2022-11-23, 22:26
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ryssland har inte vunnit någonting. Båda sidor är förlorare, men ryssarna har ju skulden.
Ja så är det, i slutändan är vi alla förlorare. Ett meningslöst skit krig.
Citera
2022-11-24, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gick ju bra för Tyskland, Italien och Japan urder andra världskriget då dom mötte en övermäktigt krigsmakt. Det är samma nu, Ukraina har snart inget kvar och deras offensiver är gjorde precis som tyskarnas en gång i tiden. Vi får väl hoppas att Zelenskyj inte gör en Hitler och stannar i sin bunker, förstör landet helt och skickar ut sin hitlerjugend. Zelenskyj kommer dock inte att skjuta sig för han har för många miljarder på bankkonton i väst nu efter all penningtvätt.

Det finns en tid då man måste inse att spelet är över för Zelenskyj och nationalisterna innan militären försöker tar över (återigen som i nazityskland).

Vad gör ryssland till en övermäktig krigsmakt jämfört med Ukraina? ryssarna har ju inte lyckats med något militär ännu utan tvärt om har de senaste 6 månaderna befunnit sig på defensiven.

Hur kan du jämföra detta med Tysklands offensiver under andra världskriget? Är väl inget jämförbart alls. Tyskarna var de som anföll, här är det precis tvärt om.
Citera
2022-11-24, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Din brist på kunskap och argumentation är enormt uppenbar bara att du avslutar med att kalla mig för saker jag inte är.

Men idag är en härlig dag i detta, så många superexakta missiler och så få döda, och jag hade uppfattat via vår "fria" media att dom hade slut på vapen för ett halvår sedan samt att dom var så kassa

Ryssarna är ju värdelösa, de får ju ammunition av nordkorea, vilket säger i övrigt även åt vilket håll landet utvecklas mot.

Varje gång ett land har attackerat civilbefolkningen så har de förlorat sitt anfallskrig. Varje gång ryssarna ger sig på befolkningen så stärker det deras moral att slå tillbaka.
Citera
2022-11-24, 08:33
Medlem
Citat:
Din brist på kunskap och argumentation är enormt uppenbar bara att du avslutar med att kalla mig för saker jag inte är.

Men idag är en härlig dag i detta, så många superexakta missiler och så få döda, och jag hade uppfattat via vår "fria" media att dom hade slut på vapen för ett halvår sedan samt att dom var så kassa

Och din kunskap är så bra . Behöver inte vara en raketforskare för att se att Ryssland går mot ett nederlag, HIMARS gör sitt jobb mot fyllon Ryssar.
Citera
2022-11-24, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Och din kunskap är så bra . Behöver inte vara en raketforskare för att se att Ryssland går mot ett nederlag, HIMARS gör sitt jobb mot fyllon Ryssar.

Känner du någon i Kiev, isåfall fråga om det är varmt eller kallt inomhus

Prova att läsa lite alternativa medier istället för propaganda kanalerna vi matas via.

Jag är 99% säker på att framåt våren så kommer du att skämmas över att du blivit så grundlurad av propagandan vi utsätts för.
Citera
2022-11-24, 08:44
Medlem
Citat:

Prova att läsa lite alternativa medier istället för propaganda kanalerna vi matas via.

Jag är 99% säker på att framåt våren så kommer du att skämmas över att du blivit så grundlurad av propagandan vi utsätts för.

Så du menar att Ryssland kommer har intagit Kiev till våren? Lägger en notis på det här och återkommer.
Citera
2022-11-24, 09:19
Medlem
Citat:

Specificera vad Ryssland har uppnått inom 4 månader (vintern) så får vi se om du har fått rätt
Citera
2022-11-24, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Specificera vad Ryssland har uppnått inom 4 månader (vintern) så får vi se om du har fått rätt

Citera
2022-11-24, 11:17
Bannlyst
Citat:
Så du menar att Ryssland kommer har intagit Kiev till våren? Lägger en notis på det här och återkommer.
Vart har jag påstått i detalj vad dom tagit, visa mig det tack!
Citera
2022-11-24, 11:22
Medlem
Citat:
Vart har jag påstått i detalj vad dom tagit, visa mig det tack!

Nej, precis. För det kommer aldrig hända, Ryssen är helt enkelt för dåliga på krigsföring.
Citera
2022-11-24, 11:23
Medlem
Citat:

Så du törs alltså inte ge nått exempel alls?

Jag kan våga mig på att killgissa:

Jag tror att Ryssland som bäst har kontroll över samma yta som idag, och att de även kan inom 4 månader vara mer eller mindre helt tillbakatryckta till Krim/gränsen mot Ukraina.

Jag tror alltså att Ukraina kommer ta tillbaka mer mark, och jag tror att du om 4 månader hittar på förklaringar för varför allt går enligt plan och att Putin aldrig tänkte ta kontroll över delar av Ukraina.

Jag vågar skriva ut mina gissningar. Vågar du?
Citera
2022-11-24, 11:26
Bannlyst
Citat:
Nej, precis. För det kommer aldrig hända, Ryssen är helt enkelt för dåliga på krigsföring.

Läs tråden Överste Douglas MacGregor om du törs! eller du håller till MSM och propagandan som vi matas med precis som tysken gjorde.

https://www.flashback.org/t3402016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in