Dessa påståenden är rätt vaga men ska försöka svara så gott jag kan.
Att vara religös(vi alla är på ett eller annat sätt) och tolka vetenskapliga metoder eller resultat är ingen motsägelse.
Nej.
Det inkosekventa är att antagandet att den vetenskapliga metoden är standarden för sanning, när vetenskapliga metoden förutsätter logik, sanning, mening, fysiska lagar, nummer, information med mera, för att kunna använda sig av vetenskap över huvud taget.
Vetenskap är inte allt.
Citat:
Vad är det paradoxala? Vetenskapliga metoder tolkas igenom en världsbild. Det är en hel del här som fäster större tilltro till religiösa dogmer än vetenskap. Det paradoxala är att ni sitter och skriver på en dator eller smartphone vars konstruktion baseras på vetenskap rakt igenom. Jag kan även tänka mig att merparten av er använder fordon för transport och mottar vård utförd med sjukvårdsinnovationer.
Att vara religös(vi alla är på ett eller annat sätt) och tolka vetenskapliga metoder eller resultat är ingen motsägelse.
Citat:
Beslutsfattandet av vad? Användande av vetenskapliga metoden för att bekräfta pålitligheten av den vetenskapliga metoden? Nej.
Det inkosekventa är att antagandet att den vetenskapliga metoden är standarden för sanning, när vetenskapliga metoden förutsätter logik, sanning, mening, fysiska lagar, nummer, information med mera, för att kunna använda sig av vetenskap över huvud taget.
Citat:
Vilken vetenskaplig metod har du använt för att komma fram till detta?Vetenskap är inte allt.