2022-11-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Dumpen är ett sjukt fenomen byggt av rädsla och hat med en falsk täckmantel av kärlek till barnen.

Förr eller senare vaknar folk ur sin dvala och ser hur fel deras metoder är, men det kommer dröja ett tag till tills bubblan brister tror jag. Dessvärre har dumplingarna hyperfokus på ett perspektiv och missar därför helheten.

Det är dock ingen idé att komma med kritik i den här gruppen eftersom det är som att argumentera med en vägg, och det enda det leder till är att folk anser en vara pedofil (eller "pedofilkramare"). Tyvärr fattar dom inte att vi som vågar kritisera dumpen är dom som minst troligt är pedofiler, eftersom vi de facto inte behöver gömma oss bakom "den rätta sidan".
Ett väl sammanfattat inlägg. Har en liten kommentar... De har inte ens nivå nog att kalla pedofiler för pedofiler. Uttrycket är reducerat till "peddo" eller "peddosar" i plural. Verbet att "pedda" är även myntat, med olika varianter av böjningar...
Citera
2022-11-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Det enda som saknas är fackla och högaffel. Avsaknad av hjärna och kritiskt tänkande är redan klart!

Polisen hänger inte ut misstänkta nakna med förnedrande texter på nätet. Som du säger, ryktet går snabbt på byn. Och på ungarnas skola.

Sen så får misstänka möjlighet att försvara sig när polisen tar dem.

Såg för övrigt att hatstämning piskades upp på Dumpens Facebook, de är upprörda över att en kille blivit frikänd i domstol. Säger en del om rättspatos. Misstänkt = skyldig.

Eller gädda #166 som haft en Stroke och helt uppenbart lider av problem i huvudkontoret. Ska vi hänga ut Dementa också och straffa deras släktingar? Du kan ju också bli tokig pga sjukdom och göra konstiga saker. Ska dina anhöriga lida dubbelt för den saken tycker du?
Ju mer man läser på både hemsidan och gruppen på FB, ju mer inser man nivån av ren extremism. Det finns bara ett "mål" och absolut alla medel helgar det.
Citera
2022-11-24, 08:54
Medlem
Alfentanils avatar
Någon som känner igen senaste gäddan #166?
Citera
2022-11-24, 09:27
Medlem
Sara uppger i senaste intervjun med ETC att de tidigare "frekvent" avpublicerade gäddor.
Enda gäddan jag vet om är den första som tog sitt liv.
Någon med järnkoll på de som vet vilka andra hon menar?
Citera
2022-11-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Sara uppger i senaste intervjun med ETC att de tidigare "frekvent" avpublicerade gäddor.
Enda gäddan jag vet om är den första som tog sitt liv.
Någon med järnkoll på de som vet vilka andra hon menar?

Nä, ingen aning. Ingen har hittat någon av-publicerad.

Kollar man i deras bibliotek så stämmer antalet inte riktigt överens med numreringen. MEN... Patrik och Sara är inga mattegenier direkt. De har tidigare bevisat stor förmåga på att räkna fel. Mest hela tiden.

Sen de började numrera Gäddorna saknas i vart fall ingen som jag sett.

Lysturken har någon form av register över alla Gäddor. Han borde kunna kolla.

Jag laddade ner någon sammanställning daterad 2022-01-28 på de gäddor som fanns då. Ser ut att vara filmer och en avbildning av Dumpens hemsida med chattar.
Citera
2022-11-24, 10:52
Medlem
Citat:
Nä, ingen aning. Ingen har hittat någon av-publicerad.

Kollar man i deras bibliotek så stämmer antalet inte riktigt överens med numreringen. MEN... Patrik och Sara är inga mattegenier direkt. De har tidigare bevisat stor förmåga på att räkna fel. Mest hela tiden.

Sen de började numrera Gäddorna saknas i vart fall ingen som jag sett.

Lysturken har någon form av register över alla Gäddor. Han borde kunna kolla.

Jag laddade ner någon sammanställning daterad 2022-01-28 på de gäddor som fanns då. Ser ut att vara filmer och en avbildning av Dumpens hemsida med chattar.
Tack. Misstänkte att så var fallet...
Citera
2022-11-24, 12:34
Medlem
cj035s avatar
Ny gädda!
Dramagäddan
https://dumpen.se/2022/11/24/dramagaddan-napp-167-stockholm/
Citera
2022-11-24, 12:36
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Framtida offer har räddats från att bli offer som de skulle blivit egentligen om inte Dumpen fått gäddorna att ta till galgen.
Vad menar du med det?

Det är oerhört luddigt av dig att skriva "framtida offer". Vem är detta framtida offer? För att vara ett framtida offer så krävs det att man befinner sig i riskzonen. De flesta barn i Sverige gör inte det.
Citera
2022-11-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Vad menar du med det?

Det är oerhört luddigt av dig att skriva "framtida offer". Vem är detta framtida offer? För att vara ett framtida offer så krävs det att man befinner sig i riskzonen. De flesta barn i Sverige gör inte det.
Slå först, det kan vara så att den du precis slagit ner hade tänkt slå dig...

Fin princip att lära barn och unga.
Citera
2022-11-24, 13:07
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
De påstås ha räddat Gädda #96 barn, en 2-årig liten flicka.

Men de kan mycket väl ha startat våldtäkterna på flickan. "Mammakarin3" verkar vara den utlösande faktorn. En pedofilmamma som uppmuntrar Gäddan till att börja.

Eftersom Dumpen uppfunnit hela begreppet med pedofilmammor och Mammakarin3:s profil skapades strax innan de började dyka upp på Dumpens hemsida så är det antagligen Dumpen.

Personligen tror jag det är Patrik som är Mammakarin3 och som startar våldtäkterna på den lilla flickan.

Att polisen inte tar Patriks och Saras telefoner i beslag och tömmer förstår jag inte.
Det kan det mycket väl vara. En slags trigger. Han kan ju ha haft sådana tankar i flera år men ändå kunnat kontrollera sig. Men sen när de dyker upp och planterar ett säd så blir det en trigger som blir förödande för hans offer.
Citera
2022-11-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Det kan det mycket väl vara. En slags trigger. Han kan ju ha haft sådana tankar i flera år men ändå kunnat kontrollera sig. Men sen när de dyker upp och planterar ett säd så blir det en trigger som blir förödande för hans offer.
Är väl rätt enkel psykologi att man vågar/klarar mer när någon hejar på?
Citera
2022-11-24, 13:27
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är väl rätt enkel psykologi att man vågar/klarar mer när någon hejar på?
För dig och mig, kanske.

Men för Patrik och Sara? Jag är inte någon mobbare, men de verkar inte särskilt skarpa. Att de skulle vara belästa när det kommer till psykologi ställer jag mig väldigt tveksam till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in