2022-11-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Hur vet man att de gett upp ? Är väll påtvingat, annars hade de säkerligen fortsatt följt order och bombat sönder ukraina. kan inte förstå hur man kan bomba upp landet .. varje rysk soldat som gör så har ett eget val.

Citat:
Ursprungligen postat av District9
Klart man ser i efterbilderna att nästan samtliga av dessa döda är skjutna i huvudet liggande i rad. Man råkar inte döda 13 personer liggande med skott mot huvudet. Vilket är i princip samtliga liggande genom skottväxling med 1 kille flera meter ifrån dom.

Klart Ukrainare är jäävligt vidiriga. Har sett nästan 20 tal videon där Ukrainare dödar krigsfångar, jävla vidirg arme det där.

Jag vill fan inte vara delaktig genom att ge mina skattepengar till denna monster arme av krigsförbrytare.

Ja, de är vidriga bäst ni åker hem till Ryssland så slipper ni dem.

Något säger mig att du inte är en kille som behöver oroa dig för skatten så försök inte.
Citera
2022-11-18, 22:19
Medlem
Laxermedels avatar
Citat:
Klart man ser i efterbilderna att nästan samtliga av dessa döda är skjutna i huvudet liggande i rad.

Tycker personen närmast ser skjuten ut i huvudet, kanske någon mer längre bak men man ser ju inte som dom är fylla med hål på framsidan eftersom alla ligger med ansiktet mot marken, och många har blodpölar som är mer än vid huvudet.

Alla som avrättar soldater, alltså ej dödar i strid, skall såklart straffas. I slutändan måste ryssarna ut ur Ukraina, det är enda sättet att garantera att detta inte händer igen.
Bara för att vara sådan också; att fientliga soldater som invaderat och dödat tusentals civila, dör i en extremt spänd situation, väger trots allt ingenting i sammanhanget.
Citera
2022-11-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Hur vet man att de gett upp ? Är väll påtvingat, annars hade de säkerligen fortsatt följt order och bombat sönder ukraina. kan inte förstå hur man kan bomba upp landet .. varje rysk soldat som gör så har ett eget val.

Ja, det är rätt, de är där för att de är ena fega jävlar som hoppades att de skulle slippa men blev fucked. Och Samma går för hela befolkningen. Kommer bli utrotade innan de ens funderar på varför en diktator inte är bra.

Tyvärr, men det kommer hända,
Citera
2022-11-18, 22:26
Medlem
Eastwings avatar
Ryska soldater som är förklädda med UKR armbindlar som mördar UKR soldater. Fuck putin.
Citera
2022-11-18, 22:26
Medlem
Ryssarna begick ett krigsbrott och dog pågrund av det. Finns inte en chans att två stycken ska lappa ihop sin kompis medans det ligger ett flertal fiender framför dem som kan vara beväpnade.

Klart det blir galet när en person kommer runt hörnet med ett automatvapen och börjar skjuta, och tveksamt att ryssarna skulle ligga kvar på marken när det börjar smälla av.
Citera
2022-11-18, 22:47
Medlem
Inte värdigt för ett land och arme begå något sådant.
Citera
2022-11-18, 22:50
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Helt befogat att skjuta ihjäl han som öppnade eld ja. De som gav sig hade j inte kunnat bli utfrågade elelr något och därför inte ev berätta om han som fortf befann sig där. Skulle de tjallat på honom, någon hade säkert gjort det. Han som går ut och öppnar eld måste vara rejält dum i huvudet... El ja varit.

Z-råttan trodde han var Rambo. Idioten dödade ju alla sina kamrater...på ett visst sätt. Sen var det lite miss fr UAF med. Man skulle haft dörren under uppsikt och elininerat ryZZkackelackan innan den kom ut...
Citera
2022-11-18, 23:52
Medlem
Jan-As avatar
Går man ut med automatvapen och öppnar eld mot fienden när samtliga sina kollegor har kapitulerat får man fasen skylla sig själv. Alla ryss-svin å bilen har sin kamrat att skylla på att de förlorade livet.
Kan garantera att alla i den situationen hade öppnat eld och skutit på allt som rörde sig det minsta.
Rätt åt de ryska nazisterna!
Citera
2022-11-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Hur man än vänder och vrider på det hela var det Ryssland som försökte invadera ett annat land. Ukraina godkändes år 1991 av Ryssland som en självständig stat och sedan drygt 30 år efteråt försöker Ryssland invadera Ukraina för att landet vänder blickarna mot väst. Ukraina vill inte bli som Belarus med en ryss svansande diktator, typ Lukashenko, vid makten. Jag anser dock att Ryssland skall ut ur Ukraina, men att de regioner som Ryssland utropade som självständiga, skall få långtgående självstyre. Det finns flere goda exempel på dylika som fungerat bra, t.ex Färöarna, Grönland, Åland, etc.

Precis så är det.
Du spikade det med den posten.

Problemet är att det finns idioter här som vill att lidandet ska fortgå för några bitar land av Ukraina.

De regionerna för ingen säkerhetsrisk mot väst.
Tvärtemot så hade NATO stärkts ordentligt eftersom resterande 80 procent av landet hade gått med i NATO efteråt.

Det är en win win för Ryssland och NATO.
Det är en loss för Ukraina men inte helt surt då resterande Ukraina får NATO medlemskap.

Jag fattar helt enkelt inte varför man håller upp den gör skiten. .
Förstöra ekonomier , hela Ukraina , en miljon döda för att 20 procent av Ukraina bara måste tillhöra Ukraina i någon slags slåss till sista man patriotism.

Visst är men en Azov nazze så tyck så. Men att hela väst blev Ukraina patrioter över en natt är befängt
Citera
2022-11-19, 00:20
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Går man ut med automatvapen och öppnar eld mot fienden när samtliga sina kollegor har kapitulerat får man fasen skylla sig själv. Alla ryss-svin å bilen har sin kamrat att skylla på att de förlorade livet.
Kan garantera att alla i den situationen hade öppnat eld och skutit på allt som rörde sig det minsta.
Rätt åt de ryska nazisterna!

Z-skytten dödade ju en och skadade svårt 2 fr UAF. Så det var helt rätt att avliva dessa human garbage.
Citera
2022-11-19, 00:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazi2
Bryr mig inte. Ryska soldater mördar civila så varför ska dom då bli skonade.
Och våldtar - även små barn - och smittar ner dem som överlever med hiv eller annat skit.

Tortyr (ni har sett bilderna på t ex Mikhail Dianov antar jag) och annat hemskt.

Så om en galen ryss börjar skjuta omkring sig kan jag förstå ukrainarnas reaktion i det här fallet.

Ryssen har överhuvudtaget inte i Ukraina att göra, när de är där för att kriga och bete sig bestialiskt.
Citera
2022-11-19, 00:35
Medlem
Citat:
Klart man ser i efterbilderna att nästan samtliga av dessa döda är skjutna i huvudet liggande i rad. Man råkar inte döda 13 personer liggande med skott mot huvudet. Vilket är i princip samtliga liggande genom skottväxling med 1 kille flera meter ifrån dom.

Klart Ukrainare är jäävligt vidiriga. Har sett nästan 20 tal videon där Ukrainare dödar krigsfångar, jävla vidirg arme det där.

Jag vill fan inte vara delaktig genom att ge mina skattepengar till denna monster arme av krigsförbrytare.

Just det, ryssarna, och bra att du säger det, så får vi hoppas att de drar sig tillbaka hela eller halva, som i komedin, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in