2022-11-22, 12:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är en stor skillnad på finger och kuk, begriper du inte det? Alltså, på allvar?

Enligt lagen är det nog inte det. Begriper du det? Hur många gånger tror du uppskattningsvis att du har utfört en sexuell handling utan att explicit ha frågat innan ifall det är OK?
Citera
2022-11-22, 12:44
Medlem
Citat:
Om du fortsätter påstå att nio av tio döms för något brott behöver du underbygga det. Jag har sett noll bevis hittills.

Skrev ungefär 9 av 10. Och det har varit uppe på tapeten i diverse sändningar i TV förut där folk som kan ha sagt de. Sen vet jag inte om det finns skriftligt någonstans. Men jag går på de som sagts. Sen får du tro på de du tror på

Men det spelar inte jätte stor roll ändå, hade jag svarat själv hade jag sagt 10 av 10 istället. För en kille har inte en chans i en rättegång mot en tjej som hävdar våldtäkt trots att hon ändrade sig dagen efter.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-11-22 kl. 12:49.
Citera
2022-11-22, 12:46
Medlem
Citat:
Det är en stor skillnad på finger och kuk, begriper du inte det? Alltså, på allvar?

Så du håller med Martin Timell.
Citera
2022-11-22, 12:48
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Behöver hjälp med ett förtydligande:

Person A och B har sex.
Mitt under akten gör person A gärning X.
Person B säger Stopp.
Person A avslutar gärning X.

Är detta våldtäkt under samtyckeslagen?

Ja, det är våldtäkt enligt samtyckeslagen. Så för att inte hamna i den sitsen bör man dejta i 3 månader och försäkra sig om sin partners psykiska status innan det blir aktuellt med sex.
Citera
2022-11-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja, det är våldtäkt enligt samtyckeslagen. Så för att inte hamna i den sitsen bör man dejta i 3 månader och försäkra sig om sin partners psykiska status innan det blir aktuellt med sex.

Håller inte, tjejen kan när som helst bli sur på dig och hämnas med en våldtäktsanklagelse.
Allt sex bör alltid filmas.
Citera
2022-11-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Troligtvis, denna omänskliga lag kräver i princip att du skriver kontrakt innan ligget.

Själva lagen i sig är ett skämt, för att sedan inte tala om straffvärdet.

Oaktsam våldtäkt, maxstraff 4 års fängelse.
Misshandel, maxstraff 2 års fängelse.

Alltså det finns inte ord för att beskriva dumheten.. Man kan se ganska bedrövlig ut efter att ha utsatts för en misshandel, men straffvärdet är hälften..
Citera
2022-11-22, 12:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker det ska vara lagligt att filma en brud när man knullar henne utan hennes vetskap för att kunna runka till filmen senare?

Även om det skulle vara olagligt att filma akten i smyg så kommer filmen endast användas om man står anklagad för våldtäkt. Då är det ju möjligt att man får ett straff för filmandet senare, men jag vet vad jag väljer om det står mellan "olovlig observation" och "våldtäkt" i alla fall.

"olovlig observation" tar jag på mitt CV anyday om jag måste välja.
Citera
2022-11-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Även om det skulle vara olagligt att filma akten i smyg så kommer filmen endast användas om man står anklagad för våldtäkt. Då är det ju möjligt att man får ett straff för filmandet senare, men jag vet vad jag väljer om det står mellan "olovlig observation" och "våldtäkt" i alla fall.

Varför krångla till de? du kommer åka på filmandet sen, använd kondom och elda upp den efteråt, bevisen är borta och om hon skulle anmäla dig så har hon inget att gå på
Citera
2022-11-22, 13:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Varför krångla till de? du kommer åka på filmandet sen, använd kondom och elda upp den efteråt, bevisen är borta och om hon skulle anmäla dig så har hon inget att gå på

För ett ONS kan det nog vara värt att ha riggad utrustning som enkelt startar i smyg. Brist på bevis är inte en garanti för att man går fri om tjejen ångrar ligget eller vill klämma åt en av någon anledning. Istället för att ord ska stå mot ord så kan man alltid ha ryggen fri och visa hur allt gått till, vad som sagt och gjorts (förutsatt att man faktiskt inte begått en våldtäkt då).
Citera
2022-11-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
Själva lagen i sig är ett skämt, för att sedan inte tala om straffvärdet.

Oaktsam våldtäkt, maxstraff 4 års fängelse.
Misshandel, maxstraff 2 års fängelse.

Alltså det finns inte ord för att beskriva dumheten.. Man kan se ganska bedrövlig ut efter att ha utsatts för en misshandel, men straffvärdet är hälften..

Ja detta visar hur sjukt Sverige är.
Sex med en långvarig sexpartner är mycket grövre brott än en misshandel, helt sjukt.
Citera
2022-11-22, 13:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Så är det såklart men får man använda sig av en ”olovlig observation” för att rentvå sig för en våldtäkt?
Citera
2022-11-22, 13:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det såklart men får man använda sig av en ”olovlig observation” för att rentvå sig för en våldtäkt?

Varför skulle man inte få det? Vi har fri bevisprövning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in