2022-11-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Det gjordes direkt efter kontrollen. Pappans självmord kom flera år efter. Så hoppas du nu förstår att Tom har problem
Jag tror det var 2019 anmärkningarna kom. Så det är lite magstarkt att anklaga en handläggare för sin fars självmord, för några timmars arbete 3 år tidigare.
2022-11-26, 00:22
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Allt är säkert sant! (Nu hur jag ska kunna veta det!?) Det jag inte håller med om är att han är psykiskt sjuk. Bla.

Som jag har skrivit tidigare. Nej, jag håller inte med i allt han gör! Hade jag löst vissa saker på ett annat sett: Det hade jag garanterat!

Kommer det funka eller gå (som ni skriver) åt helvete! Det vet vi inte för ens vi har fått facit.

Samt jag håller med den som skrev om att han skall ägna sig åt bondeupproret. Inte det andra.
Får han inte vård väldigt snart kommer det sluta i tragedi för många människor,
Han har ju redan gripits en gång för tvångsvård dock i Malmö. De ansåg inte han tillräckligt sjuk för tvångsvård. Han är som sagt väldigt manipulativ och säkert tränad i militären för förhör osv. Men hoppas snart han får en ny prövning, för sjuk är han….. finns väldigt många saker jag inte tänker gå ut med med respekt för att han är sjuk
2022-11-26, 00:24
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon är 47-48 år och hennes barn är 8 år .
Vad jag vet har hon bara ett barn inte helt osannolikt att hon medvetet blev gravid och trodde att mannen skulle vilja leva familjeliv , någonstans har hon sagt att han var präst .

En präst och en sekt, här har vi kanske anledningen till omhändertagandet av barnet!

Citat:
Vid 17:04 berättar Malin att hon varit med i en sekt:
https://www.facebook.com/100084243150660/videos/1489878601521313
2022-11-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En präst och en sekt, här har vi kanske anledningen till omhändertagandet av barnet!

https://www.facebook.com/100084243150660/videos/1489878601521313
Livets ord var sekten
2022-11-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Livets ord var sekten
Någon som har allas namn i grupperna a

Fias har jag
Jag har delar av M men saknar vissa
Jag har det på Pernilla

Någon som har några uppgifter för se andra? Uppgifter namn efternam
2022-11-26, 00:48
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992

Fias har jag
Jag har det på Pernilla

Tu* M*LIN M*ria K*rlsson (a)
2022-11-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992

Fias har jag
Jag har det på Pernilla

Här är två namn som förutom m*lin dykt upp på toms sida
L*nnea l*ndberg (i)
Y*ldis b*ydar (i,a)
2022-11-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Får han inte vård väldigt snart kommer det sluta i tragedi för många människor,
Han har ju redan gripits en gång för tvångsvård dock i Malmö. De ansåg inte han tillräckligt sjuk för tvångsvård. Han är som sagt väldigt manipulativ och säkert tränad i militären för förhör osv. Men hoppas snart han får en ny prövning, för sjuk är han….. finns väldigt många saker jag inte tänker gå ut med med respekt för att han är sjuk

När du skriver det så, låter det som om det var hans egna fel att han blev gripen!?
Varför bad han om att få göra ytterligare kontroller på sig själv? Det låter som om en sjuk människa skulle göra det.

För att de inte hittade något, så måste det finnas andra anledningar.

Varför ens skriva det sista då?!
2022-11-26, 09:27
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
När du skriver det så, låter det som om det var hans egna fel att han blev gripen!?
Varför bad han om att få göra ytterligare kontroller på sig själv? Det låter som om en sjuk människa skulle göra det.

För att de inte hittade något, så måste det finnas andra anledningar.

Varför ens skriva det sista då?!

Han blev inte gripen. Det var en vanlig handräckning, inte ett gripande.

På psyket gjordes en bedömning om han ska tvångsvårdas eller ej. Det handlar inte om att friskförklara någon, bara bedöma behovet av tvångsvård. Finns inget sånt behov så släpps man igen.

Det innebär alltså inte att han är frisk, det är ett stort spann mellan tvångsvård och frisk.
2022-11-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Han blev inte gripen. Det var en vanlig handräckning, inte ett gripande.

På psyket gjordes en bedömning om han ska tvångsvårdas eller ej. Det handlar inte om att friskförklara någon, bara bedöma behovet av tvångsvård. Finns inget sånt behov så släpps man igen.

Det innebär alltså inte att han är frisk, det är ett stort spann mellan tvångsvård och frisk.

Det var inte jag som använde ordet gripen.
Sedan kan man ju undra vad som är sagts då piketen kom och hämtade honom!?

Jo men enligt alla här är han ju extremt sjuk!! Konstigt att inga värden eller utlåtande säger detta.
2022-11-26, 10:02
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Det var inte jag som använde ordet gripen.
Sedan kan man ju undra vad som är sagts då piketen kom och hämtade honom!?

Jo men enligt alla här är han ju extremt sjuk!! Konstigt att inga värden eller utlåtande säger detta.

Regionala insatsstyrkan (det som förut kallades piketen) gjorde handräckningen. Det är inget märkligt i sig. Man matchar såklart resurser mot behov och situation. Ska en person med förmodat högt våldskapital och misstänkt psykisk ohälsa omhändertas så skickar man resurser utifrån det. Inget knepigt alls.

Nej, alla här påstår inte att han är extremt sjuk. Men uppenbarligen inte frisk. Han har ju själv gått ut med att han är bipolär, och han beter sig maniskt. Sen finns det både hos honom och många av hans anhängare drag av personlighetsstörning, och det ligger väl i sakens natur.
2022-11-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Regionala insatsstyrkan (det som förut kallades piketen) gjorde handräckningen. Det är inget märkligt i sig. Man matchar såklart resurser mot behov och situation. Ska en person med förmodat högt våldskapital och misstänkt psykisk ohälsa omhändertas så skickar man resurser utifrån det. Inget knepigt alls.

Nej, alla här påstår inte att han är extremt sjuk. Men uppenbarligen inte frisk. Han har ju själv gått ut med att han är bipolär, och han beter sig maniskt. Sen finns det både hos honom och många av hans anhängare drag av personlighetsstörning, och det ligger väl i sakens natur.

Det var nationella insatsstyrkan från sthlm. Även sen några ur Malmös poliser. De var schyssta och hade en god dialog och lugnt under tiden .

Han har ingenstans sagt att han är bipolär och han är inte manisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in