2022-11-20, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Mot bättre vetande drar jag till med Manizales..?
Nu är du mycket nära
Citera
2022-11-20, 09:31
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marron
Nu är du mycket nära

Håller mig kvar i kaffetriangeln, någon som stämmer bättre med invånarantal och där det också finns en f d "antigua", samt en kort spårvagnslinje - hittar dock inget om omfattande textilindustri (som dock verkar finnas i Bucaramanga nearby...) men ändå värt en chansning... ...Pereira...?

Hold on! Ovan dras tillbaka! Ibague..?
Citera
2022-11-20, 10:02
Medlem
Citat:
Håller mig kvar i kaffetriangeln, någon som stämmer bättre med invånarantal och där det också finns en f d "antigua", samt en kort spårvagnslinje - hittar dock inget om omfattande textilindustri (som dock verkar finnas i Bucaramanga nearby...) men ändå värt en chansning... ...Pereira...?

Hold on! Ovan dras tillbaka! Ibague..?

Nej, nej, nej. Bucaramanga är förresten inte särskilt nära. Textilindustrin är kanske inte det staden är mest känd för. Kolla om staden ifråga ligger på annan stads f.d territorium. Det borde vara uppenbart vilken stad som är störst i kafferegionen
Citera
2022-11-20, 10:42
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nej, nej, nej. Bucaramanga är förresten inte särskilt nära. Textilindustrin är kanske inte det staden är mest känd för. Kolla om staden ifråga ligger på annan stads f.d territorium. Det borde vara uppenbart vilken stad som är störst i kafferegionen

*suck* https://www.youtube.com/watch?v=xh646v-al_0

(skyller på att jag var uppe och såg hockeyn och sovit tre timmar... )

"Annan stads territorium". "Stads" alltså. Nevermind. Kör på Villavicencio anyhow...?
Citera
2022-11-20, 15:55
Medlem
Citat:
*suck* https://www.youtube.com/watch?v=xh646v-al_0

(skyller på att jag var uppe och såg hockeyn och sovit tre timmar... )

"Annan stads territorium". "Stads" alltså. Nevermind. Kör på Villavicencio anyhow...?
Nej, Villavicencio befinner sig två bergskedjor från kafferegionen, Ibagué en. Du var ju inne på rätt svar
Citera
2022-11-20, 16:15
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nej, Villavicencio befinner sig två bergskedjor från kafferegionen, Ibagué en. Du var ju inne på rätt svar

Själva staden Ibagué stämmer ju in vid en första anblick, men inte skulle du i princip ge bort frågan så lättvindigt...
Citera
2022-11-20, 17:12
Medlem
Citat:
Själva staden Ibagué stämmer ju in vid en första anblick, men inte skulle du i princip ge bort frågan så lättvindigt...

Ibagué grundades ungefär samtidigt som föregångaren till vår stad, alltså ca 300 år tidigare, ligger på andra sidan av Cordillera central i förhållande till kaffezonen, Det enda som stämmer med Ibagué är att städerna är ungefär lika stora
Citera
2022-11-20, 18:28
Medlem
Det har redan nämnts rätt svar i tråden
Citera
2022-11-20, 18:44
Medlem
horomhebs avatar
Å Gogges vägnar svarar jag Pereira, han tycks ha slocknat.
Citera
2022-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Ja, det är korrekt. På dess plats låg tidigare Cartago, ligger numera i ett grannlän. Cartagena är en sorts omskrivning av Cartago Nova.

En kopp kaffe och frågan till vem det nu blir
Citera
2022-11-20, 20:17
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb

Vem skulle inte göra det efter den här VM-premiären... lika beige och pulshöjande som en Superettan-match...

Ta den du horomheb! Jag drog ju faktiskt tillbaka Pereira i min post, tyvärr även som alternativ i min jakt på staden, men även en idiot måste stå sitt kast så kör!
Citera
2022-11-21, 05:17
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ta den du horomheb! Jag drog ju faktiskt tillbaka Pereira i min post, tyvärr även som alternativ i min jakt på staden, men även en idiot måste stå sitt kast så kör!

Nej, nej - jag hoppade bara in utan att ens ha läst leadsen. Tog den faktiskt bara för att ingen skulle norpa den från den som äras bör - idiot eller inte. Så bollen är din, Gogge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in