2022-11-19, 20:27
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Skabeyevas sidospark Popov går full bärsärk nu i deras show. Och Skabeyevas Tesla startar inte haha. Popov blir riktigt irirterad på den galna nazi-pensionären här alltså!!

https://twitter.com/markito0171/status/1593997482316513281

Såg nu att denna var fejk!! Felaktiga undertextar alltså!!

Jag höll på att skriva..
”Men hur ska man tolka det som sägs egentligen?
Varför sägs detta i den hårt censurerade statsmedian? Nån högre upp måste ändå ha godkänt att detta ska få sägas och sändas ut?”
…innan jag såg att du skrev att det bara var fejk.

Roligt, men för bra för att vara sant alltså
Citera
2022-11-19, 20:29
Medlem
Det är nu dags att göra en beräkning av detta dygns förluster för Globohomofederationen. Saddam 77 har lämnat in en beräkning på 470 eliminerade bögfascister.

Inte mycket information kommer från dom heta punkterna Bakhmut, Soledar, Adviika, Opytne, och inte heller utanför Kreminna och Svatove, men som jag uppfattat det har Bögryssland sänt in mer trupper eller förstärkt från Kherson, medan jag har sett uppgifter på att Ukraina förstärkt med artilleri, och har bra positioner. Förra dygnets förluster på 420 eliminerade förbrytare borde därför öka.

Vi kommer alla att bli experter på att kunna förena kunskap, följa utvecklingen, förstå utvecklingen och även förstå magkänslan.

Jag förutser att 490 sadister kommer att fällas och är med i morgondagens statistik.

Omprövning av beslutet kan ej ske.
Citera
2022-11-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland säljer redan mängder med rabbaterad olja till Kina och indien, turkiet och håvar in pengar.
Pristak kommer inte att påverka ryssland ett skvatt.

Var kommer pristaket ligga på?
Citera
2022-11-19, 20:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Värmer att se hur ryssen upprätthåller gamla traditioner.
” – Ryssarna ser ut att använda sig av en mänsklig våg där tidigare straffångar skickas först, säger försvarsexperten Joakim Paasikivi.”
https://www.dn.se/varlden/forsvarsexpert-ryssarna-anvander-mansklig-vag-med-frislappta-fangar/
Citera
2022-11-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det känns inte som att du och dom andra hårdingarna i tråden brinner för Ukraina på riktigt. Ni måste jobba upp lite trovärdighet, i alla fall försöka 😂

Du har helt rätt. Jag brinner inte för Ukraina rakt av.
Däremot flammar jag av tvättäkta rysshat. Det vedervärdigaste folket som någonsin funnits i Europa, det säger en del...
Citera
2022-11-19, 20:48
Medlem
BonerBatmans avatar
Såg dystert ut ett tag för Ukraina i Bakmut. Nu kommer uppgifter om att betydande försvartutrustning skickats in vilket decimerat Ryssen i de områden de haft framgång. Frågan är om inte det till slut blev droppen varpå Ryssland sökte ett eldupphör.
Citera
2022-11-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna filmen från Task & Purpose handlar om Wagner och Bakhmut. Den är väldigt sevärd och jag tror den ligger rätt så nära sanningen. Tar upp en del om det man har undrat över hur Wagner (Grey Zone) vågar kritisera Röda Armén som de gör.

https://youtu.be/xRjnbACvsXs

Det finns en del ganska grundläggande saker som svenne-MÖP-fjolllor inte fattar. Jag säger det för jag är ganska lite insatt i tjafs mellan Wagner och Röda Armen.

I en stor arme i både krig och fred finns det positiva sidor med konkurens mellan olika generaler och deras armeer, olika truppslag osv osv. Därmed behöver inte ett sådant här konkurensförhållande om vilka som strider bäst bara vara av ondo utan även innebära något gott för helheten.

Sådant där finns i alla armeer och det kan vara bra. Prata om stolthet över sitt förband osv med någon som verkligen varit i krig. Svenska FN-soldater skäms väl oftast och har väl inte varit i riktig strid sedan Kongo.
Citera
2022-11-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Såg dystert ut ett tag för Ukraina i Bakmut. Nu kommer uppgifter om att betydande försvartutrustning skickats in vilket decimerat Ryssen i de områden de haft framgång. Frågan är om inte det till slut blev droppen varpå Ryssland sökte ett eldupphör.

Ja det verkar som Ukraina sänder fram nya förband där vartefter de gamla förbrukas och decimeras. En riktig köttkvarn.

För övrigt verkar det som Ukraina börjar få problem med logistiken och en förband har fastnat i Cherson medan ryssarnas nu är förflyttade. Områden där ryssarna nu håller på att göra sammandragningar i (Norr om Matiuplol västerut mot Dnepr ligger öppna på ukrainska sidan medan ryssarna förstärker.
Citera
2022-11-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Flera saker är bra

Nja till ex det är inte autoloader i sig som är problemet. Ukraina har också AUtoloader. Men de har minskat risken att stridsvagnen ska explodera. Ryssarna verkar sämre på det.

Dessutom upp till 1/3 av stridsvagnarna som förstördes i början av kriget var övergivna.

Här är två bra videos

https://www.youtube.com/watch?v=n1TJtfQcGd8

https://www.youtube.com/watch?v=gY8lqAzR23Q

Den ryska moralen, erfarenheten är väl inte den bästa. Deras taktik i början av kriget var usel.

PS De stridsvagnar som byggs för framtiden satsar på autoloader.

Tack för ditt engagemang att förklara för en inkompetent , jag har ju funderat en del på hur ryssarna lyckats få sådana makalösa förluster av tanks ...
Citera
2022-11-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Värmer att se hur ryssen upprätthåller gamla traditioner.
” – Ryssarna ser ut att använda sig av en mänsklig våg där tidigare straffångar skickas först, säger försvarsexperten Joakim Paasikivi.”
https://www.dn.se/varlden/forsvarsexpert-ryssarna-anvander-mansklig-vag-med-frislappta-fangar/
Fast artikeln är pessimistisk, med förstörd el blir det svårt för UKR.
Citera
2022-11-19, 21:20
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du har helt rätt. Jag brinner inte för Ukraina rakt av.
Däremot flammar jag av tvättäkta rysshat. Det vedervärdigaste folket som någonsin funnits i Europa, det säger en del...
Jag toppar det, på hela planeten, någonsin i historien...
Citera
2022-11-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass

Jag höll på att skriva..
”Men hur ska man tolka det som sägs egentligen?
Varför sägs detta i den hårt censurerade statsmedian? Nån högre upp måste ändå ha godkänt att detta ska få sägas och sändas ut?”
…innan jag såg att du skrev att det bara var fejk.

Roligt, men för bra för att vara sant alltså

Detta skall vara en korrekt översättning enligt postaren, ganska rolig den med. . Sapsans= High speed trains from Siemens which will no longer be serviced or supplied.https://twitter.com/elmtree213/status/1594002905979289600?s=20&t=6CSutrm9HJHkDcD_G3bIhw
Senast redigerad av pudelo 2022-11-19 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in