Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Yes, något är fel med upplägget av Robinson i dess nuvarande form. Varje söndagsavsnitt precis innan örådet när deltagarna intervjuas i synken, säger ALLA ALLTID något i stil med "vi får se hur det går, vad som helst kan hända", "jag tar det som det kommer, jag har ändå ingen aning om hur det här kommer sluta" osv. Nästan som att deltagarna gett upp. Twister till höger och vänster som begränsar deras möjlighet till ett finurligt strategiskt spel.
Som folk redan har nämnt i tråden; en sådan liten sak som att låta deltagare använda sin immunitet EFTER att röstningen har ägt rum på ö-rådet, är en klockren förändring till det bättre. Man tar bort slump ur ekvationen och prioriterar risktagande och paktande. Egentligen obegripligt att produktionen inte har gjort på detta sätt.
Håller med dig helt. Det måste bero på att den svenska produktionen vill kunna styra vem som ska lämna etc. Som t.ex. förra året då man helt plötsligt sa att två skulle lämna i just det örådet, eftersom man ville ta ut Matthias.
Sen har vi flera gånger sett hur gängliga bögar plötsligt hittar hemliga immuniteter mitt framför sig på stranden. Så jävla tråkigt att man inte kan låta spelet ha sin gång utan att lägga sig i.
Och hur kul är det att preicis ALLA, från den först utröstade, hamnar i Gränslandet? Och att alla dessutom vet från början att Gränslandet finns. Har de inga nya idéer alls inom produktionsbolaget? Survivor USA och Australien är ett helt annat program som är miltals bättre och mer spännande.
Precis samma upplägg i Farmen, där produktionen styr vilka som ska ut. Blä.