2022-11-15, 20:06
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Håller inte alls med dig.
Utan att väst pumpat våra pengar i detta vansinniga krig och sanktioner hade det varit över sedan länge och lugnt igen.

Du menar att Ryssland hade annekterat Ukraina och därefter fred…? Eller om Ukraina inte hade försvarat sig så hade Ryssland dragit sig tillbaka frivilligt?

Förklara så jag förstår vad du egentligen menar.
Citera
2022-11-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
jo nog är det så (Rumänien och Polen) men de kommer inte att gå in iallafall
de vill inte riskera storkrig
det är inte värt det helt enkelt
Ryssland är inget hot mot USA - bara mot Ukraina
Ryssland är bevisligen ett hot mot NATO-landet Polen. Inget land kan låta Ryssland döda deras medborgare på löpande band för att ryssarna är inkompetenta och inte egentligen något hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Det är fel att en liten grupp människor förfogar över våra liv och använder vår välfärd för att driva ett meningslöst krig i ukraina.

Ja

Afsæt diktaturet i Rusland - Putin, Lavrov og hele mafia slænget - så er der mulighed for fred.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej den ökar. Men jag kan nästan svära på att dessa missiler råkade hamna lite fel. Kanske hade något ryskt snille sett fel på en karta när han la in koordinaterna.
Vi får väl se om det kommer någon ursäkt eller förklaring från Ryssland. Gör det inte det så kan de leda till en upptrappning.
Polen kommer gärna att gå in i kriget om de får för NATO-ledningen.

Ja det är klart den ökar.

Och ja detta var ett misstag av Ryssland som inte kommer dra in Nato i kriget.

Men helvete vad dålig precision de ha på sina missiler.
Citera
2022-11-15, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Ryssland hade inte stannat vid Ukraina.
Mer än så. Om västvärlden hade ignorerat det här skulle det signalerat Kina om att det är ok att ta Taiwan.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag gissar nog det! 99 procent av polackerna har en negativ syn på RySSland. Sverige kommer först på fjärde plats, med 95 procent, efter USA och Kanada!🙂

Och om Ryssland nu nekar om det blir bekräftat att det är ryska missiler (satelliter, gps). Ja, jag tror fan det kan skickas lite mer från Nato än vapen till Ukraina då...

(Betänk att Putin nekar totalt och låtsas helt oviss och säger inget om dom två civila som dog i POLEN)
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Om det här är sant så spelar Putin vekligen högt nu. Vilken jävla idiot, vore bättre om han inrinriktade sig på inrikes problem kanske? Fast lönlöst att förklara det för en dvärg med Napoleonkomplex.

Tror det var ett misstag, men helvete vad dåligt att inte försäkra sig man inte beskjuter ett Natoland.

Två döda kommer dock inte hjälpa Ryssland i detta.
Citera
2022-11-15, 20:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Om det här är sant så spelar Putin vekligen högt nu. Vilken jävla idiot, vore bättre om han inrinriktade sig på inrikes problem kanske? Fast lönlöst att förklara det för en dvärg med Napoleonkomplex.

Skall bli intressant att få med sig reaktionen ifrån Moskva på detta. Sitter man på sina höga hästar, eller pudlar man och sparkar någon general ?
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Att slå ut civil infrastruktur har aldrig lett och kommer aldrig leda till en kapitulation. Tvärtom gör det landet mer enat och stridslusten högre.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Ryssland är bevisligen ett hot mot NATO-landet Polen. Inget land kan låta Ryssland döda deras medborgare på löpande band för att ryssarna är inkompetenta och inte egentligen något hot.
Varför är Ryssland ett hot mot Polen?
Polacker hatar visserligen ryssar sedan urminnes tider men jag tror knappast det räcker som anledning.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ambassadören blir nog uppkallad i morgon. Men att man håller krismöte tyder på att en stark reaktion diskuteras. Polen har säkert fått uppgifter om exakt vad som hänt.

Jag tror det blir demonstrationer utanför ryska ambassaden och jag tror att polsk polis spelar med och låter demonstranterna kasta rödfärg och ägg mot ambassaden.

Ett stort uppbåd kommer att skydda ambassadören när han möter UD för att mottaga PROTESTEN.

More Crabs to Ukraine.

Det kommer inte att stanna vid bara protester. Minimum ett hot om en flygförbuds/attackzon i västra Ukraina. Stöttat av alla NATO-länder eller, i alla fall, de mest betydelsefulla. Då gör RySSland klokast att införa en egen pålagd sådan zon, för att undvika ett storkrig emot NATO.
Citera
2022-11-15, 20:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Varför är Ryssland ett hot mot Polen?
Polacker hatar visserligen ryssar sedan urminnes tider men jag tror knappast det räcker som anledning.

Ja varför? För att Ryssland dödat just dödat två polacker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in