2022-11-19, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Varför undrar du?
Det kan ju vara intressant hur anhöriga väljer att reagera efter att en gädda hängts ut - såklart.

Jag gissar att det både finns de som tar avstånd och de som stannar kvar och tycker synd om.
Citera
2022-11-19, 15:20
Bannlyst
(FB) Bar hem kvinna från krogen och våldtog henne, Uppsala, döms nov 2022 till utvisning

En relevant fråga att ställa sig;

Denna nigerian (ovanstående länk) släpade nyligen hem en utsatt tjej över axeln. Men den hysteriska pöbeln här inne gör tydligen skillnad på brott och brott? Våldtäktsmän ska inte hängas ut-utan enbart om brottet passar in i Dumpens kategori?

Maken till hyckleri-samhälle har sällan skådats. Orkestrerad av en narcissist med personligt hämndbegär.
Citera
2022-11-19, 15:22
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Varför går du i polemik? Förstår du inte hela grejen, så fort du yttrar en kritisk kommentar så är du förövare? Allt är svart eller vitt i Dumpen-hejaklackens värld. Har du en enda kritisk kommentar eller ifrågasätter du deras metoder så är du per automatik förövare.
Jo det är sant. Många är såna av dumpen anhängarna men det finns även undantag, dock är inte roxxie ett av undantagen.
Citera
2022-11-19, 15:25
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
(FB) Bar hem kvinna från krogen och våldtog henne, Uppsala, döms nov 2022 till utvisning

Denna nigerian (ovanstående länk) släpade nyligen hem en utsatt tjej över axeln. Men den hysteriska pöbeln här inne gör tydligen skillnad på brott och brott? Våldtäktsmän ska inte hängas ut-utan enbart om brottet passar in i Dumpens kategori?

Maken till hyckleri-samhälle har sällan skådats. Orkestrerad av en narcissist med personligt hämndbegär.

Va?
Vill ha varenda våldtäktsman namngiven i tidningarna. Det tror jag de flesta vill
Citera
2022-11-19, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Du länkar till en sida där han hängs ut så ........ ?

Han hör inte hemma på Dumpen eftersom han inte gett sig på barn, allt har sin plats.
Citera
2022-11-19, 15:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju vara intressant hur anhöriga väljer att reagera efter att en gädda hängts ut - såklart.

Jag gissar att det både finns de som tar avstånd och de som stannar kvar och tycker synd om.

Absolut. Men jag tvivlar att så är fallet gällande Roxxie.. med tanke på att det är en hel del orelevanta frågor från ett nyskapat konto som bara fokuserat på en viss gädd och mig.. jag kan nästan garantera dig att det jag skrivit här kommer att försöka användas emot mig privat, med tanke på att det redan försökts en gång..
Citera
2022-11-19, 15:39
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Exakt, det är när det personliga hämningsbegäret tar över det är det som gör det hela så farligt.

Ja precis. Motivet ser ut till att av största delen vara hämnd. Personliga oförrätter i bagaget känns inte helt orimligt. Både P och S har varit öppna med vad de råkat ut för tidigare och det de säger är säkerligen helt autentiskt och tragiskt såklart. Det betvivlar jag inte på.

Något du också har tagit upp och som jag också finner oroväckande är narcissimen som en stor del av drivet bakom sidan. Jag tycker man sett tecken väldigt länge, men har inte valt att skriva så mycket om det. Det är särskilt oroväckande då det personliga begäret alltid tar ut det sämsta av folk. Har svårt att se Dumpen som en seriös sida pga detta. De kommer alltid hitta folk att hänga ut (känner personligen inte så mycket sympati för dessa) men man kan undra på vilka premisser. Hur mycket av konversationer som inte lämnas ut till allmänheten för att få ytterliggare klick och kändisskap.

Pedofili är ett känsligt ämne (med all rätt), men det är oroväckande att så fort någon är kritisk till sidan så blir den anklagad av somliga dumplingar för att vara peddokramare, eller ännu värre pedofil. Somliga tycks ha detta som ett ess i kortärmen att plocka fram.

Vad händer om någon oskyldig skulle hängas ut? Detta har även G.W pratat om och jag tror säkerligen inte någon skulle anklaga honom.
Citera
2022-11-19, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja precis. Motivet ser ut till att av största delen vara hämnd. Personliga oförrätter i bagaget känns inte helt orimligt. Både P och S har varit öppna med vad de råkat ut för tidigare och det de säger är säkerligen helt autentiskt och tragiskt såklart. Det betvivlar jag inte på.

Något du också har tagit upp och som jag också finner oroväckande är narcissimen som en stor del av drivet bakom sidan. Jag tycker man sett tecken väldigt länge, men har inte valt att skriva så mycket om det. Det är särskilt oroväckande då det personliga begäret alltid tar ut det sämsta av folk. Har svårt att se Dumpen som en seriös sida pga detta. De kommer alltid hitta folk att hänga ut (känner personligen inte så mycket sympati för dessa) men man kan undra på vilka premisser. Hur mycket av konversationer som inte lämnas ut till allmänheten för att få ytterliggare klick och kändisskap.

Pedofili är ett känsligt ämne (med all rätt), men det är oroväckande att så fort någon är kritisk till sidan så blir den anklagad av somliga dumplingar för att vara peddokramare, eller ännu värre pedofil. Somliga tycks ha detta som ett ess i kortärmen att plocka fram.

Vad händer om någon oskyldig skulle hängas ut? Detta har även G.W pratat om och jag tror säkerligen inte någon skulle anklaga honom.

https://dumpen.se/2022/11/16/min-farbror-korsade-en-mycket-olamplig-grans/

Återkommande känns det som om de här historierna har dragits upp förr, i annat format och extremt många rader känns falska och närmast uppdiktade-identiska liknande berättelser som tagits upp tidigare på Dumpen.se.

Kan inte du drar paralleller till Saras skrivande? Känns det inte som att hon ligger bakom dessa berättelser själv?

Om någon återkommande hittat på det ena och det andra, och enligt någon här inne fått igenom sjukpensionärsstatus samtidigt som hon aktivt jobbar med detta på heltid (frisk som en nötkärna som någon tidigare menat), hur ska man då utgå från att hon inte lägger in lite osanning som hon själv bäst vill bland dessa historier som påstås vara insändare?

När en person frenetiskt ljugit i största delen av sitt liv, kan man då våga lita på en sådan person fortsatt tycker du?
Citera
2022-11-19, 16:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om det inte var för egen vinning, vad skulle alla de här länkade retuscherade selfiebilderna (länkar bara ett exempel) ha på den sidan att göra annars? Liksom, vad uppfyller de för funktion?

https://dumpen.se/2022/10/09/can-i-have-an-aggkopp-please/

Om hon inte visade sej så hade det säkert varit något mystiskt med det också.
Citera
2022-11-19, 16:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dumpen har blivit kontaktat av Justitieutskottets ordförande, de vill prata om Dumpens erfarenheter från England och jämföra med hur det fungerar här.
Med lite tur har vi snabbt en förändrad lagstiftning på bordet.
Ett stort steg för Dumpen.
Ja nu hoppas vi på en förändrad lagstiftning så fort det bara går.
Jag är övertygad om att alla håller med oss.
Citera
2022-11-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ett stort steg för Dumpen.
Ja nu hoppas vi på en förändrad lagstiftning så fort det bara går.
Jag är övertygad om att alla håller med oss.
Det var alltså det som blev resultatet av gäddornas anmälningar och inte att Dumpen skulle stängas
Citera
2022-11-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Varför undrar du?

Är genuint intresserad av hur dina tankar går kring händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in