Citat:
Ursprungligen postat av
rhis
Ja, jag kan ha fel! även åklagaren. Men min teori håller med vad som framkommit. Eventuellt försökte TT rymma via brandstegen under "oljuden". Det var ju inget högljutt bråk enligt grannarna. En envis och full TT ville för mycket och JJ ville få allt uppklarat.
Min teori, helt objektivt.
TT var den som propsade på att följa med för "snacka" med JJ. MH somnade full, eventuellt var TT också ordentligt full? men inte JJ (som enligt nya uppgifter ofta festade nykter). Efter ett tag blev det eventuellt bråk (dunsarna), JJ hindrade TT från att gå ut. TT försökte på brandstegen (knackningarna). TT kom på att hon ville ha en hamburgare för att komma ifrån LGH,en. Men JJ erbjöd sig att fixa den, tog TT,s mobil för att hon inte skulle rymma. Under tiden rymde TT, men då hon inte hittade sin mobil så tog ho MH,s mobil och stack ut. Väl nere så satte hon kassen i cykelkorgen, med cykelnyckel? JJ kom hem och tog ju kassen. När JJ kom upp så såg hon ju att TT rymt. TT släpade cykeln med sig låst. JJ jagade efter och tvingade in henne i bilen och körde ut i skogen. Vad som hände där vet vi ju inte. Kanske rymde TT där med och använde MH,s telefon för att få hjälp? JJ åkte hem och tog senare hästen för att leta efter JJ eller undanröja bevis.
MH sov!
Herregud vad invecklad det blev nu! Till att börja med håller jag med i att T kan ha varit drivande och uppsökande i konflikten som skulle lösas. Jag tror hon gick till Nöjet själv, och jag tror hon följde med frivilligt hem till J.
Men vad som hänt efter det blir vida spekulationer. Att försöka få in varenda liten detalj i ett händelseförlopp blir som att spela på lotto. Dunsarna som hörts av minst 3 grannar kan man anta stämma. Om dom kommer från offret eller mgm går heller inte att säga. Att inga skrik hörs talar väl för nån typ av strypning/kvävning. Men sen får man inte glömma att kniv är det absolut vanligaste mordvapnet när kvinnor har ihjäl folk.