Citat:
Nu har jag fått ihop min egen sammanfattning över de mest galna ideerna som dykt upp här!
2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2
r. Tex att hjulen inte ens linjerar.
Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.
Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!
Ha det!
2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2
r. Tex att hjulen inte ens linjerar.Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.
Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!
Ha det!
Hahaha! Skönt att få skratta lite ändå, i en sådan annars dyster och tragisk tråd. Bra jobbat! Vill tillägga två saker:
* På väg med bil för att dumpa liket så tar GM givetvis omvägen förbi illharjen och åker några extra varv i rondellen. Hon kör bara 8 varv extra vid illharjen för JJ vet att det står ”max 9 varv” på en skylt i alla norska rondeller. Och hon är JÄTTERÄDD att göra något olagligt. Allra mest orolig är hon att bli stoppad av polisen nu, eftersom hon intagit SUBSTANSER denna kväll.
* Väl framme på pappans gård slänger hon upp liket på hästen och rider sista biten till dumpningsplatsen. (Grepen är även den med på hästryggen för att enkelt kunna krafsa löv över liket )
Nä, men allvarligt talat. Tror fortfarande tjejerna hållit henne mot hennes vilja i lägenheten en tid. Därav polisens sätt att agera dagen därpå och den snabba utredningen. Tror samtalet/ev röstbrevlåda innehöll en del anmärkningsvärt och att man därför drog igång snabb utredning med span på JJ och ME under söndagen för att försöka hitta TT. De kommer nog åka på människorov också.
Jag tror att ordet att lägga på minnet/motivet här varit SEPARATION. Har skrivit det innan men om nu JJ hade emotionellt instabil personlighetsstörning så är just separationer enormt ångestframkallande. Sen kan det vara allt från en mindre separation som att Tove ville lämna och gå hem till en större som att TT ville spräcka vänskapen mellan JJ och ME, men ngn typ av separation har triggat hennes (extrema) handlande. Tror jag!