Kan bara hålla med. Detta är sinnessjukt!!!
Idag har vi fått reda på att alla kan lägga av med alternativa gärningsmän, brottet är 02-0245, Tt var hemma hos JJ. Det är JJ och MH som var de enda närvarande när TT avlider.
Rörelsemönstret visar att både JJ och MH dumpade kroppen
MH var ju där även om hon låg och sov ?
Har de gått ut med att även MH telefon var på FP ?
Nu är ju inte detta trådens ämne, även om jag förstår din frustration.
Jag tror absolut att straffen kan bli höga. Nu när rabatten sedan en tid tillbaka är borta.
Åter till tråden:
Där jag fortfarande tror att fröken Ja*sson varit den drivande
Samma här. Därför min förvåning när det är MH som skyller på Henne. Trodde att det skulle bli tvärtom. Men JJ verkar ju ha målat in sig i ett hörn och mer eller mindre gett MH alibi, med att "min kompis var full och ramlade, men nu har hon somnat..."
Idag har vi fått reda på att alla kan lägga av med alternativa gärningsmän, brottet är 02-0245, Tt var hemma hos JJ. Det är JJ och MH som var de enda närvarande när TT avlider. Rörelsemönstret visar att både JJ och MH dumpade kroppen
Givetvis blir det en sinnessjuk tråd när det läggs till saker som andra vill kommentera eller ifrågasätta.
Som det där du skrev? Fetade. Rörelsemönster har lett dom till fyndplatsen men att skriva att bådas rörelsemönster visar att dom båda dumpar kroppen vill jag gärna ha källa på. Så kanske vi kan undvika att tråden blir sinnessjuk?
Nu är ju inte detta trådens ämne, även om jag förstår din frustration. Jag tror absolut att straffen kan bli höga. Nu när rabatten sedan en tid tillbaka är borta.
Åter till tråden:
Där jag fortfarande tror att fröken Ja*sson varit den drivande
Det tror jag också att straffen kan komma att bli höga för båda damerna.
Rabatten är ju precis som du skriver numera borttagen. Dessutom så är de båda häktade för mord, människorov och gravfrid. Höga straffvärden. Kommer domen sedermera att stå sig i Göta hovrätt och HD inte tar upp fallet så kommer de att kunna räkna med att en stor del av ungdomsåren kommer att vara inom kriminalvårdens hank och stör.
Tänkte om det nu är sant att MH gick och sov, kan de andra två gått ut för ett bloss efter det?
Det förklarar dock inte dunsarna precis innan färden till McD. Eller…
Kan allt ha hänt på utsidan och ”spring i trappen” var Tove och JJ på väg för ett bloss och sedan JJ som själv springer (Tove kvar på utsidan) ”hem” (vilket de flesta gör efter mördande, man tar sig till en ”trygg” zon)
Hon råkar väcka en snorfull MH som går på toa (och dunsar runt) ”Spark i väggen” är JJ i panik som håller på och fixar så MH går och lägger sig igen och ber henne vara tyst och sluta för helvete väcka upp grannarna! I säng med MH!…
Hämtar Toves telefon och ut igen….för att kolla till Tove, lösa problemet (hjärnan går på högvarv här!).
Öppnar dörren…träffar grannen, ändra planen…t/r donken, hem igen (fan fan fan, vad har jag gjort!) hejdå grannen.
Går upp, MH sover. Väntar. Inga ljud i trappen. Andas ut. Ta tag i problemet….smyger ut, in med Tove. Nästan där, startar bilen och nu kör vi.
Idag har vi fått reda på att alla kan lägga av med alternativa gärningsmän, brottet är 02-0245, Tt var hemma hos JJ. Det är JJ och MH som var de enda närvarande när TT avlider. Rörelsemönstret visar att både JJ och MH dumpade kroppen
Min fetning. Finns det uppgifter på att bådas rörelsemönster har kartlagts?
Jag skrev ett inlägg, men vet inte vad som hände, det försvann då jag försökte få fram dina andra bild. Och i det inlägget hade jag också skrivit att det var dina bilder!
Att stegen skulle böja sig för en kropp, det är inte heller sannolikt. Den ska klara av tunga männiksor och människor som bär barn.Flera människor samtidigt. Stegen är naturligtvis böjd (fasiken vad fult) av den anledningen att den annars skulle omöjliggöra att fönstret skulle kunna öppnas.(
En sak som försvårar att man ska kunna klättra ut dessutom, man måste ju för fasiken gå en bit på det sluttande taket för att komma till stegen. Idiotisk och farligt. Man borde ha kapat stegen och böjt den. Finns ju smeder)
Nä, man slänger inte kroppar från tredje våningen, inte heller från gaveln.
Jag tror att man är rädd att det ska låta, att en kropp ska synas falla och att om någon kommer och kollar, parkerar sin bil ser en kropp ligga där!
Så din teori, via källaren verkar ju helt klart det logiska. Då också för att man inte vill synas från gatan (huvudentrén) som är upplyst både på gatan och kanske även vid ingången.
Med dagens publicering så fastställs väl faktum att TT var i lgh. Hon satt i köket osv. Även om inte bekräftat än 100 % hon varit där.
Det hintas även i uppgifter att TT kan ha hotat avslöja något. Och det är ju ett bekant motiv. Och grälet ledde till våld.
Men nu har man väl sällan hört ”fulla” tjejer i den här åldern gräla ljudlöst? Eller försöker man ta hänsyn till grannarna?
TT verkar ha varit på Nöjet i runt en timme. Så hon kanske inte var berusad alls. Eller kan ha varit på andra festligheter innan såklart.
Räcker dock att dänga nåt hårt i skallen på någon för att det plötsligt ska uppstå ”tystnad”. Eller en snabb arm bakifrån när hon sitter på stolen. Och så förblir armen en stund. En oblodig död.
Fallet står nog på en stabil åtalsgrund. Får väl se om de båda MGM går att döma var för sig för samtliga misstankar.
Hur kartlägger de t.ex att MH är med t/r granodlingen? Som för övrigt fanns drönarfoto på i Aftonbladet eller var det var idag.
Och hur bevisar man att MH inte sov 02:00-02:45? Genom en djup titt i hennes mobil m.m. antagligen.
Har sneglat ”lite” i fupen för de spionåtalade bröderna för att se om där fanns nåt avancerat ”cutting edge” som vi kanske kommer få se mer av i den här utredningen. I princip så är det vanlig telefon- och datortömning och din karta är i mångt och mycket mer ”avancerad” än de som presenteras där.
Verkar vara en del i att tömma(dator och system på data), döma, glömma. Så lite ståhej som möjligt alltså.
Som längst har de försökt laga en avbruten ”hårddisk” (SSD). Inte lyckats även om det enligt min bedömning går, men man har valt att stanna där då lvrig bevisning ändå bör fälla dem antar jag.
Anledningen till att jag hänvisar till mer avancerade metoder (som då egentligen inte använts i spionfallet. Du minns kanske min dröm om att få se en ”supertidslinje”) är att någon med spetskompetens (F*inndahls ord var det va) kan ha hjälpt till med utredningen. Folk på andra ställen i Sverige.
Jag kollade på nån sån där rekryteringssajt och där definierade de spetskompetens med att man har lite högre utbildning. Och det var bra för då kunde man få högre lön.
Har spetskompetens inom polisen ”hög lön”?
Nej. Så de är inte spetsen.
Blev ett ”jäkla liv” när det var nån ledarsida som plockade upp att jag hade uttalat mig om att de hade för låg lön. Och det håller ju rapporter från t.ex NFC själva med om. De har rekryteringsproblem.
Men nu behöver man inte specialkompetens utan kanske bara nån som vet hur man tömmer en mobil. Och lite snutvett. Så är det kartlagt.
M a o har MGM varit för uppenbara med sina aktiviteter.
Precis som nämnda ”spioner”.
De bevis tjejerna kan ha försökt förstöra är att radera meddelanden. Mer har de nog inte haft att städa. Förutom nån lgh då. Nån tvättmaskin. Sånt gillar ju polisen att kartlägga om det tvättats nåt dagen efter.
I vissa fall kan de ha lyckats med att helt radera, det får vi se. Ofta sker chat i Snap o dyl och kanske inte i klassiska SMS/iMessage.
Och som jag skrev häromdan så blir det ju intressant att se om det ”är radiotystnad” mellan MH och TT fram till gripanden eller om det pågår nån form av ”debriefing” sms ledes. Som sen är raderad. Och kanske hittad av polisen då.
Givetvis blir det en sinnessjuk tråd när det läggs till saker som andra vill kommentera eller ifrågasätta.
Som det där du skrev? Fetade. Rörelsemönster har lett dom till fyndplatsen men att skriva att bådas rörelsemönster visar att dom båda dumpar kroppen vill jag gärna ha källa på. Så kanske vi kan undvika att tråden blir sinnessjuk?
Har det framkommit att både Majas och Johannas telefoner kan kopplas till platsen där Tove hittades?
Rättsmedicinalverkets utredning möjligtvis, eller rapporten som getts till dem. Obduktionen skulle ju vara klar denna veckan. Hela utredningen har nog inte någon fått ta del av än.
Nån kan ju testa att få ut den här P7:an eller vad det heter. De låg väl efter med den och nu kom den och tidningen begärde ut den? Testa någon. Finns väl i dagboksbladet som akt?
När man säger röstmeddelanden menar man då meddelande på motpartens telefonsvarare?
Så 2.30 ringde T upp Albin men han svarade inte kanske sov o då talade T in ett meddelande Att hon var på väg hem? och sedan händer något i samtalet blir avbruten mm.
Hur har Aftonbladet ca 25 oktober fått reda på det? Har de ringt Albin eller hans mor för tror inte polisen sagt det.
Men nu säger polisen att brottet var från 2.00. Så 2.30 i häktningsprotokollet är ett ungefärligt antagande eller från Albins mobil? Får inte ihop det.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-18 kl. 19:52.