2022-11-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fan vad slut Ryssland är.

Japp instämmer. Och det kommer mera sånt, mycket mera! Motståndsrörelsen inne i ryzzland växer rejält.
Citera
2022-11-19, 19:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det är väl en fejk (felaktiga översättningar)...
Ja jag kollade kommentarerna på filmen när jag såg ditt inlägg och det visar sig att det är fejkade undertexter. Jäkligt störigt att inte märka filmen då!! Jag har märkt mitt inlägg nu iaf så att man ser att det är fejk.
Citera
2022-11-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ja ,håller med , Ryssland bör för sin egen skull avbryta invasionen,,allt annat leder bara till mer problem för Ryssland!

Känns som Putin kanske inte ser stupet han är på väg mot ?

Han behöver nog hjälp med det.
Sedan den grova felbedömningen och fiaskot i början av invasionen på "tredagarsspecialoperationen" är han nog i chock och ökar insatserna vecka efter vecka.
Kan liknas vid en gambler som satsat stora summor i början och förlorat allt och sedan bara galet satsar mer och mer för att rädda den första insatsen.
Funkar inte. Vare sig för en spelare eller för Putin.
Citera
2022-11-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Som förväntat utför. Ekonomin krackelerar och det är bara början vi ser. Den konstgjorda andningen har skjutit upp det oundvikliga faktumet att det går käpprätt åt h-e med gamla Ryssland. Oljepristaket som är på väg ger sig rakt på krigsekonomin -Putins plånbok. Ryssland blöder på alla fronter.
Ryssland säljer redan mängder med rabbaterad olja till Kina och indien, turkiet och håvar in pengar.
Pristak kommer inte att påverka ryssland ett skvatt.
Citera
2022-11-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland säljer redan mängder med rabbaterad olja till Kina och indien, turkiet och håvar in pengar.
Pristak kommer inte att påverka ryssland ett skvatt.

Härligt! Det går bra nu för ryzzland nu menar du. Du fortsätter på ditt spår gång på gång på g..

Det är bara ett problem med dina ivrigt återkommande inlägg..
De är osanna.
Citera
2022-11-19, 19:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja, det är bra och viktigt.
Han hade en trevlig gåva med sig också!

Ett större antal kompletta luftvärnssystem av ww3 design.

Ja, inte kan man komma på besök utan en gåva;-)

Hoppas Sverige får iväg vår senaste gåva snart också. Viktigt att Ukraina får mer luftvärn snabbt
Citera
2022-11-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag kollade kommentarerna på filmen när jag såg ditt inlägg och det visar sig att det är fejkade undertexter. Jäkligt störigt att inte märka filmen då!! Jag har märkt mitt inlägg nu iaf så att man ser att det är fejk.
Ajdå, då var jag för snabb att dra slutsatser även om ungefär samma synpunkter har framförts tidigare.

För säkerhets skull bör man inte länka dessa program om det inte kommer från Julia Davis.
Citera
2022-11-19, 19:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
URK skjuter ihjäl 11 ryska POW som ligger på marken face down. URKarna var inte maskerade så de går en mörk framtid till mötes.

https://twitter.com/AyazK100/status/1593603844071911424
Oj vad korkad du är!
"What happened? Basically they made some DPR soldiers surrender. One of the soldiers came out and tried to shoot at them and injured one of them."
Klart som fan att de skjuter tillbaka, skjuter du mot de andra är du inte POW du är stridande!
https://twitter.com/AyazK100/status/1593603882340737029
Citera
2022-11-19, 19:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du erkänner att du ljög. Fast med hög ton som en liten flicka.
Du kan inbilla dig vad du vill, det är ett fritt land.

Men a propos lögner: kan du styrka på något sätt att demokraterna vill och kan få Zelenskyj avsatt? Det var nämligen den desinformation som du som lydig megafon till Kreml spred i tråden.

Det är fascinerande, skrämmande och äcklande på samma gång att se läs och skrivkunniga stöda Putins anfallskrig mot ett grannland. Oftast finns det en förklaring: högerextrem, antisemit, USA-hatare, serb - eller det uppenbara: ryss. Frågan är var du hamnar. Men jag vet inte om någon bryr sig varför du dyker upp i tråden och skämmer ut dig. Dina trådkompisar i calciotrådarna kommer att se det och skaka på huvudet. Handen på hjärtat: hur många IRL kan du med att yttra samma dravvel inför?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-19 kl. 19:46.
Citera
2022-11-19, 19:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ajdå, då var jag för snabb att dra slutsatser även om ungefär samma synpunkter har framförts tidigare.

För säkerhets skull bör man inte länka dessa program om det inte kommer från Julia Davis.
Även Geraschenko gör en del korrekta undertexter. Sitter och går igenom dagens händelser i kriget nu. Här är ännu en galen nazi-pensionär i Nazi-Rysland som vill slå tillbaka mot USA och UK på deras mark typ. Har för mig att denna galna pensionären är professor i historia men inte helt säker.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1593914471738507265
Citera
2022-11-19, 19:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag avsåg inte invasionen vid Grisbukten utan själva Kubakrisen, där USA blockerade sovjetiska transporter av krigsmateriel till Kuba.
USA ville inte ha fientliga robotbaser så nära sitt eget territorium. Ryssland vill inte ha Natobaser nära sitt territorium, därav invasionen av Ukraina.
Jasså, det var det du avsåg när du såg dig tvungen att sprida lögnen att ”USA anföll Kuba 1962”? Ledtråd: USA hade då, och har fortfarande, en stor militärbas på Kuba som du säkert hört talad om. Om USA hade velat hade man självklart kunnat röka ut Castro & co från Havanna. Men det gjorde man inte.
Citera
2022-11-19, 19:48
Medlem
KillPus avatar
Jag brukar inte leta efter "goda ryssar". Jag tycker art de inte finns. Men ibland kommer det "ljusglimtar" faktiskt. Som denna snubbe fr en känd rysk rockgrupp "Nogu svelo"...typ "Benkramp" eller ngt på svenska. Han verkar vara putlerkritiker. Och senaste videon och sången är verkligen kul. Dessutom engelsk undertext!

https://m.youtube.com/watch?v=q07dm6lPs2k&feature=emb_logo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in