2022-11-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
När det gäller människorov.. jag är inte jurist men har som sagt läst många fup och följt brottsutredningar i många år och jag har för mig att man ofta går ut med den rubriceringen i tidigt skede för att man ska få tillgång till större ”verktygslåda” när man utreder brott och inte vet var BO befinner sig.

Det jag tycker är konstigt här är att man behåller rubriceringen fast man vet mycket väl att BO har mördats och man har hittat kroppen.

Menar man då att hon fördes mot sin vilja till lägenheten? Att hon försökte larma och inte kom därifrån?

Man fattar ju att vem som helst försöker ta sig ifrån situationen just när mördandet äger rum, men innan dess…kan det vara så att kontakten med pojkvännen indikerade att hon hölls mot sin vilja och att man därför behåller den rubriceringen?

Eller räcker det att JJ hade TT ägodel (telefonen) på sig fast TT var kvar i lägenheten? Personstöld borde det räknas som, varför tar de inte med det när de häktningsförhandlar?

Alla vi som är intresserade av brottsutredningar vet att det är ovanligt att polisen går in så tidigt med full styrka när en vuxen person inte sover i sin egen säng natten efter en utekväll. Hon kunde lika gärna legat och sovit hos en bekant, eller varit sur på pojkvännen och bestämt sig för att ta ett litet break och många anhöriga har vittnat om att polisen väntar och inte misstänker brott förrän långt senare. Nu kan det ha varit så att anhöriga tog kontakt med grannen på morgonen (eftersom grannen känner till kusin till Tove) men ändå, vid lunchtid är det full force utredning som gäller!

Lite OT: Intressant är att JJs advokat har minst två öppna instakonton och på det ena skriver hon hur händelserik period hon är i just nu där helt sjuka saker pågått dem senaste veckorna. Undrar lite om det är privata eller jobbrelaterade saker som universum visar henne just nu. Snart kommer hon bli rikskändis 👠🎓💄

Ursäkta mina långa inlägg. Jag kommer inte kunna sluta spekulera förrän vi får lite mer information om vad som har hänt Tove.

Ingen teori är omöjlig, konstigare saker har hänt.
Jag tänker mig att hon kanske satt med kniven mot strupen och tvingades ringa och säga att jag är på väg härifrån. Dem bör ju sett när den stängdes av i förhållande till sista samtalet.
Dessutom dyker dem och letar troligen efter vapen samt telefon.
Eller så blev hon helt enkelt drogad först...
Citera
2022-11-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Här kan ni ladda ner dagens Häkningsbeskedet på JJ- Åtal ska väckts senast den 15 dec nu.

https://anonfiles.com/Vdd9JcH0y4/Eksj_TR_B_1877-22_Aktbil_64_pdf
Du har inte möjlighet att lägga upp den via delafil?
Anonfiles funkar inte hos mig.

Eller om det finns någon annan i tråden som kan lägga upp den via delafil?
Citera
2022-11-16, 14:29
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
De kommer garanterat inte sitta på samma anstalt om de blir dömda.
Man kan ju fundera på om de fortfarande är "bästisar" efter rättegången....
Citera
2022-11-16, 14:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Länk: https://gofile.io/d/oXs68q
Hoppas det går lika bra med denna
Citera
2022-11-16, 14:36
Medlem
Förstår inte att folk kommenterar deras sociala medier. Sen förstår jag inte varför dom inte gör deras sociala medier privata. Nu har dock jj gjort sina privat. Men inte mh
Citera
2022-11-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

https://delafil.se/e8ff43adb36de054/Eksjö_TR_B_1877-22_Aktbil_64_(2).pdf
Citera
2022-11-16, 14:38
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Här kan ni ladda ner dagens Häkningsbeskedet på JJ- Åtal ska väckts senast den 15 dec nu.

https://anonfiles.com/Vdd9JcH0y4/Eks..._Aktbil_64_pdf

Det vore toppen om Greven kan foga in denna i sammanfattningen i dela fil-format, kan ej ladda hem anonfiles tyvärr. Spännande!
Citera
2022-11-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foggyfaze
Förstår inte att folk kommenterar deras sociala medier. Sen förstår jag inte varför dom inte gör deras sociala medier privata. Nu har dock jj gjort sina privat. Men inte mh

Rullar du ner på JJ facebook så går det att kommentera fortfarande under en av hennes bilder som folk fortfarande gör.
Citera
2022-11-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det vore toppen om Greven kan foga in denna i sammanfattningen i dela fil-format, kan ej ladda hem anonfiles tyvärr. Spännande!

Inte mycket läsning bara brottsrubeceringen som ändrats typ.

https://delafil.se/e8ff43adb36de054/Eksjö_TR_B_1877-22_Aktbil_64_(2).pdf
Citera
2022-11-16, 14:41
Medlem
Citat:
Rullar du ner på JJ facebook så går det att kommentera fortfarande under en av hennes bilder som folk fortfarande gör.
Ah okej. Då är de bara insta
Citera
2022-11-16, 14:41
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
När släpps ett avsnitt av värdelösa podden ”Försvunnen”?

Senaste avsnittet var ju totalt värdelöst.

Snubben som snackar känns som B-versionen av lille Nils Bergman....
Citera
2022-11-16, 14:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foggyfaze

Det är ju skitbra att MH och JJ inte gjort vissa sociala medier privata så att media kan ladda hem bilder på dem. Media och folk har förmodligen bildat sig en uppfattning därav kommentarerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in