Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-16, 20:18
Medlem
DoktorNos avatar
Alexander är ganska korkad. Särskilt vad gäller "Robinsontaktik". Han vill hela tiden rösta ut svagare individer och omge sig med starka konkurrenter om vinsten. Fulspel? Nej, felspel. Vill han inte vinna?

Det är bra i och för sig att han inte har vinnarskalle, för jag har stört mig på den där pundaren sen han bokstavligen dök upp som gubben i lådan.

Jag hejar för övrigt fortfarande på Kristofer och Helen. De enda jag vill se vinna.
2022-11-16, 20:38
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Jag tror att det är svårt för oss att förstå varför folk tycker om varandra eller vill ha ut varandra. Det händer naturligtvis massor som vi inte får se, det finns undertoner i folks kommunikation som vi inte märker osv. Sen är de i en bubbla där vissa saker blir förstorade och får proportioner som de inte skulle ha fått i verkliga livet och folk agerar på sätt som de kanske inte skulle göra annars.
2022-11-16, 21:44
Medlem
Vad spelar det egentligen för roll hur taktiskt man är? De enda som åkt ut än så länge är väl de som valt att lämna själva. Visst, man kanske får spendera en stund i gränslandet men kommer ju likväl tillbaka i huvudtävlingen utan någon direkt insats.

Är väl en eller två personer som åkt ut "på riktigt" efter några veckors röstande, tävlande, duellerande, twistande osv.

De behöver verkligen förenkla strukturen. En utröstning i veckan och den personen är ute.

Släng in lite fördelar (typ hemlig immunitet och extraröst) som en krydda men gå inte till överdrift och se till att bara en deltagare hittar dem utan de andras vetskap för att göra det hemligt på riktigt.

Se sedan till att casta "luriga" personer. Skippa alla som vill spela "ett ärligt spel utan att hugga någon i ryggen"..
2022-11-16, 22:05
Medlem
Homa är ju inte sann haha, sitter och säger att de är helen och sofia som paktar men han vill bara ha en chill tid där.. när han är typ värsta paktaren av alla.
2022-11-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Homa är ju inte sann haha, sitter och säger att de är helen och sofia som paktar men han vill bara ha en chill tid där.. när han är typ värsta paktaren av alla.
Homo är reprilhjärna, han går på allt. Så dum och bufflar. Lägg in ett pussel och han år ute, gärna 2-3 år så är det klart. Men Robinson är sjukt orättvist med alla mans tävlingar, ingen kvinna kan vinna mot en man med 30% mer muskler att homo blir så glad visar hans intelligens är dålig
2022-11-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Inte för att jag bryr mig men jag löste en artikel på nätet och visst är hon flata

Hon intresserar mig. Hon är så beige och lat och verkar mest vara intresserad av att pasta
Yes , stor flata som ingen vill ha. Usch så anrogyn så man spy
2022-11-16, 22:35
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Homo är reprilhjärna, han går på allt. Så dum och bufflar. Lägg in ett pussel och han år ute, gärna 2-3 år så är det klart. Men Robinson är sjukt orättvist med alla mans tävlingar, ingen kvinna kan vinna mot en man med 30% mer muskler att homo blir så glad visar hans intelligens är dålig

Ska man göra ner på en deltagare på det sättet du gör med din kommentar, får man ju iallafall se till att man har ett språkbruk som inte gör att man själv framstår som lågbegåvad, alternativt minderårig.

Kvinnor kan visst vinna över män.
Ta Australian Survivor som exempel, vars tävlingar får Robinson att framstå som en lekstund i sandlådan - men ändå haft flera kvinnor som vunnit hela tävlingen, och utklassat männen.
2022-11-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ska man göra ner på en deltagare på det sättet du gör med din kommentar, får man ju iallafall se till att man har ett språkbruk som inte gör att man själv framstår som lågbegåvad, alternativt minderårig.

Kvinnor kan visst vinna över män.
Ta Australian Survivor som exempel, vars tävlingar får Robinson att framstå som en lekstund i sandlådan - men ändå haft flera kvinnor som vunnit hela tävlingen, och utklassat männen.

Ja, i svenska versionen castas det otroligt dåligt. Inte många kvinnor som har bra kvaliteter för olika slags tävlingsmoment. Jag tror att i USA och Australien finns fler kvinnor som både är duktiga och gör bra tv. Länder med tradition i att vara extrovert. I Sverige finns det säkert sådana med bra balans osv men de söker nog inte eller blir bortgallrade till förmån för sådana pratkvarnar som Bella.
2022-11-16, 22:55
Medlem
Vad fan är det för fel på britten? Vilken jäkla surfitta hon är.
2022-11-16, 23:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Vad spelar det egentligen för roll hur taktiskt man är? De enda som åkt ut än så länge är väl de som valt att lämna själva. Visst, man kanske får spendera en stund i gränslandet men kommer ju likväl tillbaka i huvudtävlingen utan någon direkt insats.

Är väl en eller två personer som åkt ut "på riktigt" efter några veckors röstande, tävlande, duellerande, twistande osv..

Yes, något är fel med upplägget av Robinson i dess nuvarande form. Varje söndagsavsnitt precis innan örådet när deltagarna intervjuas i synken, säger ALLA ALLTID något i stil med "vi får se hur det går, vad som helst kan hända", "jag tar det som det kommer, jag har ändå ingen aning om hur det här kommer sluta" osv. Nästan som att deltagarna gett upp. Twister till höger och vänster som begränsar deras möjlighet till ett finurligt strategiskt spel.

Som folk redan har nämnt i tråden; en sådan liten sak som att låta deltagare använda sin immunitet EFTER att röstningen har ägt rum på ö-rådet, är en klockren förändring till det bättre. Man tar bort slump ur ekvationen och prioriterar risktagande och paktande. Egentligen obegripligt att produktionen inte har gjort på detta sätt.
2022-11-16, 23:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Yes, något är fel med upplägget av Robinson i dess nuvarande form. Varje söndagsavsnitt precis innan örådet när deltagarna intervjuas i synken, säger ALLA ALLTID något i stil med "vi får se hur det går, vad som helst kan hända", "jag tar det som det kommer, jag har ändå ingen aning om hur det här kommer sluta" osv. Nästan som att deltagarna gett upp. Twister till höger och vänster som begränsar deras möjlighet till ett finurligt strategiskt spel.

Som folk redan har nämnt i tråden; en sådan liten sak som att låta deltagare använda sin immunitet EFTER att röstningen har ägt rum på ö-rådet, är en klockren förändring till det bättre. Man tar bort slump ur ekvationen och prioriterar risktagande och paktande. Egentligen obegripligt att produktionen inte har gjort på detta sätt.
Håller med dig helt. Det måste bero på att den svenska produktionen vill kunna styra vem som ska lämna etc. Som t.ex. förra året då man helt plötsligt sa att två skulle lämna i just det örådet, eftersom man ville ta ut Matthias.

Sen har vi flera gånger sett hur gängliga bögar plötsligt hittar hemliga immuniteter mitt framför sig på stranden. Så jävla tråkigt att man inte kan låta spelet ha sin gång utan att lägga sig i.

Och hur kul är det att preicis ALLA, från den först utröstade, hamnar i Gränslandet? Och att alla dessutom vet från början att Gränslandet finns. Har de inga nya idéer alls inom produktionsbolaget? Survivor USA och Australien är ett helt annat program som är miltals bättre och mer spännande.

Precis samma upplägg i Farmen, där produktionen styr vilka som ska ut. Blä.
2022-11-16, 23:57
Medlem
knuugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det stämmer väl ändå inte. Skulle säga att alla tjejer förutom möjligen Isabella är över medel när det kommer till fysik:
- Sandra: utövar crossfit på hög nivå (förmodligen starkare än 95% av tjejer i sin ålder)
- Helen: tränar klättring (dvs god balans, smidig, starka muskler där andra ofta är svaga - som fingrar och axlar).
- Merdi: överlag otroligt vältränad (som du nämnt)
- Sofia: vet inte riktigt om hon utövar någon sport, men hon ser helt klart fit ut.

Tillåt mig skratta, ”crossfit på hög nivå” mannen vad har du rökt? Är det samma som hennes ”proffs” hockeypojkvän som lira div 2 och kanske får en gratis klubba? Ja ja, snacka går ju bra!
Länka gärna lite riktiga meriter så lovar jag att ge dig rätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in