2022-11-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Från Aftonbladet 19/10:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann

Kanske den meningen som blivit lite fel på Omni?

Det verkar som att det står lite olika helt klart. Vi kan se den frågan som utredd nu. :-)
Citera
2022-11-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Är ganska säker att barchefen sa att hon letade efter en vän och verkade orolig. Sen är det ju bara så hon uppfattades.

Jag har uppfattat det så också och att det va anledningen till hennes besök
Lite märkligt öndå att TT gick ensam till krogen och vem var denna vön?
Citera
2022-11-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vem är NK? Och vad är TR?
Jag undrar detsamma
Citera
2022-11-16, 01:43
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Vem är NK? Och vad är TR?

Förlåt för förvirring.
NK = tidigare häktad i mordutredning Eksjö https://www.flashback.org/t3484901p16
TR = tingsrätten

Det länkades ett dokument tidigare, där häktet ansökte om samsittning/umgänge mellan NK och JJ
Citera
2022-11-16, 01:44
Medlem
Citat:
Kan ni bara förklara för mig vad en samsittning är? Vem är NK? Skulle JJ träffa någon i häktet?
Samsittning:

På ett häkte är möjligheten att vistas tillsammans med andra intagna begränsad. I vissa fall kan du under dagtid sitta tillsammans med någon av de medintagna. För dig med restriktioner kan åklagaren under vissa omständigheter besluta samsittning.

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/haktad/gemensamhet-och-restriktioner/

Samsittning brukar vara ca 2 timmar om dagen.
Citera
2022-11-16, 01:46
Medlem
Xedomes avatar
Stärkt bevisläge trots frånvaro av obduktionsrapporten. Låter lovande :

Åklagare: Bild av hur det har skett

Än så länge är det inte känt hur Tove har mördats och man inväntar fortfarande obduktionsrapporten.

– Det brukar ta flera veckor innan den kommer, säger Adam Rullman.

Man har dock en bild av vad som har hänt den natten då Tove försvann, och hur hon mördades, enligt Adam Rullman.

– Vi har en bild av vad som har hänt, säger han.

I nuläget vill han inte kommentera det närmare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rlrnl3/atalstid-forlangs
Citera
2022-11-16, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fast nu är ju inte NK häktad längre, hon är utsläppt.
Så tycker detta med samsittningen är lite konstig/olustig.
Även att efter NK endast varit häktad i 5 dagar så söks förfrågan om samsittning.
Nä känns lite konstigt.
.
Handlar det här om TT fallet?
Vem är NK?
Citera
2022-11-16, 01:50
Medlem
Citat:
Även att efter NK endast varit häktad i 5 dagar så söks förfrågan om samsittning.
Nä känns lite konstigt.
Ja det känns nästan som en tabbe från åklagarsidan att ha restriktioner på JJ och sedan låta henne ha samsittning med NK i en veckas tid innan NK släpps och vem vet vad hon hittar på för skit? JJ kan ju lika gärna ha betalat henne för att utföra vissa saker eller plantera alibi så att det kan ställas tvivel på om JJ hade något med TTs försvinnande eller mord att göra.
Inte för att jag tror att så är fallet! Men nu har dom skapat den möjligheten Isåfall är det riktigt pinsamt gjort från åklagarsidan.
Citera
2022-11-16, 01:50
Medlem
Citat:
Nä känns lite konstigt.

Ja hon är tydligen släppt, hade inte koll på det/det fallet alls.
Ja samsittning med restriktionare känns inte bra (då jag jobbade på häkte var det otänkbart).

Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Så är det, släppt i måndags pga kraftigt försvagade misstankar.
Usch, hemska tanke! Hoppas du har fel...

Det skulle ju förklara varför det inte finns nån motsvarande ansökan, men som du var inne på, inte säkert att det måste bokföras hos TR.

Jag har säkert fel, det var bara en tanke. Men tex en häktad som sitter på mycket pengar kan ju lova guld och gröna skogar för den som vid ett frisläppande åtar sig att ”städa upp” etc.
Och den som inte vill bli köpt kan ju alltid hotas.

Citat:
Kan ni bara förklara för mig vad en samsittning är? Vem är NK? Skulle JJ träffa någon i häktet?

Det är vad det heter: att två häktade får sitta tillsammans i samma cell/rum under några timmar (dagligen under dagtid).
För att bryta ensamheten.
Citera
2022-11-16, 01:57
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Nu ska jag fuska lite (orkar inte läsa ikapp) och fråga om det har framkommit något utav värde sedan T hittades?

Nä det enda är väl att det är en kamera som fångat en liten röd bil 03.56 riktning Nye och tbx 05.45,,,kan ha fel på tiden ?

Och att polisen hämtat grejer från källaren ev lgh
(Ev möjlig vallning, varit olika bud)

Och att det förmodligen är telefonen alt mordvapen de dykt efter i kvarndammen idag, eller både och ;-)
Citera
2022-11-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hon är tydligen släppt, hade inte koll på det/det fallet alls.
Ja samsittning med restriktionare känns inte bra (då jag jobbade på häkte var det otänkbart).

Jag har säkert fel, det var bara en tanke. Men tex en häktad som sitter på mycket pengar kan ju lova guld och gröna skogar för den som vid ett frisläppande åtar sig att ”städa upp” etc.
Och den som inte vill bli köpt kan ju alltid hotas.

Det är vad det heter: att två häktade får sitta tillsammans i samma cell/rum under några timmar (dagligen under dagtid).
För att bryta ensamheten.
Även när personalen på häktet ska para ihop personer så brukar du aldrig få samsittning med någon som är misstänkt för samma eller liknande brott som du själv.
Så detta måste varit en jädra miss enligt mig.
Citera
2022-11-16, 02:09
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nä det enda är väl att det är en kamera som fångat en liten röd bil 03.56 riktning Nye och tbx 05.45,,,kan ha fel på tiden ?

Och att polisen hämtat grejer från källaren ev lgh
(Ev möjlig vallning, varit olika bud)

Och att det förmodligen är telefonen alt mordvapen de dykt efter i kvarndammen idag, eller både och ;-)

Stort tack för denna lilla sammanfattning.

Tappra kämpar i den här tråden. Kredd. Inte orkat läsa sedan hon hittades, kändes så glasklart alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in