2022-11-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Verkligen synd om Dilba och Leif som inte fick vinna mot Ola och Emma. På sista frågan sa ju Dilba korrekt etrusker men vek sig för Leifs fenicier och det gick till utslagsfråga. På utslagsfrågan sa ju Leif korrekt att Victorias ålder är 45 men vek sig för Dilbas (chansning att hon är) 43.

Förutom att de från börja är kassa var för sig litar de inte på varandra och svarar därför fel trots att svaret finns i laget och lyckas inte vinna trots att Ola och Emma gör en riktig plattmatch.

Leif visste ju att kungen och drottningen gifte sig 1976 och fick barn något år efter (alltså 1977). Ändå kunde Dilba som ju bara var ett fåtal år då inte ta hans svar utan måste själv skjuta in 43 från höften.
Du verkar ha koll på saker om programmet då du till och med varit med på inspelning. Har du koll på hur man hittar en mailadress till redaktionen? Tänkte tipsa dem om en eventuell deltagare som antagligen är värdelös men som kan göra bra TV.
Citera
2022-11-22, 12:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du verkar ha koll på saker om programmet då du till och med varit med på inspelning. Har du koll på hur man hittar en mailadress till redaktionen? Tänkte tipsa dem om en eventuell deltagare som antagligen är värdelös men som kan göra bra TV.

Bäst är nog att maila Fredrik direkt, min uppfattning är att han läser det mesta som kommer till mailen: podcast@filipochfredrik.com
Citera
2022-11-22, 12:52
Medlem
Ikväll är det dags för den enormt icke-karismatiske Henke Larsson igen.

Fyfan, seriöst, varför har de ens med honom? Vem trodde att det skulle bli bra TV med en tråkig torrboll som honom? Det är nästan så att man inte orkar se programmen han är med i.
Citera
2022-11-22, 13:25
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement

Fyfan, seriöst, varför har de ens med honom? Vem trodde att det skulle bli bra TV med en tråkig torrboll som honom? Det är nästan så att man inte orkar se programmen han är med i.

Känner nåt liknande för Svennis!
Pinsamt att se klarar knappt av att se eländet!
Citera
2022-11-22, 17:36
Medlem
Ferry31s avatar
Jag är beredd att hålla med flera andra här i tråden. Tycker också det är ganska kass casting av deltagare den här säsongen. Vissa nödlösningar som varken är duktiga på frågesport eller är särskilt karismatiska. Ser man tillbaka på förra säsongen tycker jag programmet i viss mån peakade. Det var en härlig variation av deltagare från alla möjliga håll. Det fanns några roliga soplag som typ Marianne och Claes, Clara och Anders J samt Cecilia Frode och Janne Josefsson men också ett par riktigt vassa och kompetenta lag som ändå var roliga att följa. Nu har de istället flera debutlag som inte riktigt hör hemma i tävlingen och det märks tydligt att de har mest kontakter bland f.d idrottare och aktiva komiker, för det finns en tydlig överrepresentation av dessa.

Liten besvikelse faktiskt, även om jag vill hävda att programmet fortfarande håller god standard.
Citera
2022-11-22, 22:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Annika undrar hur F&F visste at balla balla balla nämndes i Bert, jo därför
att när dina barn googlar det ska dom RÅKA informeras om var cancel-gränserna fortfarade går 2022
och ändrar sitt beteende om dom inte redan gjorde det 2016 https://omni.se/inget-balla,-balla,-balla-bert-ska-bli-jamstalld/a/3RGJX
då liberalismen alltid är pågående så måste man för att kunna trissa upp
woke-förväntningarna för 2022 måste man först göra en tillbaka-framåttippande-förskjutning av tidslinjen där så sent som 2016 ska kännas som stenåldern OCKSÅ!, så fungerar subtila politiska hotelser i underhållnings-TV, Carina Bergfelt har bara en annan taktik

Ett representations-asiatiskt barn vill köpa glass
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-22 kl. 22:55.
Citera
2022-11-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag är beredd att hålla med flera andra här i tråden. Tycker också det är ganska kass casting av deltagare den här säsongen. Vissa nödlösningar som varken är duktiga på frågesport eller är särskilt karismatiska. Ser man tillbaka på förra säsongen tycker jag programmet i viss mån peakade. Det var en härlig variation av deltagare från alla möjliga håll. Det fanns några roliga soplag som typ Marianne och Claes, Clara och Anders J samt Cecilia Frode och Janne Josefsson men också ett par riktigt vassa och kompetenta lag som ändå var roliga att följa. Nu har de istället flera debutlag som inte riktigt hör hemma i tävlingen och det märks tydligt att de har mest kontakter bland f.d idrottare och aktiva komiker, för det finns en tydlig överrepresentation av dessa.

Liten besvikelse faktiskt, även om jag vill hävda att programmet fortfarande håller god standard.

Håller med dig. Det gick ju inte att bli irriterad över Frode och Josefsson, tvärtom. De är ju charmiga.
Citera
2022-11-22, 22:44
Medlem
outback4s avatar
Citat:

Malin Baryards gubbe är inte bättre.
Dom två skåningarna trodde att Ringhals ligger utanför Skövde
Citera
2022-11-22, 23:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

hans hjärnceller gissar på tipsvipa som ett tänkbart alternativ till topsvipa, helt onödigt replik från hans sida

Filip sa att han ska vara med nästa säsong också! mycket nöje
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-22 kl. 23:12.
Citera
2022-11-22, 23:17
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Alex.S
Bara jag ser och hör han på tv och radio får jag tvångstankar. " måste slå ned han "

En mer pompös självgod nolla får man leta efter.

Frågan infinner sig alltid:
Är han eller hans bror mest pantad?
Apropå Alla mot alla menar du...

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo

Alternativt att det är en bekräftelsegrej, kvinnor som kommer upp i åren börjar mista sin glans och får inte så mkt uppmärksamhet från manligt håll, översexuelle svennis tar nog däremot alla tillfällen han får och ler lite pillemariskt mot Lina. Hennes egosida tackar, tar emot och uppmuntrar (klassisk cockteasing). Hennes italienske mans fotbollssintresse kan väl inte ha så mkt med saken att göra som hon lät påskina i första avsnittet, själv verkar hon inte vidare fotbolls- eller sportintresserad..
Imorgon har hon klätt upp Svennis att matcha hennes dominatrix-kostym, tyvärr valde hon att ha stränga nörd glasögon till det
Citera
2022-11-22, 23:18
Moderator
Dr Kings avatar
Johar är verkligen otroligt stabil och kunnig. Även på frågor som han inte kan resonerar han ofta sig fram till rätt svar eller kommer med en bra gissning som ligger nära. Som idag på frågan om Vasaloppets längd då han vagt mindes att han hade hört om ”de 9 milen mellan Sälen och Mora” och därför gissade på 9 mil medan Henrik som hade åkt loppet och ju borde ha örnkoll på hur långt det är gissade på 7.5 mil.

Annika kompletterar honom bra på de få luckor han har och jag skulle tro att de två är det bästa laget någonsin i Alla Mot Alla. Det är endast Erik och Lotta som kan konkurrera med dem om denna mästartitel. Det vore kul med ett riktigt maratonmöte mellan dem i bäst av sju matcher för att utse alla tiders mästare i Alla Mot Alla.
Citera
2022-11-22, 23:23
Moderator
Dr Kings avatar
Imorgon avgörs bottenstriden då Lina och Svennis möter Dilba och Leif. Frågan är vilket av lagen som kommer att spräcka nollan i vinstkolumnen. Jag skulle tro att det blir Lina och Svennis då Lina trots allt är den av dessa fyra som har viss koll och kan en del saker. Svennis och Dilba konkurrerar om titeln säsongens sämsta deltagare och Leif är inte mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in