om skribenten är högst trovärdig), så kanske det finns en öppning till att det trots allt skulle kunna vara M som T sökte.
Det som dock talar emot, är att barchefen säger sig inte sett den sökta tjejen - eller minns jag fel? M kände han ju och hon befann sig på stället. Eller var hon så illa däran att hon tillbringade tiden mellan toa och frisk luft och inte var i lokalen?

Enligt Expressen sa han - "Jag berättade för henne att jag inte hade sett henne här på hela kvällen".

Men det var mycket folk på Nöjet. Min uppskattning 300-500 st. Så inte omöjligt att hon var där utan att han sett henne. Hon är ju 18 år, så hon har nog inte pengar att ränna i baren heller.
Citera
2022-11-27, 22:19
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men nu är det en uppgift som förmodligen har ganska hög sannolikhet för att stämma.
Så är det inte alltid med dina egna inlägg, där du antingen mins fel eller har missuppfattat, och sen för det vidare. Det är som trådsanningar skapas.
Jag tror att du skulle ha en del att vinna om du istället la fokus där, åtminstone för din egen trovärdighet.

Vinner du poäng för att du skriver om mina misstag. Växer du då? Länka istället och verifiera det du kallar ganska hög sannolikhet. Jag har aldrig hört talas om den sannolikhetsprincipen du relaterar till. Ganska hög? Om du ska slänga dig med sannolikhetsbegrepp så kan du börja med att läsa in dig på vad det innebär. Det är ju som att JJ och MH är sannolikt ganska misstänkta för människorov, mord och gravfridsbrott. Snälla kamma dig.
Länk?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-27 kl. 22:23.
Citera
2022-11-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Är det bara jag som känner att grannen inte är ett vittne bara? Varför sprider han sin version till höger och vänster för att få allt att peka på JJ?
t.ex. Hur många andra grannar reagerade på dunsarna och tittade ut i trapphuset? Kom kanske dunsarna, om det nu var några, från trapphuset?
Jag tycker han är för ivrig för att det ska kännas sant.
Hur många ostraffade välutbildade 20-åriga tjejer skulle kunna mörda sin gamla vän och vara som vanligt dagen efter? Och redan vid McD när hon såg vännerna i den röda bilen?
Neka inblandning i snart 1,5 månader utan att polisen hittat riktiga bevis!
Något är fel i grannens beskrivning!

Jag har bara sett dej skriva om att det skulle vara grannen ja.
Jag tror grannens redogörelse för vad som hände den natten stämmer ganska bra in i pusslet som polisen förmodligen redan lagt i stora drag, han saknar dessutom motiv och har förmodligen alibi ifrån son far. Det är inget fel med hans beskrivning.
Det är bara för jävla korkat resonemang ifrån dej, ex när du säger att det inte kan vara 2 tjejer i 20års åldern som argument för att det skulle vara grannen istället lol
Citera
2022-11-27, 23:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt Expressen sa han - "Jag berättade för henne att jag inte hade sett henne här på hela kvällen".

Men det var mycket folk på Nöjet. Min uppskattning 300-500 st. Så inte omöjligt att hon var där utan att han sett henne. Hon är ju 18 år, så hon har nog inte pengar att ränna i baren heller.
Nej, det kan du förstås ha rätt i.
Jag är nog fortfarande mer inne på idén att det är något prank eller Ts bästa vän, den senaste som det spekulerats runt. Att J kanske försökt så split mellan dem.
Citera
2022-11-27, 23:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Du får gärna länka till en källa, polisens uttalande så ska jag kolla upp det igen.
Om rörelsemönstret och ”tårtbiten”.
https://headtopics.com/se/s-hittade-polisen-tove-efter-tv-veckors-sokande-32069867
Edit: länk till krimrummet
https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/mordet-pa-tove-i-vetlanda
Senast redigerad av Matamata 2022-11-27 kl. 23:05.
Citera
2022-11-27, 23:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Det var aftonbladet som gick ut med det först

Japp, det var AB som skrev om att T:s mobil ska ha gjort samma resa från JJ:s lägenhet till donken och tillbaka under samma tid som grannen och JJ. Där gjorde journalisten ett bra jobb som ställde frågan till Finndahl som väljer att inte kommentera sekretessbelagda frågor i utredningen. Polis har alltså inte verifierat att JJ tog med sig T:s mobil till donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in