2022-11-26, 21:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lovande....

Han är säkert sugen på europa nästa år också...

Ingen diss bara konstaterande. Tror han går till er och bidrar till andraplatsen.

Det agentplacerade Hahn intresset gör det tydligt att MFF letar målvakt iaf.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-11-26 kl. 21:23.
2022-11-26, 22:26
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ingen diss bara konstaterande. Tror han går till er och bidrar till andraplatsen.

Blir Johan Dahlin andremålvakt nästa år?
2022-11-26, 22:27
Medlem
Citat:
Lyssnade på Studio allsvenskan igår och dom satt och spekulerade kring att Tihi skulle bli såld för stora summor. Typ 15-20 miljoner kronor tror jag dom snackade om. Det måste väl vara ett agentplacerat rykte som dom fått pengar för att tala om?

Vem fan skulle betala pengar för Tihi?
Det låter mkt, men han är "bara" 20 år och har ändå gjort 41 matcher i allsvenskan (AIK och Värnamo) + 28 i superettan (Eskilstuna) + lite landskamper. Kontrakt över 2024.

Jag skulle gärna (nyfiket) se honom ta plats i AIKs matchtrupp, men Brännan kanske spelar Haliti - Milosevic - Sotte. Ingen i den trojkan kommer kommer spela 30 matcher.
2022-11-26, 22:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Att Diawara lämnar har det något med sågebockens oförmåga att få tummen loss?
2022-11-27, 00:20
Medlem
Hahn i Malmö hade ju sugit, riktigt bra säsong av honom.
2022-11-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att Diawara lämnar har det något med sågebockens oförmåga att få tummen loss?

Innan MFF var Diawara topp 3 men i sina egna och övriga ligans ögon medelmåtta, nu trots lite speltid inser han och övriga vilken potential han besitter så trots han är lika bra som han var när han anlände så har han insett mentalt att han är nummer 1 inte second hand, speciellt inte bakom en gammal målvakt med ryggproblem. Därför kommer han tyvärr lämna MFF trots fint lönekuvert.

Om min magkänsla som jag yttrat sen augusti har rätt så hamnar han i Häcken och de enda förlorarna i slutändan är vi med en miljard på banken i Sveriges finaste och bästa fotbollsstad.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-11-27 kl. 00:40.
2022-11-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hahn i Malmö hade ju sugit, riktigt bra säsong av honom.

Han är bra och egentligen en nivå över vår liga så när de vädras i media om vårt intresse så har jag svårt ta de på allvar för även om han för stunden och framtiden är bättre än Dahlin så kommer han sitta på bänken trots Dahlins fysiska status med en halv rygg. Det är sånt här som begränsar min klubbs dominans inte Rygaards 20 assist och Jeremejeffs 23 mål.

En ny målvakt kommer värvas antingen Hahn eller någon bättre. De enda jag hoppas när de sker för spelarens och klubbens bästa är att tanken är som förstemålvakt inte backup till en gamling med diskbråck.
2022-11-27, 00:59
Medlem
Citat:
Han är bra och egentligen en nivå över vår liga så när de vädras i media om vårt intresse så har jag svårt ta de på allvar för även om han för stunden och framtiden är bättre än Dahlin så kommer han sitta på bänken trots Dahlins fysiska status med en halv rygg. Det är sånt här som begränsar min klubbs dominans inte Rygaards 20 assist och Jeremejeffs 23 mål.

En ny målvakt kommer värvas antingen Hahn eller någon bättre. De enda jag hoppas när de sker för spelarens och klubbens bästa är att tanken är som förstemålvakt inte backup till en gamling med diskbråck.

En riktigt bra förstamålvakt känns som en logisk värvning för er nu, Dahlin börjar bli sliten, förhoppningsvis blir det någon annan än Hahn dock! hehe
2022-11-27, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det låter mkt, men han är "bara" 20 år och har ändå gjort 41 matcher i allsvenskan (AIK och Värnamo) + 28 i superettan (Eskilstuna) + lite landskamper. Kontrakt över 2024.

Jag skulle gärna (nyfiket) se honom ta plats i AIKs matchtrupp, men Brännan kanske spelar Haliti - Milosevic - Sotte. Ingen i den trojkan kommer kommer spela 30 matcher.
Fast någon som varit sämst på plan i 41 matcher skall såklart inte gå någonstans för några pengar överhuvudtaget, oavsett hur ung han än är.
2022-11-27, 07:33
Medlem
Citat:
Fast någon som varit sämst på plan i 41 matcher skall såklart inte gå någonstans för några pengar överhuvudtaget, oavsett hur ung han än är.
Tränarna, som spelat honom, håller nog inte med dig i din analys.
Däremot tror jag inte de 15-20 miljoner du skrev att han var värd stämmer. Snarare 5 mkr, och Odense, typ - och då tror jag AIK (om de får en sportchef på plats) inte säljer.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-11-27 kl. 07:35.
2022-11-27, 07:50
Avslutad
Citat:

Varför skulle Diawara gå till Häcken? Du skriver ju själv att han håller allsvensk toppklass (även om jag inte håller med, för svaga fötter), det lär inte saknas utländska bud i så fall.
2022-11-27, 09:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Innan MFF var Diawara topp 3 men i sina egna och övriga ligans ögon medelmåtta, nu trots lite speltid inser han och övriga vilken potential han besitter så trots han är lika bra som han var när han anlände så har han insett mentalt att han är nummer 1 inte second hand, speciellt inte bakom en gammal målvakt med ryggproblem. Därför kommer han tyvärr lämna MFF trots fint lönekuvert.

Om min magkänsla som jag yttrat sen augusti har rätt så hamnar han i Häcken och de enda förlorarna i slutändan är vi med en miljard på banken i Sveriges finaste och bästa fotbollsstad.
Malmö är inte ens 1:a eller 2:a som finaste eller bästa fotbollsstad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in