2022-11-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tomma ord utan källa

sorry, här är källan: https://www.intellinews.com/un-projects-ukraine-s-population-will-never-recover-from-war-254300/

jag skrev om detta för 1-2 månader sen, 271.00 föddes 2021 714.000 dog, -442.000 i förlust, och nu ett krig på det
Citera
2022-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Antar att .... Nej , du är en Ung kille som har dina tankar och jag ska inte slå ut dig med mina tankar.
Ha ha vilket dravel!

Kollade nyss din posthistorik och höll på att skratta mig harmynt! Snacka om förvirrad mytoman!

Inse att det inte går nåt vidare med Putins krig idag! Att han vill förhandla nu beror ju på att för varje dag som går har han allt mindre att förhandla om!
Citera
2022-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det var inte NATO som tvingade in ryska soldater på Ukrainsk mark....eller har jag missat något?
Att starta ett krig är bland det värsta man kan göra. Detta krig är Putins ansvar.

Ukraina vill inte fredsförhandla, det finns ingen annan väg ut ur kriget.
Citera
2022-11-21, 19:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
RT Russia News:

“if [Zelensky] does not accept the reality of Ukraine's collapse, it is pointless to sit down at the [negotiating] table. And if [he] does accept it – he will be taken out by his own nationalists, who are intertwined with the army top brass.”

De påstår att Ukraina håller på att förlora kriget

https://www.rt.com/russia/566839-medvedev-ukraine-west-zelensky/
Jag är åtminstone ganska säker på att de har rätt i sin förklaring till varför Zelensky inte förhandlar.
Citera
2022-11-21, 19:15
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
https://www.intellinews.com/un-projects-ukraine-s-population-will-never-recover-from-war-254300/

Rip..
-He.. Min propagandaradar lyste rött när jag såg den artikeln.

Men nåja, om den publikationen är så oberoende som wikipediaartikeln om bne IntelliNews vill hävda, vad säger den tidningen om Rysslands utsikter?
Citera
2022-11-21, 19:18
Medlem
Citat:

Hur förhandlar man med någon som inte har något att erbjuda?
Bryter sig en inbrottstjuv in hos mig har vi inget att förhandla om, eller ska jag erbjuda honom tillträde till min garderob för att få till en fredlig lösning?
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Du kan väl börja med att nämna vad du tycker ryssland ska få i en förhandling och vad de ska ge upp.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du tror altså att ett förintelese krig är lösningen ???

Förintelese….

Var skrev jag det?
Citera
2022-11-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
-He.. Min propagandaradar lyste rött när jag såg den artikeln.

Men nåja, om den publikationen är så oberoende som wikipediaartikeln om bne IntelliNews vill hävda, vad säger den tidningen om Rysslands utsikter?

gräv djupare så ser du att det är skit.
Citera
2022-11-21, 19:24
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Mycket klokt inlägg. Hur skulle det byggas upp från grunden enligt dig? Kommunnivå upp till nationsgränser som delas efter kultur och språk, men hur ska man bygga upp makten och lagstiftandet internationellt?
För Rysslands del kommer sammanbrottet ske till allra minsta beståndsdel, dvs i princip "every man for himself". Samma som efter 1990 när oligarkerna tog för sig.

Ju mer gemensamt en samling människor har, desto större kan den högre strukturen vara. Sverige kunde t ex tidigare vara ett stabilt land när vi var homogent. Nu kommer tyvärr även vi att braka samman. Men inte lika mycket som Ryssland, som är en degenererad globohomo-multikulti-dinosaurie av kolossala mått.
Citera
2022-11-21, 19:25
Medlem
Citat:
Antar att .... Nej , du är en Ung kille som har dina tankar och jag ska inte slå ut dig med mina tankar.
Så då är dina ”argument” alltså slut? Bra då vet vi lite mer om dig.
Citera
2022-11-21, 19:26
Medlem
Citat:
sorry, här är källan: https://www.intellinews.com/un-projects-ukraine-s-population-will-never-recover-from-war-254300/

jag skrev om detta för 1-2 månader sen, 271.00 föddes 2021 714.000 dog, -442.000 i förlust, och nu ett krig på det

Din källa är lika trovärdig som du dvs 0. Redovisa FN-rapporten om den finns från FN.

PS FN trodde att Sverige skulle ha lägre BNP än Libyen nu i en av deras prognoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in