2022-11-16, 22:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hur fan kan man försvara utförarna av detta barbariska mord?
den frågan har jag ställt mig i många fall, fyfan för att vara försvarare och av hela sitt hjärta veta vilken vidrig psykopat man har att göra med men ändå är ens jobb att se till att den blir friad/mildare dom.
Kan man sova gott om natten när man tex fått en mördare friad som sen strax efter begår fler bestialiska mord?
Citera
2022-11-16, 22:29
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Efter att ha läst sida upp och sida ner från start så bestämde jag mig i ett tidigt skede att strunta helt och hållet i podden.
Jag funderar på om man ska lyssna på den ändå?

Jag känner att ni som har lyssnat på den får svara åt mig, är podden värd att lyssna på?

Grannen-delen är intressant
Citera
2022-11-16, 22:33
Medlem
Citat:
Efter att ha läst sida upp och sida ner från start så bestämde jag mig i ett tidigt skede att strunta helt och hållet i podden.

Jag känner att ni som har lyssnat på den får svara åt mig, är podden värd att lyssna på?
Ja. Den innehåller några intressanta intervjuer och lite information.
Citera
2022-11-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Förutsatt att tiderna stämmer, och att kroppen fanns i bilen när den passerade Gulf, så måste denna varit lastad redan när grannen kom tillbaka med JJ från McD, finns inte tid till annat.

03:45 Grannen tillbaka med JJ, Storgatan 71.
03:50 Mobilen slocknar i riktning mot dammen.
03.56 JJ's röda bil passerar Gulf.

Kan det vara så att JJ ger mobilen till MH, säger till henne att kasta den i dammen som hon då passerar, om hon går hem till Orkestervägen 21. Då ligger mobilen i dammen bakom Bed & Breakfast. Kolla själva gångvägen mellan Storgatan 71 och Orkestervägen 21.

Om JJ vände på klacken så fort grannen stängt dörren, så stämmer det ganska bra med tiderna, och att MH kastade mobilen i dammen om hon gick hem. Vi har väl inga säkra uppgifter på att MH överhuvudtaget var med i bilen när den passerade Gulf.

Då kommer nästa fråga, vem lastade kroppen i bilen? MH? Var JH uppe och snackade med MH om dom ändrade planerna?

Jag vet inte, det känns som det saknas pusselbitar i detta.
.

Kan det vara så att TT blev dödad ute.. Hon kanske aldrig var uppe i lägenheten?
Det låter för krångligt och inte helt obemärkt att dom fraktat ut kroppen fr bostaden????
Citera
2022-11-16, 22:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
En tanke som slog mig nu, alltså egen teori: MGM borde ju ha haft sms kontakt under tiden JJ drar på den oplanerade turen till McD. Eftersom deras plan kastas om måste de knåpa ihop en ny. Om det är under JJs donken-besök som MH flyttar kroppen (till bilen? Källarn?) så borde dom definitivt haft sms kontakt. Detta kan ev utgöra en tung del av bevisning som åklagaren sitter på som vi inte vet om
Så du menar på fullt allvar att MH skulle klarat av kroppen själv?
Osannolikt
Citera
2022-11-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Sant! Kan finnas några trumfkort som vi inte känner till ännu. Skulle inte bli förvånad om det finns sökningar på Google i MGM's telefon. "Hur gömma en kropp".

Det behöver inte de häktade göra.
Det har dem redan luskat ut från J pappa.
En israelisk legosoldat kan nog svara sin dotter på många frågor.
Lek med tanken typ att J frågat hennes pappa att var är bästa stället att dumpa lik, vilket sätt är smidigast hur gör man.
El, fått hjälp av han? Mmh en fundering.
Citera
2022-11-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Expressen! Mobiltelefonen har åkt raka vägen från McD till dammen, detta stämmer inte med grannens vittnesmål! Förutsatt att JJ inte lämnat över mobilen till någon vid McD då, typ ,,,,,," kan du ta den den här mobilen och dumpa i sjön är du en hedersknyffel".

Det tror jag knappast någon skulle göra bara sådär, så då återstår grannens uppgift.

Twin Peaks sade någon, träffsäkert...
Där kom grannen igen..
Citera
2022-11-16, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle inte förvåna mig om de kommer att neka hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tror nog att dessa misstänka gärningspersoner kommer att hålla foderluckan stängd hela tiden.

Jag kollade nyss lite om Wilma fallet. Där är truten fortfarande stängd efter 3 år.

Wilma fallet:

Ingen på kåken som har bankat fram ur honom än var kroppen finns?
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Skulle inte förvåna mig det minsta om du skulle få rätt.

Vad än som kommer att framkomma så är det ändå bättre att neka. Därför att brottet är så grymt och vidrigt att de helt enkelt inte kan erkänna. Då kan i a f båda säga "ja vi blev dömda men vi är oskyldiga". Om de kommer att bli dömda för mord, människorov och brott mot gravfriden vilket jag tror de kommer att bli.

Samma sak vid överklagandet till hovrätten samt begäran om prövning i HD när det väl blir dags för detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-16 kl. 22:40.
Citera
Medlem
Citat:

Killen i podden Försvunnen kan inte artikulera sig och pratar väldigt fort, vilket i och för sig gör att du får information sammanfattad mycket snabbare än att läsa tråden. Intervjun med grannen är intressant att lyssna på t ex.
Citera
Medlem
Vet man om jj hade jacka på dig när hon åker med grannen till donken?
Om hon hade jjs mobil med sig måste hon väl ha den gömd? Den måste ju ha känts glödhet?
Hämtade hon den då när hon var upp och vände?
Det är sannolikt att hon hade sin egen mobil med och hon hade säkert den i handen men inte sitter man med jjs i bakfickan?
Det borde vara svårt att dumpa den osedd om man sitter i bilen helta tiden, klev hon ut nån gång? Fler gånger? Den borde varit med tillbaka om hon inte gav den till nån på mcd.
Villken väg ut till grannens bil är mest naturlig? Var hade grannen parkerat?
Kan jj ha dumpat den i en dagvattenbrunn? En sån som är i gatan med järngaller? Har man letat i dom?
Citera
2022-11-16, 22:38
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
den frågan har jag ställt mig i många fall, fyfan för att vara försvarare och av hela sitt hjärta veta vilken vidrig psykopat man har att göra med men ändå är ens jobb att se till att den blir friad/mildare dom.
Kan man sova gott om natten när man tex fått en mördare friad som sen strax efter begår fler bestialiska mord?
Ja, en försvarares jobb är att se till att ens klients önskan blir tillgodosett.
Vi har alla rätt till en rättvis bedömning.
Citera
2022-11-16, 22:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hur fan kan man försvara utförarna av detta barbariska mord?
Hur tänker du nu? Vi är ett rättssamhälle och alla har rätt till ett försvar.
Märklig kommentar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in