2022-11-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker "Pinnpelle" är en i mängden av knäppgökar som propagerar för Ryssland.
Det är en salig blandning av nazister, konspirationsteoretiker, Maga-incels och USA-hatare som förenas under den märkliga fana Ryssland står för och representerar och gör sig till megafoner för en grå och skruttig tyrann som skor sitt eget folk för att leva i lyx. De skulle förmodligen stödja aliens om de attackerade oss.
…samt gamla revolutionskommunister och fascister.
Det trodde jag aldrig skulle hända.

Det blir spännande att se var denna saliga blandning kommer att hamna när federationen kollapsar.
Putin är duktig på att ena de han inte vill ha enade. All heder år Putin!
Citera
2022-11-25, 20:53
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ännu mer press på Putins storhetsvansinniga besatthet av återupprättande av Sovjetunionen 2.0

Bra initiativ, snaran bör dras åt ytterligare runt Vladimir Putin hals. Sänk Ryssland 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag njuter som fan av att läsa om Rysslands ingenjörsflykt, de ska vi ta hand om.
Verkligen, man kan undra varför Vladimir Vladimirovitj Putin har sån dragingskraft på Fbs plattjordare aka Hilerfans eftersom han saboterar Rysslands möjlighet till utveckling och välstånd.
Citera
2022-11-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man räknar bara?
Är det ukrainska soldater dom är på fel sida av fronten och räknar ryska lik då menar du?
Låter helt osannolikt.
Återigen, har du inte förstått begreppet SATINT?
Citera
2022-11-25, 20:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Man räknar bara?
Är det ukrainska soldater dom är på fel sida av fronten och räknar ryska lik då menar du?
Låter helt osannolikt.
Vad svamlar du om. Om Ukrainarna tar mark vid ett anfall, har de flyttat fronten framför sig och är då på rätt sida. Ryssarna är så klart på fel sida om gränsen. Hur tror du ryssarna själva gör sina "exakta" beräkningar av Ukrainska förluster, då de inte ens har möjlighet att ta mark av dem för att räkna lik.
Men som sagt är det mycket uppskattningar också. Man kanske använder satelliter också. Vad vet jag.

Är du intresserad får du väl försöka leta reda på nätet hur man gör. Ukraina använder förmodligen samma metoder som i väst. Ryssarna sträcker väl bara upp fingret i luften och gissar.
Sina egna förluster har de så klart rätt bra koll på. Speciellt Ukraina, medan ryssarna verkar ha väldigt svårt att hålla koll på något överhuvudtaget.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-25 kl. 21:00.
Citera
2022-11-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du har uppenbarligen inte hört tals om dieseldrivna lok och bränsledrivan lastbilar.

I värsta fall samlas de i skyddsrummen, där finns vad de behöver.

Måhända till os i väst, de är varmt välkomna.

Du är uppenbarligen en jävla skitstövel!

Fred först när ryssarna har lämnat Ukraina.

Järnvägstransporter är huvudsakligen eldrivna (70% av loken vill jag minnasoch diesellok används ofta till växling mm) och militärtransporter sker huvudsakligen med tåg. Polska gränsen - Donbass är en lång sträcka och skall dessutom alltid passera bro över Dnepr. Ja ja lyllo dig om du tror ukrainarna kan kriga på som vanligt...

Tror det finns en hel del civilförsvar osv men inte särskilt bra.

"Måhända till oss i väst" skriver du. Myndigheterna i Ukraina talar om att riktigt stora mängder måste evakueras och du säger "måhända". Det låter inte särskilt entusiastiskt. Man kan ju verkligen sammanfatta Nato-svaret i de orden. Hur har svenska regeringen förberett oss på detta? Vad jag förstår tjafsa de just nu om vems fel det är att vi inte skickat fiaskot Archer dit så det skulle kunna visa sin oduglighet.

Jag är en relativt bussig gubbe när det kommer till kritan och är vänligt stämd mot både ryssar och ukrainare. Svenska börjar jag däremot få allt svårare med, men en duger att knulla och några är jag verklig vän med. :-)

När det blir fred eller inte verkar sådana som du tycka sig bestämma.

Zelenski har idag beordrat det Ukrainska folket att genomlida kriget och myndigheterna kan inte längre ta ansvar. Får se hur det går med det...

Väst har redan nu frånsagt sig ansvaret för den ukrainska civilbefolkningen, Zelenski frånsäger sig det... frågan är vad soldaterna vid fronten säger i ett sådant läge.

Tyska soldater vid östfronten gav allt till slutet för att försvara sina anhöriga men det var faktiskt så att tyska myndigheter inte frånsade sig ansvaret för befolkningen trots att läget var katastrofalt... vi får se hur de ukrainska soldaterna reagerar på detta totala svek från Nato och USA.
Citera
2022-11-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du är mer rySSnaZZe vän än vän av demokrati och ett fritt Ukraina. Ditt sätt att skriva är bara en förberedelse på den kommande förlusten för rySSland i Ukraina. Det kommer inte att kännas lika illa när ni försöker vara neutral. Vad tror du själv händer när rySSnaZZarna använder kärnvapen?
Ja just detta att tidigare ryssrunkare nu börjar snacka om förhandlingar och vapenvila är ju ett klart bevis på att de själva börjar förstå att deras terrorkrig mot civila inte kommer att leda till nån militär seger.
Citera
2022-11-25, 21:03
Medlem
Citat:
Vilka räknar döda ryssar varje dag längs hela fronten och hur går det till?
Svara på frågan!
Det är ju det jag har gjort, flera gånger dessutom. Berätta gärna vad i svaren du inte förstår så kanske jag kan förklara på ett annat sätt.
Jag är van med att jobba med ryssar så genera dig inte.
Citera
2022-11-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vi vill inte ha några rysssr i Europa. Betänk att dessa kan vara spioner.
Därför ska dom förbjudas ta den vägen.

Dom ska stanna i Ryssland och plågas sanktioner.

Be om ursäkt och betala tillbaka kommer dom aldrig göra.

Ryssland funkar inte så.
Nä he!

Och du tror att de kommer att få välja?

Är du verkligen så korkad?
Citera
2022-11-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Återigen, har du inte förstått begreppet SATINT?
Troligtvis inte heller övriga INT!

Alla förstår ju idag varför AUF pin pointrar ryska trupper och maler ner dom med bla hobbydrönare!

Ryssen kan ju inte gömma sig, och då de lägger sig i gropar på marken är de ju helt körda!
Citera
2022-11-25, 21:12
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Soldaterna får iaf fina begravningar, lite annat när det gäller pizzryssarna.

Ja de som blir begravda kanske..

Grisarna är kända för att lämna kvar sina döda i skyttegravarna/på fälten/i skogarna.

Ryssarna har (tyvärr?) inte haft så många begravningar (9300 enligt BBC).
Citera
2022-11-25, 21:14
Medlem
Lawlines avatar
Allt går som planerat enligt putler . rySSk ekonomi går inte speciellt bra, 52 dollar per fat då börjar det svida i plånboken för rySSnaZZarna.

Citat:
Medan diskussionerna om ett pristak på rysk olja pågår faller oljepriset. Särskilt på den ryska oljan. Priser för rysk olja ligger redan under det pristak som diskuteras bland EU:s energiministrar, på runt 65–70 dollar fatet.
På fredagseftermiddagen var priset för den ryska oljan från Ural nere på 52 dollar fatet.
Citera
2022-11-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vad snackar du om, ryZZäckel? I början av kriget hade Mordor stort övertag vad gäller vapen. Nu när UAF fick lite lendlease då spöar de dina efterblivna släktingar överallt. Och flyktingar finns pga att Z-orcher bombar civil infrastruktur. Z-debil...häng dig.
Japp, men kan dom hitta ryssen då?
Hela landet är ju kolsvart.
Klart,...dom har ju fått ficklampor i senaste hjälpsändningen.. kom jag på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in