2022-11-23, 17:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
För att du först inte nämnde vilket fall det handlade om och sedan pratade om någon Ulf som fälldes till 10 års fängelse, vilket inte stämmer in på "Fallet Ulf" där domen blev 8 års fängelse (och heller inte handlade om det slags våldtäkts-fall vi diskuterar, utan rörde sig om många grova olika sexualbrott mot barn). Jag förstår heller inte vad detta fallet, som är en av de största rättsskandalerna i Sverige någonsin, skulle ha med "ett klassiskt våldtäktsmål" att göra!?

...Oj, där sköt du in ett "idiot" också. Du är dig lik! :-)

Det har det inte heller, har överhuvudtaget ingenting med debatten att göra eftersom det...
1. Var innan samtyckeslagen överhuvudtaget trädde i kraft
2. Är som du skriver ett helt annat typ av fall än de fall som samtyckeslagen ämnar att omfatta

Att vissa väljer att plocka fram enskilda fall utan relevans och avända som exempel igen och igen är förmodligen med syftet att vilseleda debatten. Tröttsamt dock.
Citera
2022-11-23, 17:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kan du skärpa dig om du ska delta i diskussion här?
Det sades väldigt mycket under den filmsnutten och det enda du fick med dig var det där. Du har ju verkligen inget annat intresse här än att tramsa. Moget.

Jag gör som jag vill så ditt val ligger i att svara eller inte. Du byter åsikt varje dag ungefär så dig kan man inte ens ta på allvar. Om du tycker " jag somna" håller på något plan så gör du väl det. Om du fått för dig att Massi gillar lagen har du fel.
Citera
2022-11-23, 17:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet att de varit med på det. VET. Så nej, det finns ingen lag som fäller mig.
Man blir inte fälld för oaktsamhet om det inte var tydligt att man borde förstått att motparten inte ville. Och, eftersom jag var och är helt övertygad om att det var med samtycke känner jag inte någon som helst oro. Kanske kommer som en överraskning för dig men män är ofta rätt tydliga med vad de vill i sängen.

Problemet för män är kanske då att kvinnor inte är lika tydliga och då kan det gå riktigt illa för mannen.
Citera
2022-11-23, 17:20
Medlem
Rasputin420s avatar
Förbjud samlag helt och hållet. Endast dom som är gifta ska vara tillåtna att ha samlag. Så var det förr (mer eller mindre) vi kan ha det så igen.
Citera
2022-11-23, 17:46
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Problemet för män är kanske då att kvinnor inte är lika tydliga och då kan det gå riktigt illa för mannen.
Fast du, ärligt talat, om du verkligen tycker att det är så sjukt luddigt vad tjejen vill att du är livrädd att åka dit för våldtäkt i parti och minut så vill jag nog ge just dig rådet att faktiskt strunta i att ha sex. Det är i så fall inte nyttigt varken för dig eller din partner.

Jag skulle ge samma råd till någon som känner att trafikreglerna är sjukt luddiga och oroar sig för att åka dit för vårdslöshet i parti och minut så fort han sätter sig bakom ratten. De flesta bilförare upplever nämligen inte reglerna som helt luddiga. Inte heller åker de fast hela tiden för vårdslöshet. Men om det nu är så, nja då kanske inte just du bör hålla på och köra bil, nej.

Det är ju tråkigt att inte kunna köra bil längre. Men det är inte nyttigt varken för dig eller övriga trafikanter om du är osäker på när en vanlig vänstersväng övergår till vårdslöshet i trafik. Det låter farligt, och du bör i så fall helt riktigt inte köra i trafik.

Jag tycker det låter fördummande när folk raljerar om att man nu jävlar måste fråga bruden om lov så fort man byter ställning. Men det kanske faktiskt inte är så dum idé för just dig om hennes samtycke känns så pass extremt förvirrande till den milda grad att du oroar dig för att du möjligen begår våldtäkt.

På samma sätt låter det rätt sjukt om någon ständigt behöver körskolelärare bredvid sig för att inte åka dit för vårdslöshet i trafik. Men ja, jo, det kanske är bättre för alla. Men lyckligtvis är det behovet inte vanligt.
Senast redigerad av Nospheratu 2022-11-23 kl. 17:52.
Citera
2022-11-23, 18:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Fast du, ärligt talat, om du verkligen tycker att det är så sjukt luddigt vad tjejen vill att du är livrädd att åka dit för våldtäkt i parti och minut så vill jag nog ge just dig rådet att faktiskt strunta i att ha sex. Det är i så fall inte nyttigt varken för dig eller din partner.

Jag skulle ge samma råd till någon som känner att trafikreglerna är sjukt luddiga och oroar sig för att åka dit för vårdslöshet i parti och minut så fort han sätter sig bakom ratten. De flesta bilförare upplever nämligen inte reglerna som helt luddiga. Inte heller åker de fast hela tiden för vårdslöshet. Men om det nu är så, nja då kanske inte just du bör hålla på och köra bil, nej.

Det är ju tråkigt att inte kunna köra bil längre. Men det är inte nyttigt varken för dig eller övriga trafikanter om du är osäker på när en vanlig vänstersväng övergår till vårdslöshet i trafik. Det låter farligt, och du bör i så fall helt riktigt inte köra i trafik.

Jag tycker det låter fördummande när folk raljerar om att man nu jävlar måste fråga bruden om lov så fort man byter ställning. Men det kanske faktiskt inte är så dum idé för just dig om hennes samtycke känns så pass extremt förvirrande till den milda grad att du oroar dig för att du möjligen begår våldtäkt.

På samma sätt låter det rätt sjukt om någon ständigt behöver körskolelärare bredvid sig för att inte åka dit för vårdslöshet i trafik. Men ja, jo, det kanske är bättre för alla. Men lyckligtvis är det behovet inte vanligt.

Jag brukar inte svara så här men det är nästan så att jag önskar att du råkar ut för detta. Det skulle vara intressant att höra din åsikt då. Jag antar att du är en man av dina ord och då skulle tycka det är helt i sin ordning att du hamnar bakom galler och att det i resten av ditt liv kommer att förfölja dig på ett eller annat sätt.
Citera
2022-11-23, 19:07
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag brukar inte svara så här men det är nästan så att jag önskar att du råkar ut för detta. Det skulle vara intressant att höra din åsikt då. Jag antar att du är en man av dina ord och då skulle tycka det är helt i sin ordning att du hamnar bakom galler och att det i resten av ditt liv kommer att förfölja dig på ett eller annat sätt.
Vilket är som att säga att jag hoppas du åker in för vårdslöshet i trafik och några rattfyllerier. För det är så trafikreglerna funkar. Minsta lilla felsväng så åker du in direkt på kåken. Jävla skitlag. Och om du ens tittar lite på en punchpralin så åker du dessutom på rattfylla.

Hör du inte att det låter lite…dumt? Det funkar ju inte så. Det känns rentav fördummande att ens behöva förklara att nej, man åker inte in på kåken helt oskyldigt för minsta lilla ingenting när man är ute och kör bil.

Vad du säger är ju faktiskt att kvinnor kan vara så luddiga att du befinner dig i sängen med henne och på fullaste allvar alltså tänker ”Hmm, det är lite luddigt om hon vill ha sex. Jag kanske våldtar henne nu, det vet jag ju inte”. Och då, nej, då är det inte nyttigt för varken dig eller din partner att ha sex om du alltså inte är säker på om du våldtar henne. Vilket är just ditt resonemang.

Är hon luddig om samtycke? Ge fan i att ha sex. Så har normala män resonerat i alla tider. Eller fråga rakt ut då om du är osäker. Det är liksom inget nytt.
Citera
2022-11-23, 19:16
Medlem
Citat:
Är hon luddig om samtycke? Ge fan i att ha sex. Så har normala män resonerat i alla tider. Eller fråga rakt ut då om du är osäker. Det är liksom inget nytt.

Om hon är tydlig att hon vill ha sex då men sedan anmäler dig ändå för att hon vill ha pengar eller bara hämnas på dig. Det är inte direkt ovanligt att relationer slutar i osämja med upprörda känslor.
Citera
2022-11-23, 19:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Om hon är tydlig att hon vill ha sex då men sedan anmäler dig ändå för att hon vill ha pengar eller bara hämnas på dig. Det är inte direkt ovanligt att relationer slutar i osämja med upprörda känslor.
Jadu. Det kan väl vem som helst göra för att hämnas på dig. Din polare blir upprörd och arg för att han inte får låna pengar och anmäler dig för misshandel. Han är tydlig med att han vill att du kommer över på en fika. Varpå han ringer snuten och skallar väggen.

Sinnessjuka psykopater är ju svårt att skydda sig mot. Lyckligtvis händer det inte hela dagarna. Jag vet inte vad jag ska säga om det. Ska vi kräva åtta vittnen och filminspelning för att fälla någon för misshandel? Det är ju lätt som en plätt att sätta dit oskyldiga för att man blir upprörd.
Citera
2022-11-23, 19:44
Medlem
Citat:
Jadu. Det kan väl vem som helst göra för att hämnas på dig. Din polare blir upprörd och arg för att han inte får låna pengar och anmäler dig för misshandel. Han är tydlig med att han vill att du kommer över på en fika. Varpå han ringer snuten och skallar väggen.

Sinnessjuka psykopater är ju svårt att skydda sig mot. Lyckligtvis händer det inte hela dagarna. Jag vet inte vad jag ska säga om det. Ska vi kräva åtta vittnen och filminspelning för att fälla någon för misshandel? Det är ju lätt som en plätt att sätta dit oskyldiga för att man blir upprörd.

Det leder bara till fällande dom i våldtäktsmål, det är skillnaden.
Citera
2022-11-23, 20:03
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Normalt och normalt, inte fan vet jag hur andra knullar men jag hade 2 regler på den tiden jag knullade en del och det var att inte slicka festivalfitta och inte knulla ONS i röven men jag har brutit mot båda regler så full, kåt och bäng tar man ju inte alltid dom bästa besluten i livet.

Fast det ju exakt det som hände så kolla debatt om du är intresserad. Dom har sex och han börjar med hennes rumpa, han för in ett finger och hon gillar det och sedan tar han glidmedel på kuken och trycker den mot rumpan och hon säger nej och han slutar direkt och dom fortsätter sexet. 1 vecka senare ångrar hon sig och anmäler och han döms. Det är ju liksom bara sanslöst för i min bok här så gör han rätt och hon rätt, det blev bara fel i kommunikationen men ingen försökte göra något mot någons vilja. Hans liv är dock över. Lagen är så sinnessjukt jävla dålig och efterbliven.

men bad hon honom stoppa något i röven? troligtvis inte. Så då ska han fan låta bli. Han kan sitta o tänka över sina hyss.
Citera
2022-11-23, 20:08
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det leder bara till fällande dom i våldtäktsmål, det är skillnaden.
Problemet med det resonemanget är ju att det som sagt lyckligtvis inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in