Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Så länge man lyckas minimera ryssarnas möjlighet till transport av trupp och materiel så kommer ryssen långsamt blöda ut.
Kan man dessutom åsamka kraftiga förluster på artilleri och luftvärn kommer nog bögarna krypa hemåt med svansen mellan benen långt innan hela korvryttararmen helt är förvandlad till köttfärs.
Det kommer alltid perioder av lite vad kan tycka är begränsade framgångar men att satsa allt på ett kort kan slå fel.
Ukraina gör rätt i att långsamt nöta ner motståndet.
De kommer gå ut som segrare ur den här konflikten förr eller senare. Jag har ju tippat på att senast i maj månad kommer ryssen ha retirerat tillbaka inom sina egna gränser och förhoppningsvis håller sig därinom under överskådlig framtid. För vi som är normalt funtade och fått en någorlunda vettig uppfostran vill helst att håller sig inom sitt eget område när det bögar och har sig.
När kriget är över skall ryssen hägnas in fullständigt så övriga länder slipper äcklas av deras fabless för att analpenetrera varandra.
Lite synd att tävlingen inte uppskattats av alla och vi tvingas sätta den på paus. Men det är förstås ändå något helt oviktigt jämfört med att bögarna så fort som möjligt tvingas kräla hem genom lera och dynga, förnedrade och tiggandes för sig liv.
Jag har inte kunnat följa tråden idag men jag är förhoppningsfull och det var mycket positivt att Turkiet (AV ALLA) tillhandahåller ett mycket avancerat artillerisystem. Det är någon form av MRLS som kan nå hela 15 mil och det torde vara längre än det Himars-system som Ukraina redan har. Dock inte så avancerat och långskjutande som dom Himars som Ukraina INTE fått.
Det är bara vissa delar av den ryska armén som fungerar. Bögryssland får lägga mycket stora krafter på att inte soldaterna deserterar och på sikt undermineras stridskrafterna.
En hård kall och fuktig vinter talar inte alls för Ryssland. Jag vill att Kreml mjukas upp först så att Bögnationen tvingas dra sig tillbaka. Men allt tar sin tid.