Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
När någon skriver att "de riktiga operatörerna har åkt hem på obestämd "semester"" i Wagner och att oriktiga operatörer (kriminella, ryska nationalister eller vad?) fyllts på vid fronten får jag intrycket av gammpojk som sitter och fantiserar om "rena krigare" på sitt pojkrum. Eller var har du fått dessa löjliga påståenden från? Hur många har tagit tjänsledigt i Wagner?
Ja du min herre, vad det gäller dina intryck så kanske du borde vidga dessa lite så att du inte hamnar så snett som du just gjorde. Lyckligtvis har vi förståelse för att du inte klarar av att percipiera varken din omgivning eller de givna svaren du kunnat finna där. Lycka till med den biten.
Sedan så, ja, precis dessa du talar om ja. Wagners kärna bygger på ett kodex, rätt eller fel, som innebär att varje instoppad varelse som dessa fångar och annat orutinerat folk de nu plötsligt fyller på me, utgör en säkerhetsrisk för alla andra operatörer. (ja, det är så man benämner dessa herrar även om de är soldater). Detta skulle aldrig en grupp som Wagner godkänna om det inte var så att de antingen lider brist på folk på den aktuella platsen (Ukraina), vilket i sig leder till frågan - varför fyller de inte på med sina redan aktiva mannar från andra platser? Varför kommer inte dessa mannar när de blir ombedda att stärka upp? Ja, du.....vad du har eller får för intryck utav mig spelar liten, om inte till och med ingen roll. Ta du och fördjupa dig lite i var Wagner för tillfället är aktiva, så skall du finna att det inte bara är i Ukraina och sedan kommer du också finna att en hel del utav deras manskap inte är aktiva utav behov på dessa platser utan helt enkelt har tackat nej till att befinna sig i Ukraina....Även dem som redan varit där ja. Källor tänker jag inte ge dig eftersom att de inte finns, men du är så välkommen att ta kontakt med någon inom gruppen om du vill ha lite mer info om vad de anser om "påfyllningen". Wagner arbetar sällan ihop med andra soldater med ett leende på läpparna, och ännu mindre ihop med direkta nötter hämtade från närmsta anstalt eller psykavdelning.
Fridens!