2022-11-15, 17:17
  #260245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Dessa länder är rätt obetydliga..
Det håller jag med om. Men det kanske kan bli ett problem på sikt om allt fler länder i EU får högerregeringar. Och dessa kan då misstänkas följa dessa länders exempel
Citera
2022-11-15, 17:17
  #260246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
MAGA-rörelsens tillbakagång e naturligtvis dåliga nyheter för Ryssland men e det inte en del som talar för att opinionen något har börjat svänga i Europa. Flera högerländer som Ungern, Tjeckien, Slovakien och Italien verkar vara tveksamma till att öka stödet till Ukraina.

Tjeckien och Slovakien tillhör de länder som har gett mest stöd till Ukraina. Italiens nya premiärministern som befinner sig långt ut på högerkanten har drastiskt ökat stödet sedan hon tillträdde nyligen. Det är bara Ungern av högerländerna i Europa som står på Putins sida.
Citera
2022-11-15, 17:18
  #260247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ryssarnas senaste offensiv i Bakhmut gick väl sådär, dom "tog" mark, bel sönderbombade och drog sig tillbaka.

Artilleriet behövde säkert bara ändra lite i koordinaterna. För sen sprang ryssen. 🙃

Det verkar som om Ryssland sätter in allt där och en annan håla längre söderut, tror den heter Adviika eller något annat. Vuhledar är ett annat skitställe som dom vill ta men där lär Ukraina vara starkt befästa.

Ukraina vill nog inte avbryta sin offensiv i Luhansk, för operationerna där är en ukrainsk offensiv mot bögarna.
Citera
2022-11-15, 17:18
  #260248
Medlem
Varför används inte kryssningsrobotarna mot militära mål? Att skada infrastrukturen gör ju inte UAF svagare direkt.
Citera
2022-11-15, 17:18
  #260249
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så över 100 robotar och en är död? Jag är ingen militärstrateg som alla rysstroll, men jag anar att priset för en robot är väldigt hög, vinner man inget strategiskt på att skjuta så är det väl smartare att spara det lilla man har, men som sagt, jag är ingen militärexpert. Jag ser inte poängen med att döda oskyldiga barn och kvinnor, här får rysstrollen fylla i med sin kunskap.

De förstör el, värme, gas etc. för att folk skall få det djävligt.
Citera
2022-11-15, 17:19
  #260250
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Snabbare slut behöver det inte betyda då all expertis förutspår att detta krig kan bli långt. Dock är det en förutsättning för att Ukraina skall kunna ha en chans att försvara sin suveränitet.
Ju mer hjälp Ukraina får desto snabbare kan de kasta ut ryssjävlarna, så givetvis snabbar vår vapenhjälp till att få slut på kriget!
Citera
2022-11-15, 17:19
  #260251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Tjeckien och Slovakien tillhör de länder som har gett mest stöd till Ukraina. Italiens nya premiärministern som befinner sig långt ut på högerkanten har drastiskt ökat stödet sedan hon tillträdde nyligen. Det är bara Ungern av högerländerna i Europa som står på Putins sida.
Det e som du säjer. Det jag syftar på e att dessa länder börjat ifrågasätta det "stora" stödet till Ukraina. Om det leder till ett minskat engagemang får vi se.
Citera
2022-11-15, 17:21
  #260252
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar som om Ryssland sätter in allt där och en annan håla längre söderut, tror den heter Adviika eller något annat. Vuhledar är ett annat skitställe som dom vill ta men där lär Ukraina vara starkt befästa.

Ukraina vill nog inte avbryta sin offensiv i Luhansk, för operationerna där är en ukrainsk offensiv mot bögarna.

Lätt att föra in mer vapen där det angränsar direkt till rySSland. Till Krim så blir det via färja eller järnväg via östra delarna av Ukraina. Kan fort bli störningar där och då blir norra Krim utan förnödenheter.
Citera
2022-11-15, 17:22
  #260253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Dom kan väl få ett par strv 122 (så får vi se dom i strid). 👍

Den stridsvagnen är lite tung just nu när det är lerigt. CV90 tror jag passar bättre och den för ju fram en del soldater, jag är ingen expert men "tror" den tar sig fram bättre i svåra förhållanden.

Men man måste börja sända nu och senare även skänka JAS Gripen när man utbildat piloter. Sverige skall bli en stor leverantör och RYSSTROLLEN här skall få vara med och betala, om dom betalar skatt alltså... ...
Citera
2022-11-15, 17:22
  #260254
Medlem
Tvonds avatar
Det är dags för västländerna att släppa på handbromsen gällande långdistansvapen det är helt klart efter dagens terrorbombningar av civila
Citera
2022-11-15, 17:22
  #260255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e som du säjer. Det jag syftar på e att dessa länder börjat ifrågasätta det "stora" stödet till Ukraina. Om det leder till ett minskat engagemang får vi se.
Visst kommer det vågor då och då när någon börjar tycka att stödet till Ukraina är för dyrt. Då kommer oftast en ny missilvåg mot civilbefolkningen i Ukraina och så blir reaktionen den motsatta med ökat stöd till Ukraina istället.

Orchernas problem är att de inte vet hur man inte är en orch.
Citera
2022-11-15, 17:23
  #260256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så över 100 robotar och en är död? Jag är ingen militärstrateg som alla rysstroll, men jag anar att priset för en robot är väldigt hög, vinner man inget strategiskt på att skjuta så är det väl smartare att spara det lilla man har, men som sagt, jag är ingen militärexpert. Jag ser inte poängen med att döda oskyldiga barn och kvinnor, här får rysstrollen fylla i med sin kunskap.
Det här har inget med strategi att göra egentligen. Det är ren terror att anfalla civila mål på det här sättet.

Det förändrar inte kriget det minsta man bara djävlas med civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in