2022-11-23, 17:25
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Enligt den artikel VP lade ut om GW så sa han

Men Rullman har varit klar med i ett flertal intervjuar att han räknar med några veckor innan slutgiltig obduktionsrapport, så där har han uppenbarligen annan åsikt än GW (och personligen gissar jag att Rullman har mer koll på läget).

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-23/leif-gw-perssons-oro-maste-finnas-betydande-oklarheter

Ah okej, då får vi hoppas det flyter på enligt rutin och att GW har fel i sin oro.
Citera
2022-11-23, 17:25
Medlem
Citat:

Men Rullman har varit klar med i ett flertal intervjuar att han räknar med några veckor innan slutgiltig obduktionsrapport, så där har han uppenbarligen annan åsikt än GW (och personligen gissar jag att Rullman har mer koll på läget).

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-23/leif-gw-perssons-oro-maste-finnas-betydande-oklarheter

Exakt. GW yrar. Tyvärr har GW yrat ganska mycket senaste tiden.

Åklagaren:
"Rullman säger också att det av erfarenhet tar flera veckor innan rapporten från den rättsmedicinska undersökningen är klar."
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-23 kl. 17:28.
Citera
2022-11-23, 17:28
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
GW yrar tyvärr ganska mycket nu för tiden.

En rättsmedicinsk obduktion ta flera veckor till den slutliga rapporten. Minst. Bara att se på tidigare mord (även "lättutredda").

Sedan vet såklart GW inte vad RMV har skickat till åklagaren eller inte.

Förstår! Kunde ju inte läsa resten av Smålandspostens artikel osv så kunde inte annat än utgå från att utredningen hade börjat tjorva ihop sig.

Får la hoppas på att inte GW sitter på nån ytterligare information som han utgår ifrån, fast nu när ni säger det så verkar det som att han yrar lite i morgonmössan på tv4 gällande just det där
Citera
2022-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men om Johanna vet att Tove gicK från henne livslevande-
så är det logisk tanke att Johanna inser att bli misstänkt och utpekad som förövare,
vore förfärligt och påverkar livet även i fortsättningen..
antar att Johanna i detta skede tror att Tove tagit sitt eget liv.
Johannas första tanke är inte att tro att Tove blivit mördad,
hon drar slutsatsen att Tove dött för egen hand,
Tove beskrivs som skör, och deras konflikt måste ha varit påfrestande och Tove kanske var mycket förtvivlad när hon gick från J,s bostad.
Jag påstår inte att detta är vad som hände, men det är en annan vinkling av vad som kan ha skett.

Ingen dum tanke... Problemet är att TT hittades där hon gjorde. Oroande nära där JJ både bott och ridit.

Enligt teorier gör folk av med kroppar i trakter de känner till.
Citera
2022-11-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Förstår! Kunde ju inte läsa resten av Smålandspostens artikel osv så kunde inte annat än utgå från att utredningen hade börjat tjorva ihop sig.

Får la hoppas på att inte GW sitter på nån ytterligare information som han utgår ifrån, fast när ni säger det så verkar det som att han yrar lite i morgonmössan på tv4 gällande just det där

Ja =)
Onsdag 16 nov:

Åklagaren:
- Bl.a. anträffandet av kroppen och rättsläkarens preliminära besked har gett de stärkta misstankarna. (AB)
- Åklagaren har fått det preliminära utlåtandet från den rättsmedicinska obduktionen
För en vecka sedan.

Det kan vi känna oss ganska trygga med.
Citera
2022-11-23, 17:32
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Lite intressant är det ju eftersom JJ bjöd AW, men inte TT. Så AW gick inte dit. Det är vad AWs granne och bästa kompis säger i podden.

Jaha, måste kännas skumt att det är fest hos kompisen i samma trappuppgång men inte kunna gå. Typ Tjomme fyller år och JJ har fixat fest och här sitter du och jag och ugglar i samma trappuppgång som festen är och jag kan inte gå på min bästis party för att och så vidare.
Citera
2022-11-23, 17:37
Medlem
Citat:

GW yrar
och gör bäst i att kolla på RMV:s statistik gällande handläggningstiderna för rättsmedicinska obduktioner. Ett slutgiltigt obduktionsresultat/rapport tar i genomsnitt runt 40-60 dagar i Linköping (där Toves obduktion genomfördes). Inga ca 7 dagar som han påstår.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-23 kl. 17:40.
Citera
2022-11-23, 17:53
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:

GW yrar
och gör bäst i att kolla på RMV:s statistik gällande handläggningstiderna för rättsmedicinska obduktioner. En slutgiltig obduktionsrapport tar genomsnitt runt 40-50 dagar i Linköping (där Toves obduktion genomfördes). Inga ca 7 dagar som han påstår.

Asså nu kanske jag är lika trött som GW är i klippet, men vad jag minns är att GW tidigare pratat om i ett annat klipp att typ "även om det dröjer mkt längre med den slutgiltiga obduktionsrapporten, så brukar man vara rätt säker efter cirka en vecka". Det är därför han säger "sen brukar man få det där ganska slutgiltiga resultatet..." I klippet från idag. Så ja, såpass mkt har han inte vimsat till det (om det inte är jag som vimsar). Alltså att han menar inte att ett slutgiltigt resultat kommer efter en vecka, det där med "ganska slutgiltigt" är ett dumt ordval bara.

Så ja... Hoppas det flyter på som Rullman verkar påstå och att det inte uppkommit nåt oväntat... Typ nåt i obduktionen som gör att dödsorsaken blir otydligare. Vet att GW inte är gud, men tkr ändå det känns konstigt om hans oro skulle va helt obefogad
Citera
2022-11-23, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Också märkligt att nämna att ens liv är förstört pga ryktena. (Och MHs liv då?)Det borde vara
- ut och ta fast den riktiga mördaren!

Lägga fram varenda micromillimeter man gått under natten.

Jag skulle inte heller ta mig en ridtur om min vän (som hon nu sörjer) var borta och jag var den sista som såg henne

Nä jag skulle inte bli förvånad om JJ tar som sista livlina och skyller på MH.

Du tar upp några viktiga bitar här. Det om allt stämmer vill säga.

Lite osäkert hur JJ lagt upp sitt svar och vad läkaren frågat. Nu handlade det kanske om sömnen osv. Då svarar hon att hon sörjer sin vän. Och hon oroar sig för sitt liv. Kanske det som gör sömnen dålig…

Men man tänker sig att man som en kännande människa och som helt oskyldig även skulle uttrycka lite mer målande runt detta hemska att Tove hittats död och att det är ett med.

Nu är det här inte ett förhör. Och JJ har redan ställts inför det här faktumet. Men jag skulle också tänka mig att jag också skulle uttrycka något om ( oskyldig alltså) att det är fruktansvärt att de tror att jag har gjort det!!!

DET skulle verkligen göra mig nervös! Efter så här lång tid. Kommer de hitta den verklige mördaren? Förmodligen, men riktigt läskigt.

Så något känns lite konstigt med det sagda.
Citera
2022-11-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jaha, måste kännas skumt att det är fest hos kompisen i samma trappuppgång men inte kunna gå. Typ Tjomme fyller år och JJ har fixat fest och här sitter du och jag och ugglar i samma trappuppgång som festen är och jag kan inte gå på min bästis party för att och så vidare.
-men det där gamla tonårsgänget borde upplösts, så många sura o bittra individer som hela tiden
väljer sida, för nåt sjukt påstående,att hålla konflikten levande är ju helt sjukt..
Den som varit otrogen får väl hantera sina egna skuldkänslor..
Dessa sura individer kunde istället visat tåga och fixat sin egna fest istället för att sura över att inte just de bjöds till Johannas fest.
Obegropligt,dessa individer är ju ändå i 20 års åldern.
Är detta något som är typiskt bland Vetlandas unga,
eller är unga lika klängiga på sina tonårskompisar även i resten av landet
trots att de i den åldern borde forma nya kontakter och hitta nya sammanhang,umgängeskretsar o
nya vägar av livsval..
Citera
2022-11-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Asså nu kanske jag är lika trött som GW är i klippet, men vad jag minns är att GW tidigare pratat om i ett annat klipp att typ "även om det dröjer mkt längre med den slutgiltiga obduktionsrapporten, så brukar man vara rätt säker efter cirka en vecka". Det är därför han säger "sen brukar man få det där ganska slutgiltiga resultatet..." I klippet från idag. Så ja, såpass mkt har han inte vimsat till det (om det inte är jag som vimsar). Alltså att han menar inte att ett slutgiltigt resultat kommer efter en vecka, det där med "ganska slutgiltigt" är ett dumt ordval bara.

Så ja... Hoppas det flyter på som Rullman verkar påstå och att det inte uppkommit nåt oväntat... Typ nåt i obduktionen som gör att dödsorsaken blir otydligare. Vet att GW inte är gud, men tkr ändå det känns konstigt om hans oro skulle va helt obefogad

Okej. För VP skrev om GW:

"Han påpekar att det slutgiltiga obduktionsresultatet brukar vara klart inom någon vecka."

Om GW verkligen sa det så har GW fel. Riktigt fel. Ca 30-40 dagar fel.

Och sa han inte på det sätt som VP skriver så har VP skrivit fel/slarvigt.
Citera
2022-11-23, 18:03
Medlem
Citat:
Okej. För VP skrev om GW:

"Han påpekar att det slutgiltiga obduktionsresultatet brukar vara klart inom någon vecka."

Om GW verkligen sa det så har GW fel. Riktigt fel. Ca 30-40 dagar fel.

Och sa han inte på det sätt som VP skriver så har VP skrivit fel/slarvigt.

Jag tror han menar att dom väsentligaste delarna där framförallt dödsorsak fastställts, brukar komma inom en vecka. Han borde veta att dom kemiska analyserna brukar ta längre tid att få svar på. Vissa prover tas ju t.o.m efter obduktionsprotokollet skickats ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in