Citat:
Ursprungligen postat av
Waldeus
Exakt, det är när det personliga hämningsbegäret tar över det är det som gör det hela så farligt.
Ja precis. Motivet ser ut till att av största delen vara hämnd. Personliga oförrätter i bagaget känns inte helt orimligt. Både P och S har varit öppna med vad de råkat ut för tidigare och det de säger är säkerligen helt autentiskt och tragiskt såklart. Det betvivlar jag inte på.
Något du också har tagit upp och som jag också finner oroväckande är narcissimen som en stor del av drivet bakom sidan. Jag tycker man sett tecken väldigt länge, men har inte valt att skriva så mycket om det. Det är särskilt oroväckande då det personliga begäret alltid tar ut det sämsta av folk. Har svårt att se Dumpen som en seriös sida pga detta. De kommer alltid hitta folk att hänga ut (känner personligen inte så mycket sympati för dessa) men man kan undra på vilka premisser. Hur mycket av konversationer som inte lämnas ut till allmänheten för att få ytterliggare klick och kändisskap.
Pedofili är ett känsligt ämne (med all rätt), men det är oroväckande att så fort någon är kritisk till sidan så blir den anklagad av somliga dumplingar för att vara peddokramare, eller ännu värre pedofil. Somliga tycks ha detta som ett ess i kortärmen att plocka fram.
Vad händer om någon oskyldig skulle hängas ut? Detta har även G.W pratat om och jag tror säkerligen inte någon skulle anklaga honom.