Jag gissar att, så väl den rySSa armén som den rySSka regimen kommer att braka samman, senast om ett år. Ukraina kommer att lyckats med att slänga ut alla rySSka styrkor ifrån hela sitt internationellt erkända territorium, vilket kommer att orsaka Putler-regimens fall!
Men det finns också en sannolikhet att hela den cancersvultst som utgör den rySSka federationen kommer att falla samman. Huruvida det kommer att kunna ske någorlunda frdligt, vilket blev fallet för sovjetunionen eller om det hela kommer att resultera i ett blodigt inbördeskrig, vilket blev fallet efter bolsjevikrevolutionen, vet jag inte.
Men det jag vet är att: Det räcker inte med att Putler blir avsatt av någon annan rySSk nationalist! RySSk nationalism är, i sig självt, rySSk imperialism! Detta för att, allt sedan mongol-rus övergick till Moskvastaten, så har den rySSka staten fungerat som en omättlig cancersvultst!
Så om t.ex Alexej Navalnyj är en rysk nationalist som tycker det var ok för rySSland att lägg under sig ukrainska Krymhalvön, låt vara att han inte gillade Putlers metod, så spelar det ingen roll att han är för demokrati och att RySSland borde styras på ett intelligentare sätt. Hans personliga mod och integritet spelar då heller ingen roll. För även under hans ev. ledarskap så skulke den RF, i grunden, fortfarande fungera likt en cancersvultst!
https://newrepublic.com/article/167944/alexei-navalny-crimea-problem-putin
Så Navalnyj skulle kunna bli ett
större hot emot väst än Putler, därför att han skulle kunna agera mycket smartare än den senare. Det är kanske därför Putler ändå beslutat för att låta honom leva, som en absolut sista utväg om allt skulle braka ihop.
Likt Putler garanterade Jelsins genomkorrupta sk. "familj" straffrihet och ett bekvämt liv inom den RF gränser så skulle en deal mellan Putler och Navalnyj kunna se liknande ut. Ingen utlämning till Haag av Putler och hans anhang, mot att en demokratisering av RySSland under Navalnys nationalistiska ledarskap.
För här är det inte frågan om någon ny Nelson Mandela utan en ny Aung San Suu Kyi. Han skulle fortfarande administrera en rySSk cancersvultst med, dessutom, en oklar politik gentemot andra folk än rySSar inom den RF, och grannländer, inte minst Ukraina!
Slava Ukraini!