Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Du är så jävla borta så jag vet inte ens om jag borde svara på dina små oreringar om hur duktiga ryssen är. Ryssland handlar absolut med Asien, närmare bestämt Kina.. Dom har inte den tekniken som behövs. Och nej, dom kan inte bygga någonting utan att få exempelvis halvledare från TSMC som inte ger detta till dom. Det är som att diskutera med en vägg, en vaccinvägrande vägg tillomed.
Jag gillar att du tar i från tårna och kallar mig allt möjligt när du själv inte kan greppa faktumet att en produkt kan gå via ett annat land och ej behövs inhandlas direkt från ett land.
Kina importerar 36 % av sina halvledare från Taiwan, dom slänger nog med lite Taiwanesiska till Ryssarna också
Dessutom finns svaret en googling bort
Here you go.
China was the leading supplier of chips to Russia. In 2021, Russia imported semiconductors worth nearly 672 million U.S. dollars from China. The second-leading country of origin was Malaysia, followed by Vietnam and Philippines.10 nov. 2022
Att det lilla fake China Taiwan firar halloween och vill ha uncle Sam's beskydd som gärna ställer upp sålänge de lyder minsta vink för att skada Kina hjälper föga i detta fallet.
Eller tror du att Kina slutat exportera till Ryssland?