2022-11-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Så med ditt resonemang är Göteborgs förening för antika spårvagnar lika kompetent kring fotbollsfrågor som AIK eller djurgårdens if då? Rimligt
Beror nog på medlemmarnas kompetens, är de gamla elitspelare så ja
Citera
2022-11-18, 21:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tja, Estland har fått hundratals miljarder i bidrag från EU som de inte hade fått från Ryssland. Det är ett väldigt ädelt motiv...
Gissa vad Zelensky dreglar över?

När man ser Ukrainiarna och deras kämparglöd, som reparerar upp allt som blivit sönderskjutet på några veckor, av egen maskin, så tror jag inte de dreglar över speciellt mycket. Kan själv som man säger, men lite hjälp på vägen är ju inte fel. Nä du, det där är ett folk som reder sig själv, Zelensky är väl ganska tät så jag tror inte han är speciellt kleptokratiskt lagd. Han vill hellre ha ammunition än skjuts dessutom. Måste vara tufft läge för en ryss att höra det, en ryss som bara vill springa hem till mamma!
Citera
2022-11-18, 21:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Verkar som om kylan kommer ta många ryssar, fyfan för att sova i ett sådant "skydd"
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/yyoa7k/the_state_of_russian_armed_forces_russian/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Bra splitterskydd där. Iofs kan man få det varmt i ett sånt härke om man har en kamin, men det skyddar ju inte mot splitter. Gör om gör rätt!
Citera
2022-11-18, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
MSNBC. 16 Nov 2022. MORNING JOE. Ukrainian military now needs infusion of offensive military weapons to conduct unending winter operations. ATACMS. M1 tanks. Armed drones. Perhaps F16 fighter aircraft. UKR should not passively absorb RU missile strikes.
https://twitter.com/mccaffreyr3/status/1593084831013167104
Citera
2022-11-18, 21:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bra splitterskydd där. Iofs kan man få det varmt i ett sånt härke om man har en kamin, men det skyddar ju inte mot splitter. Gör om gör rätt!
En kamin lyser upp som en lampa, för de drönare som har infraröda kameror.
Citera
2022-11-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag "har för mig" att Ukraina före 24 februari hade en fregatt. Man sänkte den själva, man trodde den skulle falla i Rysslands händer. Ryssland hotade ju Odessa och var på väg in överallt, även vid Snake Islands. Jag är ganska säker på att dom inte har något fregatt idag.

För den ukrainska krigföringen är nog pattrull, förlåt patrullbåtar och fast-boats bättre. Och dom skall få fler sådana från USA tror jag det var. Har svårt att hitta källor just nu.
Stämmer säkerligen. Ja läste Det med.

Det verkar dock byggas både Fregatter och Korvetter om jag förstår det rätt. Dock underfinansierat så projekten ligger på Is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Velykyi-class_frigate
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_corvette_Hetman_Ivan_Mazepa
Citera
2022-11-18, 21:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
En kamin lyser upp som en lampa, för de drönare som har infraröda kameror.

Tja, har man splitterskydd så kanske man klarar sig. Alternativet är ju att frysa ihjäl, fast de säger att det är den bästa döden, så kanske inte så illa ändå?
Citera
2022-11-18, 21:49
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När man ser Ukrainiarna och deras kämparglöd, som reparerar upp allt som blivit sönderskjutet på några veckor, av egen maskin, så tror jag inte de dreglar över speciellt mycket. Kan själv som man säger, men lite hjälp på vägen är ju inte fel. Nä du, det där är ett folk som reder sig själv, Zelensky är väl ganska tät så jag tror inte han är speciellt kleptokratiskt lagd. Han vill hellre ha ammunition än skjuts dessutom. Måste vara tufft läge för en ryss att höra det, en ryss som bara vill springa hem till mamma!

Ja är det inte underligt hur en president sen 2019 med en årslön på 7,8 miljoner kan ha villa i Italien för 55 miljoner och en i Florida på 350 miljoner + x antal hundramiljoner dollar i förmögenhet, har han varit så framgångsrik med at spela piano med petter-nicklas tro.
Citera
2022-11-18, 21:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ja är det inte underligt hur en president sen 2019 med en årslön på 7,8 miljoner kan ha villa i Italien för 55 miljoner och en i Florida på 350 miljoner + x antal hundramiljoner dollar i förmögenhet, har han varit så framgångsrik med at spela piano med petter-nicklas tro.

Har du källor på att han har ett hus i Florida för 350 miljoner? Har för mig att jag läst att hans förmögenhet ligger på runt 40 miljjoner, om det är i dollar eller kronor vet jag inte.
Citera
2022-11-18, 21:56
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Och dina källor är Facebook kommentarer?
Citera
2022-11-18, 21:57
Medlem
Citat:

... och putins många, många och åter många miljarder kronor har han tjänat genom hederligt arbete. Vilken hyvens karl det verkar vara.
Citera
2022-11-18, 21:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är märkligt. Även om jag gillar detta så tycker jag det är mycket underligt att inte Ryssland har försvar mot sådana sjögående drönare.

Man borde väl ha en spärr med hydrofoner och annat, man håller reda på sina egna fartyg bara och lyssnar av andra och spärrar.

Jag förstår inte detta.
What shipdefense doing?

Verkar inte vara mycket som funkar som det borde.
Enligt rapporter var ju t.ex. Moskva behäftat med mängder av brister och fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in