2022-11-20, 16:27
Medlem
Jag skulle vilja nominera den här tråden till årets Rabbit Hole (What does rabbit hole mean?

Used especially in the phrase going down the rabbit hole or falling down the rabbit hole, a rabbit hole is a metaphor for something that transports someone into a wonderfully (or troublingly) surreal state or situation. On the internet, a rabbit hole frequently refers to an extremely engrossing and time-consuming topic.)

Är knappast intelligentsian som härjar här i tråden. Micro brain m.fl.

Moderator verkar helt lost the plot med.

Så en repris:

Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jag vet inte, ingen har bemödat sig att forska i det. Bjuder på lite fler länkar.

Här kan ni klaga och uttrycka ert missnöje:

https://rumble.com/s/terms

https://mobile.twitter.com/dumpen_se

https://twitter.com/en/tos

https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-report-violation

https://firebase.google.com/terms

https://firebase.google.com/support/troubleshooter/contact

Anmäl Sara här:

https://skatteverket.se/foretag/drivaforetag/kassaregister.4.121b82f011a74172e5880005263.html

Firebase är ett dotterbolag till Google. Dumpen har dom webhost.

Instagram klagolänken finns längre bak i tråden.

Kan addera ytterligare en länk där man kan anmäla:

https://support.google.com/

Dom gömmer sig bakom ett utgivningsbevis och tror att dom kan hänga ut folk till höger och vänster utan ramifikationer. Så här kommer ett förslag hur man bemöter det rättsliigt:

Egenmäktigt Förfarande

"Polisen ska enligt rättegångsbalkens (RB) 23 kap. 1 § stycke 1 inleda en förundersökning så snart som möjligt om det på grund av angivelse finns anledning att anta att ett brott som hör under allmänt åtal har förövats. Vilket egenmäktigt förfarande gör. Det råder alltså en förundersökningsplikt för polisen och denna princip innebär en skyldighet att inleda utredning om det ligger inom det rimligas gräns att anta att en utredning kan leda till att saken klaras upp och att någon kan lagföras för brottet (se RB 23 kap. 1 § stycke 2). "

"8 § Den som, i annat fall än som anges i detta kapitel, olovligen tar och brukar eller på annat sätt tillgriper något, döms för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst ett år. Detsamma gäller om någon utan tillgrepp, genom att fästa eller bryta lås eller på annat sätt, olovligen rubbar någon annans besittning och därigenom vållar skada eller olägenhet. För egenmäktigt förfarande döms också den som med våld eller hot om våld hindrar någon annan att utöva sin rätt att hålla kvar eller ta något.

S2.png

Är brottet grovt, döms för grovt egenmäktigt förfarande till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen har innefattat våld eller hot om brottslig gärning eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada. Lag (2017:442)."

Sug på den, men kakafonin lär nog fortskrida några månader till, tyvärrr
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 16:33.
Citera
2022-11-20, 16:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Jag skulle vilja nominera den här tråden till årets Rabbit Hole (What does rabbit hole mean?

Used especially in the phrase going down the rabbit hole or falling down the rabbit hole, a rabbit hole is a metaphor for something that transports someone into a wonderfully (or troublingly) surreal state or situation. On the internet, a rabbit hole frequently refers to an extremely engrossing and time-consuming topic.)

Är knappast intelligentsian som härjar här i tråden. Micro brain m.fl.

Moderator verkar helt lost the plot med.

Så en repris:

Kan addera ytterligare en länk där man kan anmäla:

https://support.google.com/

Dom gömmer sig bakom ett utgivningsbevis och tror att dom kan hänga ut folk till höger och vänster utan ramifikationer. Så här kommer ett förslag hur man bemöter det rättsliigt:

Egenmäktigt Förfarande

"Polisen ska enligt rättegångsbalkens (RB) 23 kap. 1 § stycke 1 inleda en förundersökning så snart som möjligt om det på grund av angivelse finns anledning att anta att ett brott som hör under allmänt åtal har förövats. Vilket egenmäktigt förfarande gör. Det råder alltså en förundersökningsplikt för polisen och denna princip innebär en skyldighet att inleda utredning om det ligger inom det rimligas gräns att anta att en utredning kan leda till att saken klaras upp och att någon kan lagföras för brottet (se RB 23 kap. 1 § stycke 2). "

"8 § Den som, i annat fall än som anges i detta kapitel, olovligen tar och brukar eller på annat sätt tillgriper något, döms för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst ett år. Detsamma gäller om någon utan tillgrepp, genom att fästa eller bryta lås eller på annat sätt, olovligen rubbar någon annans besittning och därigenom vållar skada eller olägenhet. För egenmäktigt förfarande döms också den som med våld eller hot om våld hindrar någon annan att utöva sin rätt att hålla kvar eller ta något.

S2.png

Är brottet grovt, döms för grovt egenmäktigt förfarande till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen har innefattat våld eller hot om brottslig gärning eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada. Lag (2017:442)."

Sug på den, men kakafonin lär nog fortskrida några månader till, tyvärrr

Berätta gärna hur det går med anmälningarna.
Någon skulle stänga Dumpen snabbt men ser ut att fortfarande vara kvar.
Citera
2022-11-20, 16:50
Medlem
"Egenmäktigt förfarande

Att olovligt ta eller använda något som tillhör någon annan "

Tycker den beskrivningen illustrerar Dumpen utmärkt.

Sedan kan man tycka vad man vill om runkvideos och dickpics. Hör faktiskt inte hit.
Citera
2022-11-20, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Egenmäktigt förfarande

Att olovligt ta eller använda något som tillhör någon annan "

Tycker den beskrivningen illustrerar Dumpen utmärkt.

Sedan kan man tycka vad man vill om runkvideos och dickpics. Hör faktiskt inte hit.
Vad har de tagit eller använt som inte tillhör dem?
Citera
2022-11-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har de tagit eller använt som inte tillhör dem?

Läs nedanstående mening en gång till, ett tips:

"hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada."

Registrerar inte det?

Man får vara lite kreativ när man tolkar lagen.

Sedan kunde man slänga in stalking i mixen

https://en.wikipedia.org/wiki/Stalking
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 17:04.
Citera
2022-11-20, 17:05
Medlem
Glödskals avatar
Hur gick det med anmälningarna? Dumpen skulle ju stängas ned på nolltid.
Citera
2022-11-20, 17:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Läs nedanstående mening en gång till, ett tips:

"hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada."

Registrerar inte det?

Man får vara lite kreativ när man tolkar lagen.

Sedan kunde man slänga in stalking i mixen

https://en.wikipedia.org/wiki/Stalking
Du besvarar inte frågan - Vad har de tagit eller använt som inte tillhör dem?

Nej, du kan inte tolka lagar kreativt, tvärtom det är väl uttalat vad de täcker och inte.
Citera
2022-11-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hur gick det med anmälningarna? Dumpen skulle ju stängas ned på nolltid.
Så hur går det med Dumpens konsultverksamhet och föreläsningar?
Hitta en revisor? Patrik kan inte gå och tugga tuggummi samtidigt.
Hitta en bank?
Varför har skogstrollet skyddad identitet?
När kastar BRF ut Sjöberg?

Jag har faktiskt roat mig med att ringa en del företag som syns på Dumpens hemsida. Ta t.ex. Barnfonden. Att säga dom var pissed off att synas där var årets underdrift.

Addsense kommer porta Dumpen.

Jag fixade så FB gruppen blev privat. Så här får det inte gå till i ett rättssamhälle. Oavsett vad ni hjon tycker.

Firebase kommer släcka Dumpen inom kort, har jag sett till
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 17:27.
Citera
2022-11-20, 17:31
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Hitta en bank?

Jag har faktiskt roat mig med att ringa en del företag som syns på Dumpens hemsida. Ta t.ex. Barnfonden. Att säga dom var pissed off att synas där var årets underdrift.

Jag fixade så FB gruppen blev privat. Så här får det inte gå till i ett rättssamhälle. Oavsett vad ni hjon tycker.

Jo men har det gett effekt? Tipsen om hur man skall stänga Dumpen kom för månader sedan men ingen har hänt. Nu skriver du att du har pratat med dittan dattan, och nu skriver du om vad som kommer att hända. Jag tror dig inte.
Citera
2022-11-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jo men har det gett effekt? Tipsen om hur man skall stänga Dumpen kom för månader sedan men ingen har hänt. Nu skriver du att du har pratat med dittan dattan, och nu skriver du om vad som kommer att hända. Jag tror dig inte.

Tror gör man i kyrkan.
Jag vet hur man stänger alla dörrar för Dumpen. Är internet savy.
Dom kommer få fixa sin egen server, ingen kommer vara deras webhost framöver. Och det har dom inte cashen för.
Roliga är att jag har inget samröre med dom som har blivit uthängda eller andra pedofiler, tycker dom är vedervärdiga människor. Trust me.
Jag typ, arbetar Pro Bono för dom lågbegåvade snubbarna. Jag tror på Jusrisprudens.

Hade varit ironiskt om jag fixade Swish och dom kunde pröjsa mig för en legal defense fund
Senast redigerad av Eskalera 2022-11-20 kl. 17:46.
Citera
2022-11-20, 17:44
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Hitta en bank?

Patrik bor i en vanlig hyreslägenhet ingen bostadsrätt. Så det går inte att slänga ut honom. Så det kommer du att misslyckas med.
Citera
2022-11-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Patrik bor i en vanlig hyreslägenhet ingen bostadsrätt. Så det går inte att slänga ut honom. Så det kommer du att misslyckas med.
Gör han inte alls. Oavsett tror du dom vill ha Dumpen företagsregisrering där. Betvivlar jag starkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in