2022-11-19, 13:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har haft sex precis i den positionen, bakifrån och ett finger i rumpan, och det var jäkligt skönt vill jag minnas. Däremot hade jag blivit chockad om mannen i fråga plötsligt börjat försöka köra in sin kuk istället, jag hade sagt ifrån och sen hade det varit utagerat. Det var verkligen inte självklat på nåt sätt att det skulle innebära analsex. Jag personligen hade dock inte anmält det om inte mannen hade fortsatt trots mitt nej.
OBS, jag kan tycka att om man gnider in glidmedel är det en omständighet som kan tala för att mannen har tolkat ett samtycke, jag vet inte om det var så i detta fallet, att det hade föregåtts av glidmedel. Alltså att han tar ut fingret, börjar gnida in glidmedel för att sedan köra in kuken. Har han hållt på med fingret ett tag och haft glidmedel då är det verkligen inte alls självklart att det ska vara analsex också.

De män jag haft som velat ha analsex de har alltid på något sätt visat detta genom att säga typ "Jag vill ta dig därbak" eller något liknande, undertiden vi haft sex. Då kommunicerar man, på ett väldigt enkelt och tydligt sätt, utan att förstöra stämningen. I det läget har kvinnan möjlighet att svara på inviten, säger man då " ja men inte nu" eller så, då bör det räcka. Svarar kvinnan inte alls på den sagda meningen är det nog bäst att låta bli, iallafall om det är en kvinna man inte känner så väl.

Gällande exemplet du tog ovan, så tycker jag att skillnaden är när du"kör in kuken i fittan" är att hon förmodligen signalerat på andra sätt att hon samtycker. Genom att hon tittar på dig, särar på benen i en position så att det funkar att komma in, alltså allt sånt sker ju automatiskt utan att man tänker på det. Om man däremot kör bakifrån utan någon som helst ögonkontakt bör man försäkra sig om att kvinnan vill att man penetrerar.

Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå vad det är som är så komplicerat. Jag förstår att det finns människor överallt som inte är ärliga, som vill andra illa osv, och att man kan råka ut både för falska anmälningar coch våldtäkter om man har otur. Man kan dock råka ut för det mesta om man har otur. Ska man leva med glaset halvfullt eller tomt?

Ja men är ju det jag menar att vad pratade man om innan? Hon hamnade ju inte på alla 4a genom magi. Jag är en rumpkille så när jag raggade kvinnor så var det inte oskyldiga små änglar utan snuskfior så långt innan vi hamnat i säng så har jag pratat om vad jag skall göra med alla hennes hål så det finns ju inga frågetecken innan och från min ungdom var det faktiskt så att dom tjejer som inte ville ha analsex någonsin ville inte heller ha ett finger där. Jag tycker exakt som du annars att det blir våldtäkt först när han inte lyssnar på ditt nej men så är ju inte lagen, det blev ju våldtäkt ändå? Alltså ingen av oss är ju perfekt så man kan ju missförstå varandra totalt ibland men för mig är den som inte slutar och gör något mot den andres vilja någon som våldtar och inte någon som är full och lite slö i huvudet och missförstod i 2 sekunder och slutar.

Fast jag tycker ju det är lite samma sak. Vi byter fittan mot rumpan så har hon visat att hon gillar beröring och smisk, hon har visat att hon gillar att bli slickad och hon har visat att hon gillar att bli penetrerad och dessutom presenterat hålet för dig. Men visst om båda parter under hela samlaget är helt tysta och inte känner varandra så kan det ju ändå missförstås.

Fast du kan ju inte knulla en kvinna länge och bra utan att det blir våldtäkt nu för tiden. Om hon bestämmer sig för det. Hon kan ju bara gå tillbaka och tänka "aha mellan knull 4 och 5 sa han bara nu ska jag ta det som är mitt och vände mig på mage och bet mig i nacken så utelämnar jag bara att jag kom 7 gånger och blev våtare än någonsin så är det solklar våldtäkt". Är mannen då ärlig när polisen frågar om han frågade om samtycke för knull 5 och säger nej MEN så har han ju skrivit under sin egen dom. Inte fan är det våldtäkt dock.
Citera
2022-11-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Fundera också på följande:

Hur många gånger frågar kvinnor:
"Får jag ta på din penis?"
"Får jag suga av dig?"

Och skulle då kvinnan "råka" ta på mannens penis eller "råka" börja suga av mannen utan att fråga, skall mannen då anmäla kvinnan för våldtäkt? För det är precis vad det blir om vi använder samma principer som vid omvänd könsordning.

Skulle män börja anmäla kvinnor för detta skulle polis och åklagare säkert bara skratta. Men om vi ändå hypotetiskt antar att kvinnor skulle dömas på samma grunder som män och till flera års fängelse skulle de nog inte gilla samtyckeslagen lika mycket längre.

Det är givetvis absurt och extremt avtändande att hålla på och fråga vid varje moment, det är inte så sex fungerar. Folk har i alla tider kunnat säga nej om partnern tar ett steg man inte gillar, varför klarar kvinnorna inte det längre? Nej nu "fryser" de och då ska mannen förstå att de inte bara njuter.
Citera
2022-11-19, 13:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
För den absoluta majoriteten män är detta inget problem. De som bara är lite berusade och kåta läser signaler och är ute efter ömsesidig sex. De fåtal som går över gränsen har just det problemet med impulskontroll, läsa andra och/eller sadistisk läggning. Dessa män ska absolut akta sig.

Fast dom aktar sig inte ens när det finns dödsstraff i skalan för våldtäkt så det är ju bara naivt att tro att empatistörda våldtäktsmän bryr sig ett jävla något om lagar. Dom män som åker dit under samtyckeslagen är ju ärliga män och inte män som faktiskt är ute efter att våldta och därmed vet att dom inte erkänner något utan lägger allt på kvinnan.
Citera
2022-11-19, 13:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Skulle män börja anmäla kvinnor för detta skulle polis och åklagare säkert bara skratta. Men om vi ändå hypotetiskt antar att kvinnor skulle dömas på samma grunder som män och till flera års fängelse skulle de nog inte gilla samtyckeslagen lika mycket längre.

Det är givetvis absurt och extremt avtändande att hålla på och fråga vid varje moment, det är inte så sex fungerar. Folk har i alla tider kunnat säga nej om partnern tar ett steg man inte gillar, varför klarar kvinnorna inte det längre? Nej nu "fryser" de och då ska mannen förstå att de inte bara njuter.

Skulle män börja anmäla kvinnor för detta, så skulle polis och åklagare bli så överösta av arbete, att man hade fått tillsätta 100.000 extra poliser och åklagare för att hantera alla anmälningar inom rimlig tid.

Det sker nämligen dagligen, överallt i detta land, och i övriga världen för den delen, att kvinnor "tar sig rätten" att ta på mäns könsorgan och dessutom stoppa mäns könsorgan i munnen, eller varför inte helt enkelt bara sätta sig på mäns könsorgan och föra in det i sina vaginor.

Allt detta, UTAN ATT FRÅGA!!!

Är inte DET våldtäkt då?

Jag är väldigt nyfiken på vad kvinnor svarar på detta.

Om ni svarar att "DETTA ÄR OKEJ!" Så måste det väl också vara okej när män gör samma sak mot kvinnor utan att fråga, ELLER?
Citera
2022-11-19, 13:47
Avslutad
Citat:
Skulle män börja anmäla kvinnor för detta, så skulle polis och åklagare bli så överösta av arbete, att man hade fått tillsätta 100.000 extra poliser och åklagare för att hantera alla anmälningar inom rimlig tid.

Det sker nämligen dagligen, överallt i detta land, och i övriga världen för den delen, att kvinnor "tar sig rätten" att ta på mäns könsorgan och dessutom stoppa mäns könsorgan i munnen, eller varför inte helt enkelt bara sätta sig på mäns könsorgan och föra in det i sina vaginor.

Allt detta, UTAN ATT FRÅGA!!!

Är inte DET våldtäkt då?

Jag är väldigt nyfiken på vad kvinnor svarar på detta.

Om ni svarar att "DETTA ÄR OKEJ!" Så måste det väl också vara okej när män gör samma sak mot kvinnor utan att fråga, ELLER?

Frågar du om det är våldtäkt att stoppa kvinnors könsorgan i din vagina?
Citera
2022-11-19, 13:52
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.
Är man berusad vid tidpunkten man godkänner sexuellt umgänge i en app så är det nog inte mer juridiskt hållbart än ett muntligt avtal.
Kvinnan kan fortfarande hävda att hon inte visste vad hon gjorde när hon gick med på det
Citera
2022-11-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Frågar du om det är våldtäkt att stoppa kvinnors könsorgan i din vagina?

Prova att läsa det du citerade en gång till.
Citera
2022-11-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Är man berusad vid tidpunkten man godkänner sexuellt umgänge i en app så är det nog inte mer juridiskt hållbart än ett muntligt avtal.
Kvinnan kan fortfarande hävda att hon inte visste vad hon gjorde när hon gick med på det

Men mannen kan inte hävda samma sak trots att han också var full. Likheten inför lagen har upphört att gälla.
Citera
2022-11-19, 14:03
Avslutad
Citat:
Prova att läsa det du citerade en gång till.

Tack incel, ett bra tips! Det hela påminner om Eskils debatt om tidelag i riksdagen. Är det, och ska det vara, lagligt att på ett kön stryka på något som för exempelvis en hund smakar eller luktar gott, för att låta denna hund slicka av det som är påstruket på könet? Ska det vara tillåtet att smeka en tik på spenarna av kärlek, eller ska det räknas som ett sexuellt nyttjande av djur?
Citera
2022-11-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Tack incel, ett bra tips!

Jaha, jag blir incel för att du saknade läsförståelse och jag upplyste dig om det. Du har i alla fall "apa" i ditt användarnamn så lite självinsikt verkar du ändå ha.
Citera
2022-11-19, 14:07
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men det är ju inte DET som är problemet. Problemet, som också tydligt framkom i SVT-programmet, är ju kvinnor som utnyttjar detta och ljuger ihop en massa som inte är sant.

Och då spelar det ju ingen roll om mannen så har skrivit ett jävla avtal med kvinnan, om kvinnan nu kan övertyga polis och rättsväsende om att mannen har gått utanför det avtalet och gjort sådant som han inte fick.

Problemet ligger ju i att det finns förutfattade meningar och att man har inställningen att mannen våldtar och kvinnan är det synd om.
Även när det i verkligheten är så att kvinnor är oftast de som ljuger och bedrar.

En kvinna suger hellre av en man 2 gånger om dagen, bara hon får ta del av hans stora förmögenhet, även om hon äcklas av honom. Men ändå spelar hon och låtsas att älska honom. Den korkade mannen köper detta och är hur nöjd som helst.
Sen fattar ju en del av männen att de i princip har köpt sig en 24/7-hora som slickar deras anal på befallning bara för att få ha sitt eget kreditkort som ju hon egentligen inte har gjort sig förtjänt av, men de flesta männen är faktiskt lurade.

Detta är mer regel än undantag, även i vanliga förhållanden. Att kvinnan erbjuder sina sexuella tjänster mot en bättre eller bra ekonomi. Det är inte uttalat, men ändå själva grundprincipen för förhållandet. De flesta fattar ju inte detta heller.

Det är inbyggt i kvinnan att vara en förförisk bedragare. Folk verkar bara inte fatta detta.
Fast, alltså. Det verkar ju vara en extremt vanlig föreställning att kvinnor ljuger hela dagarna om våldtäkt. Och svenska fängelser är överfulla av oskyldiga män som råkat titta lite på en tjej. När jag ber om källa eller exempel på bara ett enda fall av uppenbart falsk anmälan så kan dock plötsligt ingen visa några exempel alls. Vart, på riktigt, är alla dessa fall av stackars oskyldiga män som sitter helt oskyldigt fängslade för våldtäkt för att kvinnan "ångrade sig"?

Folk ljuger. Självklart. Även om våldtäkt. Men vet du, svenska fängelser verkar faktiskt inte helt överfulla av oskyldigt dömda män. Polisen tycks inte riktigt gå på knäna under alla falska anmälningar som bara väller in.

Jag är nyfiken på vad din känsla är för hur många du menar sitter oskyldigt dömda för våldtäkt. Snackar vi 90%? Eller 70%? Minst 50% torde ju vara aktuellt för att göra detta till ett problem.
Citera
2022-11-19, 14:12
Avslutad
Citat:
Jaha, jag blir incel för att du saknade läsförståelse och jag upplyste dig om det. Du har i alla fall "apa" i ditt användarnamn så lite självinsikt verkar du ändå ha.

Nej, incel har du varit länge. Du är ju för guds skull döpt efter incelrörelsen Men Going Their Own Way.

Nu när vi vet vad varandras användarnamn är, kan du inte berätta på vilket sätt du ser likheter mellan kvinnor som tar initiativ till sex och män som utför våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in