2022-11-16, 18:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Ja det är helt otroligt hur lättbaitade folk är...

On topic: detta kanske redan är nämnt men har Tove en tvillingsyster? Snokade lite på Facebook i början av det här fallet och det verkade som det.

Ja, det har/hade hon. Systern pluggar i Linköping.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Missing People har föredömligt sökt i rondellen med eget fordon med specialskylt uppställt vid körfältens avgränsningar.
Rondellen verkar ingå i det större sökområdet där JJ’s bostadskvarter, kyrkan, Kvarndammen, Nydala, Föreda mm verkar ingå.

Vad man lite slarvigt kan kalla Biltema-mastens täckningsområde. Även om det är större än så.

Jaa, den förbenade mobilen. En tråduppgift är att TT hade en Telia, men jag vet inte sanningshalt i det.

Sedan undrar jag om MGMs har kastat upp TTs mobil på t.ex passerande lastbil eller bils släpvagn, och där hamnat i vattenpöl/slagits sönder just i rondellen, i flaket, s.a.s.?

MH spelade ju handboll, bättre träffsäkerhet än gemene man.......men bara en mycket vild gissning.
Citera
2022-11-16, 18:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det har/hade hon. Systern pluggar i Linköping.

Jaa, den förbenade mobilen. En tråduppgift är att TT hade en Telia, men jag vet inte sanningshalt i det.

Sedan undrar jag om MGMs har kastat upp TTs mobil på t.ex passerande lastbil eller bils släpvagn, och där hamnat i vattenpöl/slagits sönder just i rondellen, i flaket, s.a.s.?

MH spelade ju handboll, bättre träffsäkerhet än gemene man.......men bara en mycket vild gissning.

En inte alltför vild gissning är att en gm vill ha full kontroll över mobilen så att den inte hamnar i orätta händer och därför inte riskerar att lastbilen är på väg till en kriminalteknikers sommarstuga för att tippa ett lass jord.

Även om M.H. tycks vara speciell så bör hon ha någon form av självbevarelsedrift, tror du inte?
Citera
2022-11-16, 18:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så måste det kanske inte vara, kan det inte tex handla om att åkl misstänker att de fört med sig TT mot hennes vilja till lgh?

Jo, så kan det såklart också vara!
Citera
2022-11-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Även när personalen på häktet ska para ihop personer så brukar du aldrig få samsittning med någon som är misstänkt för samma eller liknande brott som du själv.
Så detta måste varit en jädra miss enligt mig.

Ja samsittning med restriktionare är helt enkelt ingen bra idé. Visst förstår man KVVs ambition att framstå som ”humana” etc, att de vill visa att de gör vad de kan för att bryta isoleringen, de vill kunna visa fin statistik på det inför JO/FN/NGOs etc.

Men kan ej förstå den åkl som medger det.🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Oklart, men i dagens häktningsbesked stod det ju att samsittning inte var aktuellt.

Ok, tack för svar. Då kanske det faktiskt blev samsittning för JJ. Och då kan ju också alltså skadan redan vara skedd; att den frisläppta har destruerat bevis etc i fallet TT.

Återigen: kan ej förstå att det finns åklagare som riskerar såna situationer.
Citera
2022-11-16, 18:56
Medlem
Tyvärr har jag inte följt tråden på några timmar. Men när det gäller underlättande på restriktioner
och media, så gäller det enbart dagspress. Inte se på olika tv-program. Tv-n är spärrad och går
endast att använda till tv-spel.

När det gäller samsittning, så handlar det enbart av att ha cellerna bredvid varandra. Vid ett eventuellt umgänge, så är det övervakat av personal. Bara för att förhindra samtal om varandras misstänkta
gärningar.

När det gäller sökandet i dammen, så gäller det förutom mobilen, klädesplagg och adressbok bland annat.
Angående ett trovärdigt vittne ( som har stark bindning till en av förövarna ) har dennes ord som bevisföring stärkt hypotesen kring hur Tove bragdes om livet.

Liksom varför jj var i trappuppgången och mötte sin granne klart berusad. Hon var på väg att hämta bilen. För att sedan haka upp dörren och underlätta transporten av den avlidna Tove.

Varför de inväntar obduktionen är ganska självklart. Den klargör att Tove var strypt och avliden, när denne blev transporterad ifrån lägenheten.
Bara en tankeställare. När jj:s pappa fick vetskap om dotterns misstänkta inblandning i Toves död,
så lämnade han landet. Hans vittnesuppgift till polisen talar emot jj, ( inte går att användas, så
länge han inte är närvarande genom egen person eller telefon. ) vilket stärker misstankarna.

Mina tidigare redogörelser över Toves tragiska öde, händelseförloppet och inblandade står orubbat kvar. Bägge inblandade förövarna bidrog till hennes fruktansvärda död. Allt enbart för några simpla prylar som jj hade i lägenheten.
Samt att mh var i underlägset beroendeförhållande och psykologiskt dominerad av jj bidrog till detta sjuka mord.

Sedan att försvarsadvokaterna har " misslyckats " med att få sina att klienter lätta på sitt samvete,
anser jag enbart handlar om ekonomisk vinning.
En förhalning om fakta-bevisföring-ansvar som enbart ger försvararna ( i förhoppning ) mer publicitet och tryggad "försörjning" till sitt ämbete.
Citera
2022-11-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja samsittning med restriktionare är helt enkelt ingen bra idé. Visst förstår man KVVs ambition att framstå som ”humana” etc, att de vill visa att de gör vad de kan för att bryta isoleringen, de vill kunna visa fin statistik på det inför JO/FN/NGOs etc.

Men kan ej förstå den åkl som medger det.🤔

Ok, tack för svar. Då kanske det faktiskt blev samsittning för JJ. Och då kan ju också alltså skadan redan vara skedd; att den frisläppta har destruerat bevis etc i fallet TT.

Återigen: kan ej förstå att det finns åklagare som riskerar såna situationer.
Hur vet du att beslutet om samsittning gick igenom? JJ har alltid haft restriktioner som förbjuder samsittning. Jag har ingen aning men skulle gissa på att något sådant hade hävts om samsittningen med NK genomfördes. Tvekar på att det någonsin hände.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Tyvärr har jag inte följt tråden på några timmar. Men när det gäller underlättande på restriktioner
och media, så gäller det enbart dagspress. Inte se på olika tv-program. Tv-n är spärrad och går
endast att använda till tv-spel.

När det gäller samsittning, så handlar det enbart av att ha cellerna bredvid varandra. Vid ett eventuellt umgänge, så är det övervakat av personal. Bara för att förhindra samtal om varandras misstänkta
gärningar.

När det gäller sökandet i dammen, så gäller det förutom mobilen, klädesplagg och adressbok bland annat.
Angående ett trovärdigt vittne ( som har stark bindning till en av förövarna ) har dennes ord som bevisföring stärkt hypotesen kring hur Tove bragdes om livet.

Liksom varför jj var i trappuppgången och mötte sin granne klart berusad. Hon var på väg att hämta bilen. För att sedan haka upp dörren och underlätta transporten av den avlidna Tove.

Varför de inväntar obduktionen är ganska självklart. Den klargör att Tove var strypt och avliden, när denne blev transporterad ifrån lägenheten.
Bara en tankeställare. När jj:s pappa fick vetskap om dotterns misstänkta inblandning i Toves död,
så lämnade han landet. Hans vittnesuppgift till polisen talar emot jj, ( inte går att användas, så
länge han inte är närvarande genom egen person eller telefon. ) vilket stärker misstankarna.

Mina tidigare redogörelser över Toves tragiska öde, händelseförloppet och inblandade står orubbat kvar. Bägge inblandade förövarna bidrog till hennes fruktansvärda död. Allt enbart för några simpla prylar som jj hade i lägenheten.
Samt att mh var i underlägset beroendeförhållande och psykologiskt dominerad av jj bidrog till detta sjuka mord.

Sedan att försvarsadvokaterna har " misslyckats " med att få sina att klienter lätta på sitt samvete,
anser jag enbart handlar om ekonomisk vinning.
En förhalning om fakta-bevisföring-ansvar som enbart ger försvararna ( i förhoppning ) mer publicitet och tryggad "försörjning" till sitt ämbete.

Nej, du har fel angående TV-tittande. Och du har fel angående samsittning. Orkade inte läsa resten.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En inte alltför vild gissning är att en gm vill ha full kontroll över mobilen så att den inte hamnar i orätta händer och därför inte riskerar att lastbilen är på väg till en kriminalteknikers sommarstuga för att tippa ett lass jord.

Även om M.H. tycks vara speciell så bör hon ha någon form av självbevarelsedrift, tror du inte?

Både JJ och MH har i alla fall haft oförskämd tur, just under den ödesdigra natten.

Att de fortfarande nekar tror jag beror på att de är extremt vana att ljuga, och bli trodda.
Citera
2022-11-16, 19:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Mycket möjligt! Det har faktiskt aldrig framkommit att man tror hon dog i lägenheten. Fast jag tror och utgår ifrån att hon dog där.

Fattar inte varför de inte släpper lite info. Hur fan kan de vara så säkra på allt när båda nekar? Nu har folk här t o m börjat fantisera ihop teorier om Johannas morsa. I brist på annat.

Först går man ut och involverar hela svenska folket som bryr sig, ger sig ut och letar och sörjer det som hänt. Sem är det locket på. Och tjejerna sitter i sina celler med ostmackor och Oboy och kollar Efterlyst och lokala nyheter.

Rullman uppför sig som en politiker när han svarar på frågor. Har inte vi rätt att veta när något sånt allvarligt händer?
🤣😂😅 du har alldeles rätt, nu fick man skratta också om det du skrev om ostmackor o oboy
Citera
2022-11-16, 19:03
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Hmmn efter dom dunsarna i lägenheten känns det konstigt att få med sig någon vid medvetande ut i bilen utan en jävla fight i trappuppgången?

Jag skojar lite 😍 men vad vet man, inget
Citera
2022-11-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Ja det är helt otroligt hur lättbaitade folk är...

On topic: detta kanske redan är nämnt men har Tove en tvillingsyster? Snokade lite på Facebook i början av det här fallet och det verkade som det.
Om du snokade i början, då har du väl för fan läst att hon har en tvillingsyster, skrevs ju redan första dagen.
Citera
2022-11-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Hur vet du att beslutet om samsittning gick igenom? JJ har alltid haft restriktioner som förbjuder samsittning. Jag har ingen aning men skulle gissa på att något sådant hade hävts om samsittningen med NK genomfördes. Tvekar på att det någonsin hände.
Nä det finns ju klart och tydligt på häktningsframställan att det inte var tillåtet, de som är ikryssade är ju restriktionerna ,de som inte är ikryssade är tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in