2022-11-21, 22:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det tror ju också GW Persson. Har de här två månne ändå rätt, men på var sitt sätt? De skiljer sig åt angående tillvägagångssättet - "Hanna" påstår sig ha hört en massa saker och GW Persson säger sig ha "räknat ut" ett scenario - men landar de ändå i samma "sanning"? Det kan paradoxalt nog faktiskt vara så att "Hanna" kan ge GW Persson stöd, och GW Persson kan ge "Hanna" stöd.
Jag har trott på hennes vittnesmål, men om hon har orsak att ljuga är hon den enda som
fått oss att tro att det är två GM, förutom GW gissning då förstås?
Jag utesluter givetvis inte det med två GM, ännu.
Citera
2022-11-21, 22:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, vem är PV?

Den 2 år äldre Läraren P*eter V*arius (f. -68) som HA misstänks ev. ha haft en hemlig fling med strax innan försvinnandet. Det finns en uppgift som säger att dom hade bestämmt att träffas på stadt den aktuella kvällen.
Det finns mycket att läsa om våldtäktsmannen PV i tråden, enligt en källa var han besatt av strypsex. UB03 skrev väldigt mycket om honom för någon månad sedan och lade fram ett väldigt bra och troligt scenario.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-21 kl. 23:45.
Citera
2022-11-21, 23:01
Medlem
Du skriver: Men jag tror mer på hennes berättelse än vad jag inte tror på den. Kanske skulle stått att du tror på den när det passar dina teorier och inte när det inte passar dina teorier. Låt mig sammanfatta Hannas natt så alla ska få göra sin egen uppfattning: hon vaknar vid 2 och bestämmer sig att äta något och sedan ta ut hunden. Konstigt mitt på natten men konstigare saker har hänt. Sedan hör hon en kvinna gallskrika på kring 200 meters håll. En kvinna som hon några dagar senare är helt säker på är hennes bekant Helena Andersson. Denna Helena Andersson försvinner denna natt och har ännu inte återfunnits. Hanna hör tumultet men gör inget, hon går och lägger sig. Dessutom går hon in precis innan GM bil ska köra in på cykelvägen och hämta helenas kropp. Det timar sig just precis så. Och om inte, ja då ska gm först ha bytt bil innan kroppen hämtas. Visst Ugglan, bra om du i alla fall själv tror på det här. Små marginaler som du skriver.

Jag litar inte blint på "Hanna", vilket jag många gånger har tagit höjd för. Men jag tror mer på hennes berättelse än vad jag inte tror på den.

Nej, bilen stod garanterat inte på lekplatsen, eftersom "Hanna" säger att dörrljudet kom från Ekuddenvägen. Dessutom passar inte klockslaget för en bil på lekplatsen redan då in det minsta i "Killarnas" vittnesmål.

Bilen skulle däremot ha kunnat komma runt från Ekuddenvägen och in på gång-/cykelvägen bort mot lekplatsen under förutsättning att "Hanna" då precis skulle ha hunnit gå in. Marginalerna är små, men inte omöjliga.

Men om "Hannas" version om att bilen på Ekuddenvägen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden igen skulle vara korrekt, kunde ju "Hanna" i lugn och ro gå in igen. Bilen som "Killarna" ser strax senare, skulle då kunna vara bilen som först lämnade området kort för att strax därefter återvända - eller vara en annan bil tillhörande gärningsmannen/gärningsmännen. Ett bilbyte på Lockerud/Bråten har ju diskuterats mycket, bland annat av Thord.[/quote]
Citera
2022-11-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja och då tror jag att det är bröderna PV och PF. Den tidigare dömda sexbrottbrottslingen PV är den äldre av bröderna och det är han som är den drivande. PV har enligt tidigare uppgift i tråden setts köra runt bla ute på Ekudden på jakt efter unga tjejer att förgripa sig på.
Dessutom var PV på statt och han raggade på henne, de hade möts ett antal gånger.
Citera
2022-11-21, 23:16
Medlem
Joe Blows avatar
Om Hanna gick in strax innan bilen passerade hennes hus för att hämta HA borde hon hört den. Kanske även hunden. Hundens lugna beteende säger mig att Hanna pratar strunt. Jag tror inte att hon var ute alls.
Citera
2022-11-21, 23:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Läraren P*eter V*arius som HA misstänks ev. ha haft en fling med strax nnan försvinnandet.
Det finns mycket att läsa om våldtäktsmannen PV i tråden. UB03 skrev väldigt mycket om honom för någon månad sedan och lade fram ett väldigt bra och troligt scenario.
Ok tack, men vem är då PF?
Citera
2022-11-21, 23:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Brodern Patr*k Fenel*us
Citera
2022-11-21, 23:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Första fetningen: Tror du på fullaste allvar att legan skulle ha blivit så bestående på så kort tid? Jag menar att vi pratar om många minuter - kanske till och med tio till femton minuter. Eller mer. Och varför skulle gärningsmannen/gärningsmännen ha sprungit in halvvägs på skogsstigen för att kasta skorna? Varför inte kasta dem direkt i gränsen mellan lekplatsen och skogsdungen där legan fanns?

Andra fetningen: Nu vet vi ju inte om det fanns andra spår eftersom det inte gjordes någon brottsplatsundersökning i närtid. Legan, däremot, visade sig uppenbarligen i all sin prakt.

Tredje fetningen: Och du tror på fullaste allvar att gärningsmannen skulle ha haft en sådan analytisk förmåga i stressen att han började "kalkylera" när allt handlade om att komma därifrån så fort som möjligt? Kom in i matchen! Och du tror väl inte att gärningsmannen skulle ha återvänt på söndagen med all den risk som det hade inneburit? Även du måste fatta: Skor och ringar i all ära, men hjulspåren i sanden, då? Och rivstartmärket? Skulle gärningsmannen ha varit där på söndagen och kört stolle och dragit till sig all tänkbar oönskad uppmärksamhet? Eller skulle just de spåren ha avsatts under natten? För i så fall kan vi lita på "Killarna". Och sannolikt också på "Hanna" (som du ju starkt ogillar).

Jag tror att du egentligen förstår att alla fynden utgör en för gärningsmannen väldigt otrevlig kedja av bevis för vad som faktiskt hände.
Det skulle underlätta om du själv deltiog i matchen och läste mitt inlägg först, eller kanske det jag skrev till dig för ett par veckor sedan. Bilspåren kan i mitt scenario uppstått på precis samma sätt som i alla andra med en bil inblandad. Vad gäller legan så för du gärna plocka fram de forensiska studier som visar på hur länge en kropp skall ligga för att lämna spår i gräs. Att det skull tagit 10-15 minuter, vad får dig att tro att GM tog så lång tid på sig?

Det är ett faktum att vi inte känner till några som helst spår från stigen eller skogen. Det kan bero på dålig BP-undersökning, eller att de aldrig fanns några att upptäcka. Du har ingen aning, men så låter det inte.

Till sist om skorna: de har enligt polisen hittats på två olika platser och har rimligen inte sparkats eller kastats dit av HA. Då återstår GM, och frågan varför han placerar dem där trots att det till synes hade varit mycket bättre att inte lämna några spår. Jag presenterar en teori som ger en tänkbar förklaring till varför. Du föredrar panik, inget fel med det. Men intrycket du lämnar i tråden är att du också skulle föredra att skriva här som en alldeles ensam uggla.
Citera
2022-11-21, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

P*eter V*aris yngre bror Patrik F*enelius (f. 1971)

P*eter V*aris har bytt efternamn 2 gånger sedan HA försvann (bara en sån sak). Först hette han J*ohansson, bytte till F*enelius och slutligen till V*aris.

Jag tror faktiskt att det här är GW's gubbar:
"Man åker mot där man bor" = Skövde.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-22 kl. 00:38.
Citera
2022-11-22, 00:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Dessutom var PV på statt och han raggade på henne, de hade möts ett antal gånger.

Förmodligen hade P*eter V*aris sagt till HA att inte yppa ett ord om honom och deras fling för någon eftersom han var gift och frun väntade deras första barn. Det hela var nog väldigt hemligt, därav det hastiga mötet i bilen på Runstenssvägen ca 1 mån innan försvinnandet. Bara nån dag innan PW's fest fick hon ju även ett telefonsamtal som ska ha gjort henne väldigt upprörd.

PV kan nog ha haft en stark påverkan på Helena, hon ville ju också bli lärare fick man höra i radiodokumentären.
PV var skrytsam, HA blev imponerad, våldtäktssvinet visste garanterat hur man lindade en ung, naiv tjej runt sitt lillfinger.

Om HA gick all-in under kvällen på stadt och "hotade med" att berätta för PV's fru kan det ha slagit slint för honom. Han hade mycket att förlora på det. PV ville nog bara komma innanför byxorna på Helena. Kanske insåg hon det tillslut vilket kostade henne livet?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-22 kl. 00:38.
Citera
2022-11-22, 07:45
Medlem
Citat:
Förmodligen hade P*eter V*aris sagt till HA att inte yppa ett ord om honom och deras fling för någon eftersom han var gift och frun väntade deras första barn. Det hela var nog väldigt hemligt, därav det hastiga mötet i bilen på Runstenssvägen ca 1 mån innan försvinnandet. Bara nån dag innan PW's fest fick hon ju även ett telefonsamtal som ska ha gjort henne väldigt upprörd.

PV kan nog ha haft en stark påverkan på Helena, hon ville ju också bli lärare fick man höra i radiodokumentären.
PV var skrytsam, HA blev imponerad, våldtäktssvinet visste garanterat hur man lindade en ung, naiv tjej runt sitt lillfinger.

Om HA gick all-in under kvällen på stadt och "hotade med" att berätta för PV's fru kan det ha slagit slint för honom. Han hade mycket att förlora på det. PV ville nog bara komma innanför byxorna på Helena. Kanske insåg hon det tillslut vilket kostade henne livet?

Detta låter ju som en högst rimlig teori.
Här får vi in lite svartsjuka och en möjlig motivbild med risk för spräckt förhållande.
Vad spännande det vore om det kunde poppa upp lite mera input om dessa två herrar. Kan det ha varit så att det var deras bil som iakttogs av vittnet, med HA som försökte lämna men blev indragen i bilen igen?
Ponerar man att man tar sig ur stan efter brottet, nån nämnde Skövde, då kan ju HA placerats nästan var som helst? Båtspåret och Vänern kanske är helt fel?

Bra skrivet Pudelfrillan.
Senast redigerad av Kanaltrollet 2022-11-22 kl. 07:49.
Citera
2022-11-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Detta låter ju som en högst rimlig teori.
Här får vi in lite svartsjuka och en möjlig motivbild med risk för spräckt förhållande.
Vad spännande det vore om det kunde poppa upp lite mera input om dessa två herrar. Kan det ha varit så att det var deras bil som iakttogs av vittnet, med HA som försökte lämna men blev indragen i bilen igen?
Ponerar man att man tar sig ur stan efter brottet, nån nämnde Skövde, då kan ju HA placerats nästan var som helst? Båtspåret och Vänern kanske är helt fel?

Bra skrivet Pudelfrillan.
Det är så intressant att jag släppt allt annat, skickat in alla uppgifter till KF,
Pdf dokument osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in