Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag skulle säga att det är lite värre än våra kriminella asylmigranter. I denna situation fick migranten veta innan rånet att den de skall råna tillhör det tuffaste kriminella gänget i staden och hela gänget varnar personen för att råna dig (Varningar från USA, NATO). Polisen säger också till migranten att de har span på honom och vet att han skall genomföra rånet och när (CIA rapporterade truppförflyttningar och anfallsplaner). Samtidigt säger socialen att nä vi har gjort nya regler här så om du genomför rånet kommer vi dra in alla dina bidrag och vräka dig från lägenheten (Hotar med sanktioner och frusna tillgångar). Sedan en vecka innan rånet kan migranten se på nyheterna hur ditt gäng ger dig revolvern (Flypanslaster med NLAW, Stingers och Jawelin). Men du försöker dig på rånet med din gala rostiga kniv ändå.
Så här: Jag bodde nära en flyktingförläggning 2015 och jag bor nära en flyktingförläggning nu sedan i våras.
Kan säga så här: I media och officiellt så framställs de boende på förläggningen bättre nu än MENA-folket. Dessa ukrainare tillåts beklaga sig mycket mer i media och framställs mycket mer som osyldiga offer.
Men jag kan även säga så här: Kontrasten mellan hur de framställs i media och bemöts officiellt är nu mycket större med hur de beter sig i verkligheten. Det händer på sätt och vis värre saker nu, dessa känns som en ännu större kontrast.
Sedan kan du dra dina löjliga rasistiska liknelser vart fan du vill. Jag har fötterna på jorden och har inga rasistiska glasögon på mig.
För övrigt: I går hörde jag av ett ryskt-rysstroll att Ukraina hade västerländska legosoldater vid truppnamn Mozart och satt in dem vid Bakhmut. Jag trodde på allvar att det är för löjligt för att vara sant. Jag trodde verkligen inte.
Det verkar dock sant:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mozart_Group
Vad tycker svenska rasister/nazister om ett sådant namn som svar på Wagner. :-)
Jag för min del som tidigare i livet faktiskt lyssnat ganska mycket på klassisk musik förknippar Mozart med innehållslösa och trallvänliga truddelutter och honom med bajs. Tror ni gör det med. :-)